معرفی ۱۲ مکان تفریحی حیرت‌ انگیز که ناشناخته مانده‌‌ اند

عاطفه کماسی | سه شنبه, ۱۸ خرداد ۹۵ ساعت ۰۹:۰۰

ایالات متحده دارای شهرها، پارک‌ها و مکان‌های تفریحی جذابی چون نیویورک و گرند کنیون است که بیشتر شما با آن‌ها آشنا هستید، اما علاوه بر این‌ها، جاذبه‌های توریستی دیدنی دیگری نیز هستند که ناشناخته مانده‌اند. برای آشنایی با این زیبایی‌های نادیده با کجارو همراه باشید.

گذراندن تعطیلات در شهرهای بزرگ، پارک‌های ملی پرطرفدار، یا شهرهای شلوغ مشهور، می‌تواند بسیار لذت‌ بخش باشد، اما گاهی دیدن مکان‌های که چندان هم معروف نیستند، نیز می‌تواند رضایت‌ بخش باشد.

این مقاله نگاهی است به مکان‌های تفریحی سراسر ایالات‌ متحده و دیگر کشورهای خارجی که بسیار نادیده گرفته شده‌اند.

تائوس، نیومکزیکو (Taos, New Mexico)

تائوس نیومکزیکو

شهر سنتافه، مرکز توجه نیومکزیکو است، اما در شمال تائوس شهری وجود دارد که مسافرتی قابل اعتمادتر، ارزان‌تر و مقرون‌ به‌ صرفه‌‌تر را برای شما به ارمغان می‌آورد. این شهر دارای بناهای تاریخی بی‌شمار، و به‌خاطر شیب‌های اسکی در فصل بهار معروف است.

سنت آگوستین، فلوریدا (St. Agustine, Florida)

سنت آگوستین

سنت آگوستین یکی از قدیمی‌ترین شهرهای پُر سکونت اروپایی، در ایالات متحده است. از ویژگی‌های این شهر ماسه‌های سفید زیبای ساحلها، و بناهای تاریخی است.

سدونا، آریزونا (Sedona, Arizona)

سدونا آریزونا

گرند کنیون (The Grand Canyon) بیشترین توجه را در آریزونا به خود جلب می‌کند، اما سدونا، دو ساعت به‌سمت شمال، دارای چشم‌اندازی باشکوه است. آرایش صخره‌های اطراف این شهر با سنگ‌ماسه‌های قرمز و موقعیت‌های پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و کوهنوردی، به‌وفور در این ناحیه دیده می‌شود.

پارک ملی دنالی، آلاسکا (Denali Nationa Park, Alaska)

پارک ملی دنالی

آلاسکا دارای بی‌شمار حیات‌ وحش بکر و دست‌ نخورده است. این امر درباره پارک ملی دنالی نیز صدق می‌کند، پارکی به وسعت ۶ میلیون آکر ( معادل ۲۴۲۸۱۱۳۸۵۳۴ متر مربع)، سراسر انزوا و آرامش.

اشویل، کارولینای شمالی (Ashville, North Carolina)

اشویل کارولینای شمالی

اشویل واقع در کارولینای شمالی، مدت‌هاست که میزبان صحنه‌های موسیقی‌های پرنشاط زنده است. مرکز شهر، تلفیقی از جذابیت‌های شمال و خلاقیت‌ هیپی‌ها است. شهر سنیک (Scenic) کانون اصلی تندآب‌ها، توسط کوه‌ها، کوره راه‌ها، و برکه‌های عمیق برای شنا احاطه شده است.

بلفاست، ایرلند شمالی (Belfast, Northern Ireland)

بلفاست ایرلند شمالی

مدت‌ مدیدی است که توریست‌ها به‌دلیل میراث بمباران‌های ارتش جمهوری‌خواه ایرلند و محلات پرجمعیت و پست شهر، از رفتن به بلفاست خودداری می‌کنند، اما در سال‌های اخیر، پایتخت ایرلند شمالی تغییراتی را در خود دیده است. این شهر در سایه‌ی تکنولوژی، به شکوفایی اقتصادی دست یافته و شهرت خود را به‌عنوان مرکز انواع هنر، تحصیلات عالی، تجارت و علم حقوق به‌دست آورده است.

