معروف ترین ترافیک های دنیا کدامند؟

حمیده خادم زاده | سه شنبه, ۱۸ خرداد ۹۵ ساعت ۲۱:۳۰

ترافیک پدیده‌ی نسبتا طبیعی و ناخوشایندی است که ممکن است هر از گاهی با آن سر و کار پیدا کنیم. با این حال بعضی از مردم بیش از سایرین ترافیک را تجربه کرده و زمان بیشتری از حد معمول را در آن سپری می‌کنند. در این مطلب قصد داریم که به ترافیک‌های معروفی اشاره کنیم که مدت زمان بعضی از آن‌ها از یک روز فراتر رفته است. در ادامه با کجارو همراه باشید.

اگر فکر می‌کنید که در رفت و آمد روزانه‌ی خود با ترافیک افتضاحی مواجه هستید، افراد زیادی در دنیا با شما همدرد هستند. با وجود تبلیغات زیاد برای استفاده از وسایل نقلیه‌ی عمومی، دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی تا محل کار باز هم مردم جهان علاقه‌ی زیادی به استفاده از خودروهای شخصی دارند. همیشه عواملی هستند که بین ما و خواسته‌هایمان فاصله ایجاد می‌کنند. از بدی آب و هوا گرفته تا شروع تعطیلات رسمی می‌تواند مسیر حرکت خودروهای ما را مسدود کند. در ادامه به ۱۷ ترافیک پر ازدحام اشاره خواهیم داشت که در مناطق مختلف جهان روی داده‌اند و بعضی از آ‌ن‌ها همچنان وجود دارند.

۱. پکن

ترافیک پکن

آمارها حاکی از آن است که ۷۵۰ میلیون مسافر چینی در تعطیلاتی مثل روز ملی و سال نوی قمری وارد جاده‌های این کشور می‌شوند. در هفته طلایی تعطبلات آخر اکتبر ۵۰ خط ترافیکی به طول ۲۲۷۳ کیلومتر در مسیر بزرگراهی پکن- هنگ کنگ- ماکایو ایجاد شد. از این رو خودروهای این ۵۰ ردیف برای خارج شدن از این وضعیت مجبور شدند که در ۲۰ خط خود را جای دهند که همین مسئله باعث ایجاد تلفات شد.

۲. مسیر مسکو به سنت پترزبورگ

ترافیک در روسیه

 بزرگراه M-10 یکی از شلوغ‌‍‌ترین جاده‌های روسیه است که ارتباط بین مسکو و سنت پترزبورگ را برقرار می‌کند. در ۳۰ نوامبر ۲۰۱۲ کولاک در این جاده ایجاد ‍‌ترافیک کرد و وسایل نقلیه را تا ۳ روز متوقف ساخت. در این مدت کارگران سعی در تعمیر جاده برای به حرکت آوردن خودروها داشتند. مسئولان ذی‌ربط هم با ارائه‌ی چادر و دیگر امکانات به رانندگان مانده در راه کمک کردند تا این مدت زمان را سپری کنند.

۳. سائوپائولو

ترافیک در سایوپایولو

سائوپائولو بزرگ‌ترین شهر برزیل است که عنوان بدترین ترافیک‌های کره‌ی زمین را دارد! اقتصاد پر رونق این منطقه باعث شکل‌گیری جمعیت ۲۰ میلیونی در آن شده است و همین موضوع باعث شده که متوسط زمان رفت و آمد اشخاص ۴ ساعت باشد. در ۱۰ ژوئن ۲۰۰۹ بود که ترافیکی به طول ۲۹۳ کیلومتر در این شهر ایجاد شد.

۴. آلمان شرقی و غربی

ترافیک در آلمان

هنگامی که دیوار برلین فرو ریخت، مردم زیادی برای دیدن خانواده و خویشاوندان خود از آلمان شرقی و غربی به سمت هم شتافتند. در آوریل ۱۹۹۰، روز عید پاک، قریب ۱۸ میلیون وسیله‌ی نقلیه به سمت جاده‌ها سرازیر شدند. نیازی به گفتن نیست که این حجم از خودرو چه ترافیک شدیدی در این مسیر به بار آورد.

۵. شیکاگو

ترافیک در شیکاگو

اول فوریه‌ی سال ۲۰۱۱ تصادفات جاده‌ای به علت بارش برف در شیکاگو اتفاق افتاد و رانندگان زیر نیم متر برف در خودروی خود زندانی شده بودند!

۶. غرب ژاپن

ترافیک در ژاپن

اهالی شهرهای پر جمعیت توکیو و اوزاکا با مقوله‌ی ترافیک کاملا آشنا هستند و حتی در حمل و نقل قطار هم این موضوع را تجربه کرده‌اند. مناطق روستایی اطراف این دو شهر نیز با ظرفیتی بیش از حد مواجه شده است. یکی از بدترین ترافیک‌ها در اوت ۱۹۹۰ بین دو استان هیوگو و شیگا اتفاق افتاد. در این روز مردم نه تنها به مناسبت جشن او-بون به دیدن خانواده‌های خود می‌رفتند، بلکه از ترس ماندن در ترافیک عجله‌ی بیشتری به خرج دادند. نتیجه‌ی این موضوع یک ترافیک ۱۳۰ کیلومتری بود که هیچ‌کس تا ۴۸ ساعت نتوانست جابه‌جا شود.

۷. جاکارتا

ترافیک در اندونزی

 بنا بر یک مطالعه‌ی انجام شده توسط شرکت کاسترول، جاکارتا بدترین شهر جهان از نظر ترافیک است. نتیجه‌ی این مطالعه نشان داده است که هر راننده به طور متوسط ۳۳۲۴۰ مرتبه لنت ترمز خود را فشار می‌دهد که همین عامل نشان از وضعیت بد ترافیکی این شهر دارد. برنامه‌ی محیط زیست ملل متحد (UNEP) شهر جاکارتا را سومین شهر آلوده‌ی دنیا اعلام کرد (مکزیکو سیتی اولین شهر و بانکوک دومین شهر است) که ۶۷درصد این آلایندگی این شهر مربوط به اتومبیل‌ها است.

۸. نیویورک

ترافیک در نیویورک

روز ۱۱ سپتامبر (انفجار برج‌های دو قلو) مردم نیویورک عجله داشتند تا هر چه سریع‌تر از شهر خارج شوند. پل‌ها و تونل‌ها فقط برای وسایل نقلیه‌ی اضطراری قابل دسترس و خیابان‌های شهر از خودرو مسدود شده بود. در مجموع مردم نیویورک هنوز هم ساعات زیادی را در ترافیک طی می‌کنند.

۹. لیون به پاریس

ترافیک در فرانسه

ترافیک فوریه‌ی ۱۹۸۰ یکی از طولانی‌ترین ترافیک‌های تاریخ فرانسه بود که در مسیر آزادراه لیون به پاریس به طول ۱۷۶ کیلومتر ادامه داشت. رانندگان در حال بازگشت به پایتخت با طوفان شدیدی مواجه شدند که باعث بروز تصادف و مسدود شدن راه شد. در آن روز مردم ۲۴ ساعت در ترافیک منتظر باز شدن راه بودند.

۱۰. رم

ترافیک در ایتالیا

ایتالیا یکی از بالاترین آمار تراکم خودرو در جهان را دارد. بی‌ملاحظگی رانندگان نسبت به قوانین و عدم رعایت حقوق عابران پیاده، علت اصلی تصادفات در این کشور تشخیص داده شده است. شاید نتوان گفت مردم شهر رم بدترین رانندگان دنیا هستند، اما بدون شک بدترین رانندگی را در ایتالیا دارند. اتومبیل‌ها، موتورسیکلت‌ها و سایر وسایل نقلیه به راحتی در کوچه‌ها و مسیرهای باریک تردد می‌کنند و هیچ توجهی به علایم رانندگی ندارند.

۱۱. بانکوک

ترافیک در بانکوک

ترافیک بانکوک به حدی شدید است که به راحتی می‌توانید طعم دود را در آن احساس کنید! مالکیت خودرو یکی از نمادهای رفاه در پایتخت تایلند محسوب می‌شود. امروزه ۵ میلیون خودرو در بزرگراه‌ها و خیابان‌های این شهر وجود دارد حال آنکه ظرفیت این شهر نهایتا تا دو میلیون خودرو را جواب می‌دهد. نتیجه این می‌شود که یک مسیر ۱۰ دقیقه‌ای در این شهر یک ساعت طول می‌کشد. در فصل بارندگی، آب گرفتگی هم به یکی از دلایل ترافیک اضافه می‌شود.

۱۲. شهر هوستون، ایالت تگزاس آمریکا

ترافیک در هوستون

۲۱ سپتامبر ۲۰۰۵ ترس از طوفان ریتا، اهالی هوستون را بر آن داشت هر چه سریع‌تر این شهر را تخلیه کنند. حدود ۲/۵ میلیون نفر سعی به ترک شهر داشتند و در نتیجه یک ترافیک ۱۶۰ کیلومتری در جاده‌ی ایالتی ۴۵ اتفاق افتاد. برخی رانندگان در مسیر گالوستون به دالاس به مدت ۴۸ ساعت در ترافیک گیر کردند. از این رو خیلی از رانندگان از خودروهای خود پیاده شدند و با یکدیگر به گفتگو پرداختند!

۱۳. بوینس آیرس

ترافیک در بوینس آیرس

 بنا بر مطالعه‌ی شرکت کاسترول، آرژانتین جزو ۱۰ کشور نخستی است که بدترین بن‌بست‌های ترافیکی را دارد. اخیرا مسیرهای مخصوص دوچرخه در این شهر ایجاد شده است تا افراد را ترغیب کند، کم‌تر سراغ رانندگی با خودروی شخصی بروند.

۱۴. آتلانتا

ترافیک در آتلانتا

ژانویه‌ی ۲۰۱۴ برف بی‌سابقه‌ای در آتلانتا شروع به بارش کرد و رانندگان را غافلگیر کرد. این برف باعث شد یک میلیون راننده در جاده به مدت ۱۲ ساعت توقف کامل داشته باشند. در میان این ترافیک، یک خانم باردار فرزندش را زایمان کرد.

۱۵. مکزیکوسیتی

ترافیک در مکزیکوسیتی

جمعیت شهر مکزیکوسیتی در طول ۴ دهه از ۵ میلیون نفر به ۲۲ میلیون نفر رسیده است. میزان آلودگی هوا در این شهر آن قدر بالا است که بو و مزه‌ی آن کاملا محسوس است. در تلاش برای کاهش این شرایط، افراد تنها در روزهای خاصی مجاز به رانندگی هستند و در صورت نقض محدودیت‌ها با جریمه‌های سختی مواجه خواهند شد.

۱۶. استانبول

ترافیک در استانبول

به نقل از نظرسنجی‌های انجام شده توسط تام‌تام، شهر استانبول ترکیه بیشترین تراکم ترافیک را در سال ۲۰۱۵ داشته است. در این شهر یک مسیر نیم‌ساعته به مدت یک ساعت طول می‌کشد که همین امر باعث می‌شود سالانه ۱۲۵ ساعت از زمان افراد در ترافیک هدر برود.

۱۷. بتل، نیویورک

ترافیک

وقتی قرار شد جشنواره‌ی موسیقی ووداستاک در نزدیکی بتل نیویرک افتتاح شود، یک ترافیک ۳۲ کیلومتری صورت گرفت که باعث مسدود شدن مسیر خودروها شد. بیش از ۵۰۰۰۰۰ نفر از مردم سعی داشتند که در فاصله‌ی زمانی ۱۵ تا ۱۸ اوت خود را به این جشنواره برسانند. حتی مسیرهای فرعی هم نتوانست پاسخ‌گوی حجم بالای خودرو باشد. از این رو مردم زیادی خودروهای خود را رها کرده و پیاده به سمت جشنواره راه افتادند. ازدحام جمعیت در جاده‌ها به قدری بود که برخی از نوازندگان مجبور شدند با هلیکوپتر خود را به مراسم برسانند.

مطالب مرتبط:

منبع destinationtips

دیدگاه