سواحل جدید در مسکو که عمق آنها از ۱.۲ متر بیشتر نخواهد بود

هانیه احمدی
هانیه احمدی جمعه، ۱۱ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۰۰
سواحل جدید در مسکو که عمق آنها از ۱.۲ متر بیشتر نخواهد بود

با وجود اینکه سواحل دریاها و تفریحات بی‌نظیر آبی بسیار پرطرفدار هستند، برخی افراد به دلایلی مانند عدم توانایی در شنا کردن یا داشتن کودکانی که ترس غرق شدن آن‌ها وجود دارد ترجیح می‌دهند این مکان‌های تفریحی را از برنامه‌ی خود حذف کنند.  اما خبری که اخیراً منتشر شده است حاکی از آن است که مسکو با افتتاح سواحل جدید با عمق کم مشکل این افراد را حل خواهد کرد. با کجارو همراه باشید تا با هم جزییات این خبر را بررسی کنیم.

مقامات محلی مسکو اعلام کرده‌اند که در این تابستان مناطق جدیدی را افتتاح خواهند کرد که برای افرادی که قادر به شنا کردن نیستند در نظر گرفته شده‌اند.

این مرزهای جدید مناسب دوستداران سواحل است که شنا کردن بلد نیستند یا به‌دلایل فیزیکی قادر به شنا کردن نیستند یا حتی خانواده‌هایی که فرزندان خردسال دارند، که در واقع این مناطق به آن‌ها کمک می‌کند از بخش‌های عمیق دریاچه‌ها و رودخانه‌ها دور شوند.

مسکو

برای افرادی که تمایل به ورود به این بخش دارند این آب بیش از ۱.۲ متر عمق ندارد و گستردگی آن از ساحل بیش از ۱۵ متر نیست.

مقامات مسکو تصمیم دارند مناطق خاص و امنی را برای رفاه حال افرادی که قادر به شنا کردن نیستند تعبیه کنند که به دور از شناگرانی باشد که جسارت شنا کردن در قسمت‌های عمیق را دارند.

بر طبق آژانس خبری Sputnik که متعلق به کاخ کرملین است، Vasiliy Maryan، رئیس تیم امداد و نجات و تحقیقات آبی به شبکه‌ی دولتی RIA Novosti گفت: «ما قطعا برنامه‌ای برای داشتن یک بخش برای کودکان و افرادی که قادر به شنا کردن نیستند داریم، عمق این بخش بیش از ۱.۲متر نخواهد بود و گستردگی آن از خط ساحلی هم از ۱۵ متر بیشتر نخواهد شد».

البته برای برخی از افراد همین ۱.۲ متر هم برای غرق شدن کافی است.

Maryan افزود :« پشت این قسمت رفته رفته عمیق‌تر خواهد شد و به عمق دو متر خواهد رسید که این بخش توسط راهنماهای شنا حفاظت خواهد شد. شناورها مانند قایق‌های موتوری حداقل در فاصله‌ی ۵۰ متری از این بخش مخصوص قرار خواهند گرفت».

روسیه اغلب به‌دلیل سرمای طولانی و شدیدش شناخته شده است، اما در طول مدت کوتاهی که رطوبت و آفتاب در آن وجود دارد ساحل دریاها بسیار شلوغ هستند. در دوران گرما دمای هوا تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد هم می‌رسد و ماه ژوئیه هم با میانگین هوای روزانه ۲۶ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین ماه است.

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه