سقوط مرگبار اتوبوس به دره در استان فارس؛ ۱۹ کشته و ۳۳ مصدوم؛ به روز رسانی: علت حادثه مشخص شد

تیم  کجارو
تیم کجارو چهار شنبه، ۲ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۰
سقوط مرگبار اتوبوس به دره در استان فارس؛ ۱۹ کشته و ۳۳ مصدوم؛ به روز رسانی: علت حادثه مشخص شد

سقوط اتوبوس به دره‌ای در استان فارس با ۱۹ کشته همراه بود.

«مرتضی سلیمی» قائم‌مقام سازمان امداد و نجات در توضیح حادثه سقوط اتوبوس به دره در استان فارس و امدادرسانی‌های صورت گرفته، گفت:

به دنبال گزارش سقوط اتوبوس به دره در کیلومتر ۱۷ محور نی‌ریز  - سیرجان در ساعت ١:٢٠، ۴ تیم عملیاتی شامل ۱۵ تن امدادگر و نجاتگر جهت ارائه‌ی خدمات لازم به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود که این حادثه ٣٣ مصدوم داشت که ۲ تن از آنها از سوی هلال احمر و ۳۱ تن نیز از سوی عوامل اورژانس جهت دریافت خدمات لازم به مراکز درمانی منتقل شدند.

سلیمی با اشاره به رهاسازی ٩ تن در این حادثه ادامه داد که متاسفانه در جریان این حادثه ١٩ تن جان خود را از دست دادند که ۱۶ تن آنها در صحنه و ۳ تن نیز در مرکز درمانی جان باختند.

وی همچنین به حادثه‌ی حریق اتوبوسی در کیلومتر ۸۰ محور شیراز - قائمیه در ساعت ۵:۳۰ امروز اشاره کرد و گفت که در این حادثه نیز یک تیم عملیاتی شامل ۳ تن امدادگر و نجاتگر جهت ارایه خدمات لازم اعزام شدند.

وی گفت که خوشبختانه این حادثه صدمات جانی نداشت و اطفای حریق نیز از سوی عوامل آتش‌نشانی صورت گرفت.

به روزرسانی:

سرهنگ «محمدحسین حمیدی» فرمانده‌ی پلیس راه کشور علت هر دو حادثه‌ی اتوبوس حامل سربازان را اعلام کرد.

حمیدی درباره‌ی علت حادثه‌ی رخ داده برای اتوبوس حامل سربازان پادگان آموزشی صفر ۵ کرمان در نی‌ریز اعلام کرد که بررسی کارشناسان نشان می‌دهد که کافی نبودن مهارت راننده در کنترل وسیله و همچنین عدم نصب حفاظ در قوس راه باعث وقوع این حادثه شده است.

وی درباره‌ی اینکه آیا نقص فنی در بروز این حادثه نقش داشته یا خیر، گفت که درباره‌ی نقص فنی منتظر نتایج بررسی‌های بیشتر هستیم و به محض اعلام نتایج، درباره اینکه آیا وسیله‌ی نقلیه نقص فنی داشته یا خیر، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

فرمانده‌ی پلیس راه کشور همچنین درباره علت حادثه‌ي دوم که در سروستان برای اتوبوسی رخ داد که گفته می‌شود حامل سربازان بوده است، گفت:

در حادثه‌ی سروستان خستگی و خواب‌آلودگی راننده به عنوان علت حادثه تشخیص داده شده است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه