آشنایی با جالب ترین شهرهای بیابانی جهان

محسن اصفهانی زاده | یکشنبه, ۶ تیر ۹۵ ساعت ۰۹:۰۰

شهرهای بیابانی یکی از زیباترین مکان‌های محل سکونت انسان محسوب می‌شوند. بهشت‌های گمشده‌ای در دل بیابان‌ها که در سراسر جهان وجود دارند. در ادامه با کجارو همراه باشید.

ظهور آب در میان صحرای خشک پدیده‌ای شگفت‌ انگیز است. شهرهای بیابانی خیره‌کننده‌ای که به‌طور طبیعی وجود دارند؛ و هرکدام داستانی برای گفتن دارند.

واکشینا، پرو

  Desert Oases

یکی از خشک‌ترین و بی‌حاصل‌ترین مناطق دنیا است؛ اما این شهر کوچک در میان بیابان آتاکاما رونق یافته است. حدود ۱۰۰ نفر در این شهر زندگی می‌کنند. شهر در اطراف یک تالاب طبیعی، که هیچ چیز دیگری وجود ندارد، رشد کرده است. گردشگران برای شن‌سواری، رانندگی در بیابان و لذت بردن از چشم‌انداز طبیعی فوق‌العاده، به اینجا می‌آیند.

لاس‌وگاس، نوادا

 Desert Oases

به‌سادگی می‌توان فراموش کرد که لاس‌وگاس یک واحه بوده است. چشمه‌های طبیعی، دره‌ی لاس‌وگاس را در قلب صحرای موهاوی از آب گوارا پرکرده است. مردم برای ۱۰۰۰۰ سال است که در اینجا زندگی می‌کند؛ اما لاس‌وگاس بعد از رسیدن راه‌آهن در سال ۱۹۰۵ رونق گرفت. بیش از یک قرن، این شهر بیابانی، مقصد گردشگران از سراسر دنیا بوده است. هرچند اکثر آن‌ها برای نوشیدن از چشمه‌ی آب‌گرم به آنجا نمی‌‌روند.

 واحه داخله، مصر

 Desert Oases

بیش از ۵۰۰ چشمه‌ی آب‌گرم در واحه‌ی داخلِ وجود دارد. دقیقه مانند شهر بیابانی هالیوود که خانه‌های خشتی با درختان نخل فراوانی احاطه شده است. رومیان باستان این شهر را ساخته‌اند و در قرون‌وسطی دژ مستحکمی در برابر هجوم بادیه‌نشینان بوده است.

پایکا، شیلی Desert Oases

پایکا در دل بیابان قرار گرفته است، اما کشت مرکبات در این شهر رونق فراوانی دارد. این شهر به خاطر شیرینی‌هایش نیز مشهور است. پایکا در سال ۱۷۰۰ کشف شده است، و در میان گردشگران مکانی محبوب، برای شنا کردن است. آب‌های گرم راه‌حلی خوب برای مقابله با حرارت بیابان است.

واحه لیوا، امارات متحده عربی

  Desert Oases

دوربین نقشه‌ گوگل برای نمای خیابان در لیوا، بر روی کوهان شتر نصب شده است. بهترین راه برای رسیدن به واحه، استفاده از شتر است. در جنوب‌غربی ابوظبی و در میان صحرای ربع‌الخالی واقع شده است.   

واحه ساحل قفصه، تونس

  Desert Oases

ممکن است جدیدترین واحه‌ی جهان باشد. این تالاب آبی در سال ۲۰۱۴ در میان بیابان به طور ناگهانی پدیدار شد. و ساحل قفصه نام گرفت. تبدیل به مکانی محبوب برای شناکردن محلی‌ها شد. هرچند، دانشمندان از سرطان‌زا بودن یا حداقل خطرناک بودن آب تالاب، می‌ترسند.

سن‌اگناسیو، مکزیک

  Desert Oases

صحرای بها، زمینی بی‌حاصل از شن در اطراف سن‌اگناسیو است. واحه‌ی طبیعی زیبایی که با دختان نخل و مرکبات احاطه شده است. درختان، توسط یسوعیانی که در سال ۱۷۲۸ در آنجا میسیون مذهبی درست کرده‌اند، کاشته شده است. 

گرمه، ایران

  Desert Oases

زمانی گرمه یکی از ایستگاه‌های راه ابریشم محسوب می‌شد. اکنون فقط روستایی کوچک که در زیر درختان اطراف واحه مدفون شده است، باقی مانده است.

غات، لیبی

  Desert Oases

آب چشمه در غات همیشگی است. بعد از آن‌ها بیابان است. این شهر در مسیر کاروان باستانی صحرای بزرگ آفریقا قرار دارد. اکنون بیش از ۲۰۰۰۰ نفر در این شهر زندگی می‌کنند.

واحه ابراهیم، عراق

  Desert Oases

بین شهر‌های هیت و حدیثه، واحه‌ی ابراهیم را خواهید یافت. مکانی باستانی با ریشه‌های یهودی، اسلامی، مسیحی و سامری. در کتاب مقدس، ابراهیم برای رفتن به سرزمین مقدس، از این واحه عبور کرده است. در طی عملیات آزادسازی عراق در سال ۲۰۰۶، این مکان توسط تفنگ‌داران دریایی آمریکا پاک‌سازی شد. در حال حاضر ارتش عراق مسئول نگهبانی از این واحه است. اگر قصد دیدن از این واحه را دارید، یک محافظ شما را همراهی می‌کند.  

مطالب مرتبط:

منبع allday

دیدگاه