انتقال سربازان از اين پس با ناوگان ريلی

تیم  کجارو
تیم کجارو یکشنبه، ۶ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۳۰
انتقال سربازان از اين پس با ناوگان ريلی

به گفته‌ی فرمانده‌ی نيروی زمينی ارتش جمهوری اسلامی ايران با توجه به حادثه‌ای كه برای سربازان پادگان صفر ۵ كرمان رخ داد، تلاش می‌شود كه تكيه‌ی سيستم ترابری نيروها را بر ظرفيت ريلی قرار دهيم.

«امير سرتيپ احمدرضا پوردستان» فرمانده‌ی نيروی زمينی ارتش جمهوری اسلامی ايران ظهر جمعه ۴ تيرماه در حاشيه‌ی عيادت از سربازان مصدوم حادثه‌ی واژگونی اتوبوس در نی‌ريز، گفت که حادثه بسيار عظيم و سختی بود و می‌توانست تلفات و ابعاد بسيار گسترده‌تری داشته باشد.

وی افزود که با توجه به امدادرسانی به‌ موقع نيروهای اورژانس و ساير دستگاه‌های امدادرسان و انتقال سريع مصدومان به بيمارستان و البته عمليات مطلوبی كه دانشگاه علوم پزشکی شيراز و بيمارستان شهيد رجایی شيراز انجام داد، سبب كاسته‌شدن از عمق فاجعه شد.

پوردستان با بيان اينكه اين اقدام علوم پزشكی شيراز یک مانور بزرگ درمانی در هنگام وقوع حادثه بود كه بيمارستان رجایی به خوبی از عهده آن برآمد و می‌تواند يک پايلوت در كشور باشد،‌ بیان كرد که امروز با بازديدی كه داشتم، حال عمومی بسياری از مصدومان خوب است و بسياری از كسانی كه اميدواری كمی به آنان داشتيم، اميدوار شديم كه بهبود يافته و در آينده‌ی نزدیک بسياری از اين عزيزان به سنگرهای خدمت بازگردند.

وی با بيان اينكه بخشی از سربازان مصدوم شده از معافيت برخوردار خواهند شد، از به‌كارگيری تعدادی از آنان در بخش‌های مناسب با ميزان سلامت آنان خبر داد و گفت که اكنون ۲۳ نفر از سربازان مصدوم در بيمارستان شهيد رجایی بستری هستند كه از اين تعداد ۱۰ نفر در آی‌سی‌یو به سر می‌برند.

پوردستان گفت که ميزان رضايت‌مندی اكثر قريب به اتفاق سربازانی كه با آنان ديدار داشتم، در تمام حوزه‌هایی كه نياز به درمان داشتند خوب بود و مدعی بودند اقدام لازم انجام شده است، البته بايد توجه داشت كه ظرفيت بيمارستان شهيد رجایی به گفته‌ی مسئولان پوشش همزمان تعداد محدودی مصدوم است كه با توجه به ورود همزمان تعداد بالایی مصدوم آن هم با تنوعی از مصدوميت‌ها، كار بزرگی انجام شده است.

او با تصريح اينكه بعد از ورود مصدومان به بيمارستان تاكنون هيچ فوتي نداشته‌ايم،‌ اين مهم را ناشی از اقدامات خوب تخصصی و فوق تخصصی دانست و گفت:

اقدام‌رسانی سريع با توجه به گستردگی حادثه یک رزمايش بود كه بيمارستان از عهده برآمد.

پوردستان گفت که هزينه‌ی انتقال سربازان به عهده‌ی ارتش است و قطعا يگان مربوطه حق دريافت مبلغی را نداشته و ندارد و احتمالا پول در زمان مقرر به حساب يگان واريز نشده و اگر هم مبلغی پرداخت شده به سربازان بازگردانده می‌شود.

وی با بيان اينكه ارتش در ترابری سربازان با محدوديت‌هایی مواجه است، گفت که در برخی استان‌های كمتر برخوردار كه پادگان‌های آموزشی نيروی زمينی قرار دارد، مجاز به استفاده از ترابری ارتش نيستيم به همين دليل قراردادی با ناوگان عمومی كشور وجود دارد و هر ۲ ماه يكبار حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ دستگاه اتوبوس سربازان را جابه‌جا می‌كند.

پوردستان احتمال هرگونه خرابكاری و برنامه‌ريزی در وقوع حادثه‌ی اتوبوس اخير را رد و اضافه كرد که با بررسی‌های انجام شده، نقص فنی و فرسودگی خودرو و كهولت سن راننده و ناتوانی در كنترل خودرو، عوامل اصلی بوده است.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه