آشنایی با کشورهای یورو 2016؛ گروه سه: آلمان

محبوبه حسنی | دوشنبه, ۷ تیر ۹۵ ساعت ۲۳:۳۰

رقابت‌های یورو ۲۰۱۶ یا همان جام جهانی کوچک از یازدهم ژوئن (۲۰ خرداد) در کشور فرانسه آغاز می‌شود. این تورنمنت یک ماه ادامه خواهد داشت و به این بهانه قصد داریم به معرفی ۲۴ تیم شرکت‌کننده در این رقابت‌ها بپردازیم. با کجارو همراه باشید.

رقابت‌های یورو ۲۰۱۶ پانزدهمین دوره‌ی این مسابقات است که به میزبانی کشور فرانسه برگزار می‌شود. این رقابت‌ها که از آن به‌عنوان جام‌جهانی کوچک نیز یاد می‌شود، هر ۴ سال یک بار در قاره‌ی اروپا برگزار می‌شود و از اهمیت زیادی برخوردار است. این بار قرار است برخلاف دوره‌های قبلی، این رقابت‌ها با حضور ۲۴ تیم اروپایی برگزار شود که ازاین‌رو تیم‌های بیشتری شانس حضور در این مسابقات را دارند. به همین منظور قصد داریم در کجارو به معرفی ۲۴ کشور حاضر در این تورنمنت بپردازیم.

مقاله‌های مرتبط:

آلمان، کشوری کهن با زندگی ماشینی

یورو ۲۰۱۶ فرانسه در شهرهای پاریس، بوردو، لیل، لیون، مارسی، لان، سنت‌دنیز، سن‌اتین، تولوز و نیس برگزار خواهد شد. آلمان یکی از کشورهایی است که براوی اولین بار در این مسابقات حضور دارد و همراه با لهستان، ایرلند شمالی و اوکراین در گروه دو رقابت‌ها قرار گرفته است. در ادامه بیشتر با این زیبا و صنعتی آشنا می‌شویم.

آلمان از جمله کشورهای اروپایی است که پیشتر پایتخت آن بن بود، ولی سال‌ها است برلین به‌عنوان پایتخت این کشور انتخاب شده است. آلمان یا ژرمنی یا دویچ‌لند سرزمینی است که قدمتی کهن دارد و نشانه‌های زیادی از زندگی تاریخی و مدرن در آن دیده می‌شود. مردم این کشور به زبانی آلمانی صحبت می‌کنند و واحد پول آن‌ها پیشتر مارک بوده و با پیوستن به اتحادیه اروپا واحد پول این کشور یورو شده است.

پیشینه

با اینکه گفته می‌شود آلمان‌ها نژاد آریایی دارند، ولی بیش از ۲۰۰ هزار سال قبل نئاندرتال‌ها در این منطقه می‌زیسته‌اند. اما رمی‌ها اولین انسان‌های متمدنی بوده‌اند که آلمان را برای سکونت انتخاب کرده‌اند. آلمان در تاریخ خود دوران پر فراز و نشیبی داشته است. از ظهور فاشسیم و قدرت گرفتن نژادپرستی و حزب نازی تا تقسیم شدن آلمان به دو کشور آلمان شرقی و آلمان غربی، همه و همه تاثیر بسزایی بر تاریخ این کشور داشته است. البته سال ۱۹۹۰ میلادی جمهوری فدرال آلمان با اتحاد دو کشور شرقی و غربی شکل گرفت.

آلمان تا امروز سه پادشاهی را به خود دیده است. اولین پادشاهی لودویگ شاه، پادشاهی دوم امپراتوری مقدس روم و در نهایت امپراتوری پروس بوده که به آلمان فعلی منجر شده است. آلمان از کشورهایی است که اسامی مختلفی دارد. Almania، Germany و Deutschland نام‌هایی است که برای این کشور استفاده می‌شود. دویچ‌لند یعنی سرزمینی که به مردم تعلق دارد.

پرچم

پرچم آلمان از سه رنگ سیاه، قرمز و زرد طلایی تشکیل شده که به‌صورت افقی قرار گرفته‌اند. بعد از انقلاب ۱۸۴۸ این پرچم معرفی شد، ولی با جدا شدن قسمت‌های شرقی و غربی، آلمان شرقی نشان کمونیست‌ها و تصویر عقاب را به این پرچم اضافه کرد. پرچم آلمان تاکنون تغییرات زیادی داشته و زمان نازی‌ها از سه رنگ سفید، قرمز و سیاه با نشان نازی‌ها استفاده می‌شده است.

موقعیت جغرافیایی و همسایگان

آلمان کشوری اروپایی است که همسایگان زیادی دارد. این کشور که ۳۵۷ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد، بیش از ۸۰ میلیون نفر را در خود جای داده و لهستان، جمهوری چک، اتریش، دانمارک، سوئیس، فرانسه، لوکزامبورگ، بلژیک و هلند مرز مشترک دارد و پرجمعیت‌ترین کشور اروپا است. آلمان هفتمین کشور بزرگ اروپا به شمار می‌رود و در شمال آن دریای شمال و دریای بالتیک قرار دارد.

آلمان که در اروپای غربی و مرکزی قرار دارد به ۱۶ ایالت تقسیم شده و پوشش گیاهی، کوهستان و دریاچه‌ها این کشور را فرا گرفته است. دوسلدورف، مونیخ، اشتوتگارت، برلین، هانوفر، هامبورگ و برمن مهم‌ترین شهرهای آلمان هستند.

حکومت

آلمان به‌صورت جمهوری فدرال اداره می‌شود و بر اساس قانون اساسی رئیس‌جمهوری هدایت دولت را بر عهده دارد، ولی مهم‌ترین شخص کشور صدر اعظم است که سیاست‌های حکومتی را تبیین می‌کند. در حال حاضر انگلا مرکل صدر اعظم آلمان است.

آلمان کشوری دموکرات است و با توجه به سکولار بودن آن، دین هیچ‌گونه دخالتی در امور حکومتی ندارد. بوندس‌تاگ یا مجلس مرکزی آلمان وظیفه‌ی انتخاب صدر اعظم را بر عهده دارد و تعداد نمایندگان آن متغیر است. صدر اعظم باید عضو مجلس باشد و بعد از آن رئیس‌جمهوری و رئیس مجلس قرار دارند.

رئیس‌جمهوری توسط اجلاس فدرال انتخاب می‌شود که از نمایندگان بوندس‌تاگ و نماینده‌های ایالتی تشکیل شده است و اقشار مشهور جامعه در آن می‌توانند عضو شوند.

جاذبه‌های گردشگری

کشور آلمان از لحاظ وسعت، یکی از کشورهای وسیع اروپایی شناخته می‌شود که با حضور دشت‌ها و جنگل‌های بسیار، مناظری زیبا و بکر را برای ساکنان این سرزمین به ارمغان آورده است. مکان‌ها و جاذبه‌های گردشگری متعددی نیز در این کشور وجود دارد که سالانه میزبان جمعیت فراوانی از بازدیدکننگان و گردشگران داخلی و خارجی است. در ادامه به معرفی برخی مشهورترین و در عین حال برترین مکان‌های تاریخی و چشم‌اندازهای بی‌نظیر این کشور زیبا، خواهیم پرداخت.

جاذبه های گردشگری دِرسدِن

شهری زیبا و سرسبز با چشم‌اندازی فوق‌العاده است که از سواحل مشهور و دوست‌داشتنی کشور آلمان در رودخانه‌ی البی این کشور، به شمار می‌آید. جنگل‌ها، پارک‌ها و باغ‌های این بخش از کشور آلمان از شهرت و محبوبیت ویژه‌ای در سراسر این کشور و جهان برخوردار است. همچنین موزه‌های Gemäldegalerie و Grünes Gewölbe از پربازدیدترین قسمت‌های تاریخی و دیدنی این شهر محسوب می‌شود که تماشای آن، لذتی شگرف را به گردشگران داخلی و خارجی خواهد بخشید.

کاخ زوئینگر (zwinger)

ماتئوس دانیل پاپلمن، در سال ۱۷۱۹ میلادی، قصری زیبا با شش ساختمان چشم‌نواز و بهره‌مند از مناظری فوق‌العاده را طراحی کرده و هنرمندان آن دوران مشغول به ساخت و احداث این مجموعه‌ی شگفت‌انگیز تاریخی شدند. از ویژگی‌های جالب این عمارت، حضور موزه‌ای منحصربه‌فرد است که با نقاشی‌های حیرت‌انگیزی از روبنز، کانالتو و رافائل در کنار ابزار و سلاح‌های جنگی پیشیناین، میزبان گردشگران مشتاق به آثار و هنر تاریخی است.

خانه اپرای سمپر (Semper Opera House)

از دیگر مکان‌های دیدنی و جالب شهر دسمبر، خانه‌ی اپرای این شهر است که از سالن بزرگی جهت برگزاری کنسرت‌های هنرمندان بزرگ و مشهور جهان نیز برخوردار است. این عمارت زیبا و فرهنگی در سال ۱۸۴۱ میلادی به همت شخصی به نام گاتفراید سمپر احداث شد و به همین علت نام وی را برای این ساختمان، برگزیدند. هنرمندان بسیاری از کشورهای مختلف جهان در این مکان، به اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری فوق‌العاده‌ای پرداختند و تماشای این اثر تاریخی برای گردشگران و بازدیدکنندگان خالی از لطف نخواهد بود.

جاذبه‌های گردشگری هایدلبرگ (Heidelberg)

پل قدیمی هایدلبرگ (Alte Brucke)

Alte Brucke پلی کهن، مربوط به قرن ۱۸میلادی است که نمایی بسیار زیبا و خاطره‌انگیز را به شهر تاریخی (قرون وسطی) هایدلبرگ بخشیده است. این اثر تاریخی که معمولا به نام پل قدیمی یا پل پیر (Old Bridge) شناخته می‌شود، از مصالحی مستحکم و قدرتمندی همچون سنگ، در عرض رودخانه‌ی نکار (Neckar) شهر هایدلبرگ احداث شده است.

قلعه‌ی هایدلبرگ (Heidelberg Castle)

از دیگر جاذبه‌های گردشگری شهر هایدلبرگ آلمان، قلعه یا قصری تاریخی است که از مکان‌های مهم فرمانروایی پادشاهان و حکام وقت کشور آلمان محسوب می‌شد. این قلعه یا کاخ پادشاهی در ناحیه‌ای قدیمی در شهر هایدلبرگ احداث شده و امروزه به‌دلیل تخریب شدن توسط نظامیان لویی چهاردهم، عنوان مشهورترین خرابه‌های تاریخی کشور آلمان را از آن خود کرده است.

دانشگاه روپرشت؛ کارلز هایدلبرگ (Ruprecht-Karls-Universität Heidelberg)

از کهن‌ترین دانشگاه‌های کشور آلمان و حتی جهان به شمار می‌آید که در سال ۱۳۸۶ میلادی به دستور کنت روپرت اول احداث شد. در این دانشگاه تاریخی و ارزشمند دروسی همچون پزشکی، الهیات، حقوق و فلسفه تدریس می‌شد. جالب است بدانید که دانشکده‌ی پزشکی این دانشگاه، از برترین و معروف‌ترین دانشکده‌های پزشکی در اروپا و جهان به شمار می‌آید که سالانه تحقیقات ارزشمند علمی و مهمی به‌عنوان مقالات معتبر از این دانشگاه، چاپ و منتشر می‌شود.

جاذبه‌های گردشگری فرانکفورت

کلیسای جامع شاهنشاهی (Imperial cathedral)

از جاذبه‌های گردشگری کشور آلمان و شهر فرانکوت، کلیساهای زیبا با معماری چشم‌نواز است که هر گردشگر و بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند. کلیسای جامع شاهنشاهی فرانکفورت یکی از این عمارات حیرت‌انگیز و قابل‌توجه تاریخی است که طرفداران بسیاری از سراسر جهان برای تماشای این ساختمان تاریخی به کشور آلمان سفر می‌کنند. این کلیسا مملو از هنر معماری به کار رفته در دوران کهن است که هر بیننده‌ای را تا مدت‌ها مبهوت خود می‌سازد. وجه تسمیه آن به‌دلیل حضور پادشاه و اطرافیان و همراهان وی در مدت زمان برگزاری مراسم مذهبی در این مکان است.

موزه‌های اطراف رود ماین (Museum Riverbank)

چندین موزه در اطراف رودخانه‌ی ماین شهر فرانکفورت آلمان وجود دارد که از پربازدیدترین اماکن تاریخی و گردشگری این شهر به شمار می‌آید. موزه‌هایی از جمله هنرهای کاربردی، ارتباطات، فیلم آلمان، گیرش، بنیاد دکتر اشمیت، معماری آلمان، گالری شهرداری و لیبیگ هاوس، هشت موزه‌ی تاریخی و ارزشمندی هستند که در یک طرف از رودخانه‌ی ماین احداث شده‌اند. در سمت دیگر رودخانه، موزه‌های یهودیان، موزه‌ی کودکان و موزه‌ی تاریخ وجود دارد که تاریخ و هنر این سرزمین را به جهانیان عرضه می‌سازد.

رومر (Romer)

در سال ۱۴۰۵ میلادی، شخصی از تجار شهر فرانکفورت آلمان ساختمان عظیم و وسیعی به نام رومر را به شورای این شهر بخشید. عمارتی بسیار زیبا و تاریخی که معماری و هنر فوق‌العاده‌اش، توجه بسیاری از علاقه‌مندان به آثار تاریخی را به خود جلب کرده است. این عمارت وسیع و پهناور، به‌دلیل بهره‌مندی از مساحت (طول و عرض بسیار) همانند حایلی مابین دو خیابان‌ شمالی و جنوبی شهر فرانکفورت قرار دارد. در گویش آلمانی، رومر به‌معنای رومی است که به دو بخش رومربرگ و هاوس رومر، تفکیک شده است.

جاذبه‌های گردشگری برلین

دیوار برلین (Berlin Wall)

یکی از مکان‌های تاریخی شهر برلین، دیوار معروف آن است که در سال ۱۹۶۱ میلادی توسط جمهوری دموکرات آلمان در ناحیه‌ی غرب این کشور ساخته شد. این دیوار، به‌صورت مرزی طولانی، کشور آلمان را به دو بخش آلمان شرقی و غربی تقسیم‌بندی و از یکدیگر جدا می‌کند. این اثر تاریخی از ارتفاع و طولی قابل‌توجه برخوردار است که بازدید از  آن خالی از لطف نخواهد بود.

دروازه براندنبورگ (The Brandenburg Gate)

دروازه‌ای قدیمی که در بخش غربی شهر برلین واقع شده است. بنایی که می‌توان آن را از مشهورترین سمبل اروپا دانست و آن را مکانی جالب و دیدنی، برای گردشگران و علاقه‌مندان به آثار تاریخی و هنری، در نظر گرفت. هرچند در کشور آلمان، دروازه‌های متعددی وجود داشته است، اما تنها دروازه‌ی باقی‌مانده از تاریخ کهن این کشور، دروازه‌ی براندنبورگ است که در گویش آلمانی به براندنبورگر تُر شهرت دارد.

قصر شارلوتن بورگ (Charlottenburg Palace)

اگر مایل هستید از زیباترین و خارق‌العاده‌ترین کاخ‌‌های برلین دیدن کنید، قصر شارلوتن بورگ را از یاد نبرید. این عمارت بهره‌مند از سبک معماری باروک بوده و به‌عنوان استراحتگاه ویژه‌ی تابستان همسر پادشاه فریدریش سوم، سوفی شارلوت شناخته می‌شود. به نظر می‌رسد امر احداث این بنای باشکوه در سال ۱۶۵۹ میلادی شروع و در سال ۱۶۹۹ میلادی به اتمام رسیده است. معماران هنرمند و خوش‌ذوقی به نام‌های مارتین گرونبرگ و یوهان آرنولد نرینگ، نقشه‌ی بی‌نظیر این ساختمان مجلل و زیبا را طراحی کرده و اثری شگرف را برای آیندگان به یادگار گذاشته‌اند.

جاذبه‌های گردشگری مونیخ (Munich)

کاخ نیمفنبورگ (Nymphenburg Palace)

قلعه‌ای زیبا و باشکوه معروف به قلعه‌ی حوریان به دستور امپراطوران باواریا احداث شده است. در واقع از این مکان تاریخی جهت سکونتگاه تابستان استفاده می‌شده است که امروزه از جذاب‌ترین بناهای مونیخ به شمار می‌آید. نقاشی‌های روی دیوارها و فواره‌های متعدد آن، این عمارت ارزشمند کهن را به مکانی چشم‌نواز و دوست‌داشتنی تبدیل کرده است.

کلیسای جامع بانوی ما (Cathedral Church of our Lady)

کلیسای جامع بانوی ما که در گویش آلمانی به کلیسای زنان نیز شهرت دارد، از دیوارهای بلند، معماری بی‌نظیر، حیرت‌انگیز و خارق‌العاده‌ای برخوردار است که شهرتی جهانی را برای این مکان تاریخی رقم زده است. استفاده از سبک گوتیک از دیگر ویژگی‌های این قلعه‌ی زیبا و تاریخی به شمار می‌آید.

کاخ رزیدنس مونیخ (Residence Palace)

قصری جهت حکمفرمانی امپراطوران باواریا، از دیگر اماکن گردشگری و جاذبه‌های دیدنی شهر مونیخ آلمان است که امروزه از این محل به‌عنوان موزه‌ استفاده می‌شود. این اثر تاریخی با داشتن مجموعه‌ای از آثار برجای‌مانده‌ی دوران کهن، بازدیدکنندگان فراوانی را از سراسر دنیا به این شهر می‌کشاند.

جاذبه‌های گردشگری کلن

کلیسای جامع کلن (Kolner Dom)

از کهن‌ترین کلیساهای کشور آلمان، کلیسای جامع کلن نام دارد که محل دفن برخی از روحانیون معروف مذهب کاتولیک این کشور است. این عمارت از لحاظ طراحی و معماری، تاثیر گرفته از کلیسای جامع آمتیش شهر نوتردام بوده و مانند بسیاری از کلیساهایی که به سبک گوتیک ساخته شده‌اند، به‌صورت صلیبی یونانی احداث شده است. در گویش مردم آلمان، به این مکان دُم گفته می‌شود.   

رژیم غذایی و بهترین غذاهای آلمان

کشور آلمان در سراسر جهان، به تولید گونه‌های مختلف نان و سوسیس معروف است. استفاده از انواع سوسیس به‌عنوان غذاهای گوشتی در رژیم غذایی آن‌ها به‌عنوان یک پیشنهاد متناوب، معمول و مرسوم است. تنوع غذایی که در رژیم غذایی این کشور وجود دارد در نوع خود جالب و ستودنی است. آن‌ها این تنوع را مدیون انواع غذاهایی می‌دانند که با سوسیس تهیه می‌شوند و از اینکه کشورشان به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان سوسیس در سراسر جهان است، احساس غرور می‌کنند. ژیم غذایی مردم آلمان، در طی صدها سال تغییرات اجتماعی و سیاسی و با توجه به مناطق و مذاهب گوناگون، به رشد و نمو کنونی رسیده است. مناطق جنوبی آلمان مثل ایالت باواریا (ایالتی در جنوب آلمان) و همسایه‌ی آن ناحیه‌ی سابیا (ناحیه‌ای در جنوب غربی آلمان که سابقا دوک نشین بوده است)، سهم بسیاری در این تغییرات و وسعت رژیم غذایی این کشور ایفا کرده است. از این گذشته نمی‌توان از نقش بسزای نواحی حاشیهی کشور اتریش در بنیانگذاری و همچنین کشف بسیاری از غذاهای گوناگون چشم‌پوشی کرد. این امر به‌دلیل وجود مذاهب و تاریخچه‌ی ناحیه‌ی جنوب آلمان و اتریش سرچشمه می‌گیرد. چراکه در این مناطق قوانین مذهب کاتولیک (مذهب آزاد اندیش مسیحی)، حکمفرما هستند. از این قوانین می‌توان برای نمونه به صیام (قانونی که بر طبق آن مسیحیان کاتولیک، چهل روز را روزه می‌گیرند، به چهار یکشنبه قبل از میلاد نیز مشهور است) و همچنین به قانون جمعه‌ها گوشت ممنوع اشاره کرد. قوانینی که در تاریخ و فرهنگ این مردم بسیار مطرح و شاخص است. به هرحال ترکیبات اصلی مواد غذایی به‌دلیل گوناگونی مناطق کشور آلمان، بسیار متنوع است. به نظر می‌رسد که این تنوع غذایی با گذشت زمان، به‌سمت رشد و توسعه‌ی ملی در سراسر کشور آلمان گام برداشته است و مردم این کشور به‌زودی شاهد این مسئله‌ی مهم در رژیم غذایی خود خواهند بود. جالب است بدانید در سال ۲۰۱۳ کشور آلمان به‌عنوان دومین دارنده‌ی رستوران‌های ستاره‌دار در سراسر جهان دست یافت.

شنیسل

شنیسل یکی از معروف‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهای کشور آلمان است که با روشی کاملا بومی و با استفاده از ادویه‌های بکر و محلی تهیه می‌شود. آشپزان این کشور، با استفاده از گوشت مرغ، سیب‌زمینی، سبزیجات معطر، ادویه‌های تند و شور و روغن به طبخ و آماده‌سازی این غذای لذیذ و دوست‌داشتنی می‌پردازند.

بلک فارست

در بین شیرینی‌ها و کیک‌های خوشمزه و وسوسه‌انگیز کشور آلمان، بلک‌ فارست، از مشهورترین و پرطرفدارترین کیک‌هایی است که مخصوص مردم این سرزمین بوده و از شهرت و محبوبیت جهانی برخوردار است. کیکی متشکل از چند لایه با خامه‌ و شکلات فراوان که اشتهای هر بیننده‌ای را دو چندان می‌کند.

پرتزل (Pretzel)

شیرینی یا نانی است سنتی که در کشور آلمان به میزان فراوانی تهیه  شده و مورد استفاده‌ی مردم این کشور قرار می‌‌گیرد. این نان معمولا به‌عنوان یکی از مواد اصلی وعده‌ی صبحانه و عصرانه در کنار فنجانی از چای و قهوه‌ا‌ی تازه دم، مصرف می‌شود.

سالاد سیب‌زمینی

سالاد‌ها معمولا به‌عنوان پیش‌غذا در برنامه‌ی غذایی مردم کشورهای جهان استفاده می‌شود، اما برخی از این خوراکی‌های لذیذ و دوست‌داشتنی به‌دلیل بهره‌مندی از مواد غذایی اولیه‌ی سالم و مقوی به‌عنوان یک غذای اصلی و مغذی مورد استفاده قرار می‌گیرد. سالاد سیب‌زمینی کشور آلمان نوعی غذای خوشمزه، سالم، مغذی و کاملا پرانرژی است که از طرفداران بسیاری برخوردار است. این سالاد با استفاده از سیب‌زمینی، برش‌های باریکی از سوسیس، جعفری و ادویه‌های بومی تهیه می‌شود.

پنکیک سیب‌زمینی

پنکیک‌های لذیذ و اشتهاآور در کشورهای اروپایی و غربی از طرفداران فراوانی برخوردار بوده و معمولا به‌عنوان وعده‌ی صبحانه مورد مصرف افراد خانواده قرار می‌گیرد. در برنامه‌ی غذایی مردم آلمان نیز نوعی پنکیک سرو می‌شود که ماده‌ی اصلی و اولیه‌ی آن را سیب‌زمینی تشکیل می‌دهد. غذایی لذیذ، وسوسه‌انگیز و خوش‌خوراک که پروتئین لازم بدن را نیز فراهم می‌کند.

خوراک سوسیس

همانگونه که پیشتر اشاره شد، کشور آلمان به تولید انواع سوسیس شهرت دارد. علاقه و محبوبیت این ماده‌ی غذایی در اندازه‌ای است که اکثر غذاهای تهیه شده در برنامه‌ی غذایی مردم این کشور با استفاده از سوسیس آماده می‌شود. خوراک سوسیس که طرفداران بسیاری را در بین علاقه‌مندان به غذا، از آن خود کرده است، از محبوب‌ترین غذاهای سرو شده در کشور آلمان است که در کنار سسی مخصوص و تکه‌ای از نان لذیذ بومی میل می‌شود. توصیه می‌کنیم هنگام سفر به این کشور زیبا، حتما خوراک سوسیس معروف این سرزمین را امتحان کنید.

فوتبال

آلمان همواره فوتبالی قدرتمند، منظم و منسجم را ارائه داده و از شناخته‌شده‌ترین و پرافتخارترین تیم‌های ملی فوتبال در سراسر جهان است. تیم فوتبال آلمان سال ۱۹۰۰ میلادی تشکیل شده و تا امروز ۱۸ بار در جام جهانی و ۱۱ بار در مسابقات جام ملت‌های اروپا شرکت کرده و ۴ بار قهرمان جام‌جهانی و ۳ بار قهرمان رقابت‌های یورو شده است.

آلمان همواره با اتکا به بازیکنان بزرگی چون بکن بائر، لوتار ماتئوس، گرد مولر، اندریاس برمه، اولیور کان، میشائیل بالاک، میرسلاو کلوزه، توماس هسلر، اولیور بیرهوف، یورگن کلینزمن، فیلیپ لام و رومنیگه توانسته افتخارات زیادی به دست آورد. لوتار ماتئوس با ۱۵۰ بازی ملی و میروسلاو کلوزه با بیش از ۷۱ گل ملی پرافتخارترین‌های آلمان هستند. البته هیچ‌کس گل‌های گرد مولر را فراموش نمی‌کند.

آلمان‌ها سال به سال بهتر شده‌اند و همواره با ارائه بازی‌های زیبا خود را به‌عنوان مدعی اول قهرمانی معرفی کرده‌اند. این تیم که جام‌جهانی ۲۰۱۴ را به خانه برد حالا با مربیگری یوآخیم لو و حضور بازیکنانی چون مانوئل نویر، مولر، گومز، کروس، دراکسلر، هکتور، شواین‌اشتایگر، گوتسه، مسعود اوزیل، سامی خدیرا و... انگیزه‌ی زیادی برای قهرمانی در یورو ۲۰۱۶ فرانسه دارد.

کشور آلمان علاوه بر بهره‌مندی از فوتبالی قوی و بازیکنانی ارزشمند، از مناطق گردشگری و رژیم غذایی جالب و قابل‌توجهی نیز برخوردار است. امید است با ارائه‌ی این مقاله، مقدمات خوشحالی طرفداران این کشور را فراهم کرده باشیم.

مطالب مرتبط:

دیدگاه