مجسمه‌ بارانی شهر کیف، اوکراین

تیم کجارو | شنبه, ۲۹ خرداد ۹۵ ساعت ۲۲:۱۵

در گوشه و کنار جهان، مجسمه سازان خوش فکر ایده‌های خلاقانه‌ای را در دل سنگ و چوب و فلز پیاده می‌کنند. این بار سفری خواهیم داشت به شهر کیِف (Kiev) و از نزدیک با مجسمه‌ی بارانی این شهر آشنا خواهیم شد. با کجارو همراه باشید.

اوکراین اغلب شاهد تابستان‌هایی به شدت گرم و زمستان‌هایی به غایت سرد است. اما پیکره‌ای سنگی در پایتخت این کشور جا خوش کرده که صرف‌نظر از آب و هوای شهر، هر روزش را با قطرات باران آغاز می‌کند.

مجسمه مرد بارانی

این مجسمه که در ساختش از برنز و شیشه استفاده شده، محصول دستان هنرمند مطرح این کشور"نظر بایلیک" (Nazar Bylik) است. این کالبد بی‌جان به مناسبت ظاهر متفاوتش، باران نامیده شده است.

مجسمه مرد بارانی

مجسمه مرد بارانی

در واقع صورت این مجسمه‌ی برنزی ۶ فوتی، آشیانه‌ی قطره‌ی درخشان و زلال باران است، قطره‌ای که به گفته‌ی هنرمند، بیانگر رابطه‌ی پنهان و آشکار انسان با مفهوم و معنای زندگی است.

مجسمه مرد بارانی

هر کسی با نگاه به این مجسمه، برداشت خاص خود را دارد، اما هنرمند خوش ذوق ما متعقد است که پیش از هر معنای دیگری، این رابطه‌ی انسان و عناصر جهان است که در قالب این اثر نمود یافته است.

مجسمه مرد بارانی

باید اذغان کرد که این پیکره، شاید بیانگر آن دیالوگ و گفتگوی پنهانی است که انسان با خویشتن خود دارد. انسانی که به دنبال پاسخ پرسش‌های خود، پیرامون احساسات و ناگفته‌های حیات است.

مجسمه مرد بارانی

این اثر بخشی از مجموعه‌ای ده تایی است که در پارک "Peysazhna Alley" نصب شده‌اند.

مجسمه مرد بارانی

در صورت تمایل بد نیست سری هم به این آدرس زده و دیگر آثار هنری این مجسمه ساز را مشاهده کنید.

برداشت شما از این اثر چیست؟ نظرات خود را با ما نیز در میان بگذارید.

مطالب مرتبط:

منبع زومیت

دیدگاه