۱۳ مکان ممنوعه ای که ارزش دیدن دارند

سارا کرایی | چهار شنبه, ۹ تیر ۹۵ ساعت ۰۹:۰۰

مکان‌های ممنوعه‌ بسیاری در دنیا وجود دارند که به‌دلایل طبیعی، سیاسی و اقتصادی از دید ما پنهان‌ شده‌اند، اما ارزش دیدن دارند. در این مقاله از کجارو با تعدادی از این مکان‌های مرموز آشنا می‌شوید.

پریپیات  (Pripyat)

پریپیات

در سال ۱۹۸۶، ده‌ها هزار نفر از ساکنان شهر پریپیات اوکراین، ۳۶ ساعت پس از فاجعه‌ اتمی چرنوبیل (Chernobyl) مجبور به ترک شهر شدند. تنها در صورتی که یک تفنگ پر از فشنگ داشته باشید به شما اجازه‌ ورود به این منطقه‌ ممنوعه را خواهند داد.

مونت‌ودر (Mount Weather)

مونت ودر

ایالت ورجینیای آمریکا بیشتر به سواحل زیبا و کوهستان‌های دیدنی و تاریخی‌اش معروف است. اما یکی از مکان‌های این ایالت که افراد معمولی اجازه ی بازدید از آن را ندارند مونت‌ودر است. جایی که در شرایط اضطراری پناهگاه ریاست جمهوری خواهد بود.

مرکز اسناد و پرونده‌های واتیکان

واتیکان

مردم معمولا واتیکان را به شهر پاپ می‌شناسند و برای دیدار با پاپ به این شهر می‌روند. اما قطعا اجازه‌ی دسترسی به مرکز اسناد را ندارند. می‌گویند بیش از ۸۰ کیلومتر قفسه‌ اسناد و مدارک در این مرکز قرار دارد.

جزیره‌ی نورث سنتینل (North Sentinel Island)

چزیره سنتینل

جمعیت بومیان ساکن جزیره‌ سنتینل چیزی بین ۵۰ تا ۴۰۰ نفر است که سابقه‌ حمله به مردم را دارند. به همین دلیل، جزیره توسط دولت هندوستان حفاظت می‌شود و کسی اجازه‌ی برقراری ارتباط یا ورود به این جزیره را ندارد.  

غارهای لاسکوکس (The Lascaux Caves)

غار

تعدادی از شگفت‌انگیزترین آثار به‌جا‌مانده از انسان‌های اولیه در مجموعه غارهای لاسکوکس قرار دارند که در جنوبی‌ترین نقطه‌ فرانسه واقع شده‌اند. به‌دلیل Co2 خروجی بازدم انسان‌ها، این نقاشی‌های حساس کم‌کم در حال نابودی بودند. همین مسئله باعث شد که دولت فرانسه ورود به این غارها را منع کنند.

معبد ایسه گرند شراین (Ise Grand Shrine)

معبد

قدمت این معبد ژاپنی به قبل از میلاد باز می‌گردد و تنها خانواده‌ سلطنتی می‌توانند وارد این معبد شوند. این مکان هر ۲۰ سال یکبار تخریب و دوباره از نو ساخته می‌شود.

جزیره‌ی مارها

جزیره

احتمالا شما تمایلی به بازدید از این منطقه‌ ممنوعه نداشته باشید. جزیره‌ی مارها در حاشیه‌ برزیل قرار دارد و زیستگاه بیش از ۵۰۰۰ مار زهرآلود است.

منطقه‌ی ۵۱

منطقه ۵۱

این منطقه یکی از معروف‌ترین نقاط ممنوعه‌ی جهان است. شایعات زیادی درباره‌ی این مکان وجود دارد که می‌گویند اینجا محل نگه داری اطلاعات فوق سری مربوط به فضایی‌ها و  محل تست بمب‌های نظامی و هواپیماهای امریکایی‌است.

مرکز اطلاعات گوگل

گوگل

بعضی می‌گویند مرکز اطلاعات گوگل تنها جایی‌ست که به‌اندازه‌ی منطقه‌ ۵۱ امنیتی و سری است. اولین مرکز اطلاعات گوگل به‌شدت محافظت می‌شود و قطعا برای کسانی که برگه‌ی ورود ندارند ممنوع است.

تپه‌ی من‌وید (Menwith Hill)

تپه من وید

یکی دیگر از مناطق ممنوعه که مردم عادی اجازه‌ی ورود به آن را ندارند تپه‌ی من‌وید است. این مکان یکی از بزرگترین پایگاهای مخابراتی و جاسوسی است که توسط نیروی هوایی سلطنتی و آژانس امنیت ملی ایالات متحده آمریکا مدیریت و زیر نظر دولت محافظت می‌شود.  

انبار سری کوکاکولا

کوکاکولا

فرمول مخفی کوکاکولا همیشه مسئله‌ای جذاب بوده است. محل نگهداری این فرمول در جورجیا است و هیچ کس اجازه‌ی ورود و دیدن فرمول تهیه‌ این نوشابه‌ فوق‌العاده را ندارد.

خط شماره ۲ مترو مسکو

مترو روسیه

این خط مترو سری در زیر شهر مسکو قرار گرفته که به دستور جوزف استالین برای جابه‌جایی مأموران سری و مقامات دولتی روسیه استفاده می‌شده است.

اگر اهل دنیای فناوری هستید به‌طور قطع اولین جایی که دوست دارید ببینید مرکز گوگل است و اگر یکی از طرفداران نوشابه‌های کوکاکولا هستید بی‌شک انتخاب اول شما انبار کوکاکولاست. برای ما و مخاطبان کجارو بنویسید: کدام‌یک از این مکان‌ها برای شما جالب‌تر بود و چرا؟

مطالب مرتبط:

منبع wired allday

دیدگاه