پارک ملی گلیشر، مونتانا (Glacier National Park, Montana)

پارک ملی گلیشر مونتانا

پارک ملی گلیشر در مونتانا اغلب توسط پارک‌های ملی دیگر تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد، اما واقعا ارزش توجه را دارد. این پارک به مساحت ۱ میلیون آکر (معادل ۴۰۴۷۰۰۰۰۰۰ متر مربع) شامل دو رشته‌کوه، بیش از ۱۳۰ رودخانه‌ شناخته‌شده، بیش از ۱۰۰۰ گونه‌ی مختلف گیاهی، و صدها گونه‌ی جانوری است. این اکوسیستم بکر، قلبِ منطقه‌ای حفاظت‌شده به مساحت ۱۶۰۰۰مایل مربع (معادل ۴۲۴۴۰۰۰۰۰۰۰ متر مربع)، به نام ‍‍«تاج اکوسیستم قاره‌ای» معروف است.

جزیره‌ی ماکیناک، میشیگان (Mackinac Island, Michigan)

جزیره ماکیناک میشیگان

جزیره‌ی ماکیناک در میشیگان منطقه‌ای ناشناخته در ایالت بوده و به خاطر مقررات محلی و ممنوعیت عبور وسیله نقلیه موتوری، مکانی آرام است. گرند هتل (The Grand Hotel) منظره‌ای حیرت‌انگیز از دریاچه هیوران (Lake Huran) در اختیار قرار می‌دهد. این جزیره به خاطر حلوای شیرش معروف است.

فیلادلفیا، پنسیلوانیا (Philadelphia, Pennsylvania)

فیلادلفیا پنسیلوانیا

فیلادلفیا معمولا به‌دلیل وجود نیویورک و واشنگتون‌دی‌سی، خیلی دیده نمی‌شود، اما این شهر منزلگاه بسیاری از بناهای تاریخی است، از جمله تالار استقلال، جایی که در آن بیانیه استقلال امضا شد، همچنین منطقه‌ی تاریخی اِلفریتز اَلی (Elfreth’s Alley Historic District) قدیمی‌ترین منطقه‌ی مسکونی کشور که هنوز هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آدلاید، استرالیا (Adelaide, Australia)

ادلاید استرالیا

آدلاید اغلب به‌دلیل وجود شهرهایی مانند سیدنی و ملبورن در استرالیا، نادیده گرفته می‌شود، اما این شهر به‌عنوان یک منطقه تفریحی دارای هویت منحصربه‌فردی است. آدلاید به خاطر مناظر هنری، مجموعه‌ی موزه‌ها و رسنوران‌هایی آمیخته با فرهنگ‌های متفاوت، بسیار شناخته شده است.

جزایر اپاستل، ویسکانسین (The Apostle Islands, Wisconsin)

جزایر اپاستل ویسکانسین

جزایر اپاستل در رودخانه سوپریر (Lake Superior) در ویسکانسین به خاطر وجود غارها و صخره‌‌های سنگی بسیار، معروف هستند. بازدیدکنند‌ها می‌توانند به‌وسیله‌ی کایاک (نوعی قایق پارویی) این مناطق را سیاحت کنند و برج‌های فانوس دریایی خوش منظره‌ای را که به رودخانه مشرف است ببینند.

پوئبلا، مکزیک (Puebla, Mexico)

پوئبلا مکزیک

پوئبلا یکی از خلوت‌ترین مقصدهای مکزیک است، چراکه فاقد سواحل بکر شهرهای شلوغی چون کانکون است، اما این شهر یکی از تاریخی‌ترین شهرهای مستعمراتی اسپانیا است که به خاطر ویرانه‌های باستانی مایان، و مقر پر آوازه‌ترین جنگی که موجب شد تا امروزه ما پیروزی سینکو دو مایو(Cinco de Mayo) را جشن بگیریم، مشهور است. پوئبلا از نظر بسیاری از افراد، پایتخت غذای مکزیک است زیرا ارائه‌دهنده غذاهایی است که از دستور پخت مایان‌های باستان تاثیر می‌گیرند.

مطالب مرتبط:

منبع allday.com

دیدگاه