افزایش میزان گردوخاک درآبادان؛ ۱۵ برابر حد مجاز

مینا داودی
مینا داودی شنبه، ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۵
افزایش میزان گردوخاک درآبادان؛ ۱۵ برابر حد مجاز

مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان از تشدید پدیده گرد و خاک در شهرهای استان خبر داد و گفت: بیشترین گرد و خاک امروز در آبادان بود که به ۱۵ برابر حد مجاز رسید.

شهریار عسکری روز جمعه اظهارکرد:

میزان گرد وخاک در ساعت ۱۳ امروز در اهواز به یک هزار و ۹۹۰ میکروگرم بر مترمکعب، آبادان به ۲ هزار و ۱۸۸ میکروگرم بر مترمکعب، ماهشهر یک هزار و ۴۵۵ میکروگرم بر مترمکعب و شوشتر به یک هزار و ۵۷۰ میکروگرم برمترمکعب رسیده است.

وی افزود: شدت این پدیده در ساعت ۱۲ امروز نیز در اهواز یک هزار و ۷۶۳ میکروگرم بر مترمکعب، آبادان یک هزارو ۷۳۱، ماهشهر یک هزار و ۹۳۷ ، امیدیه یک هزار و ۲۸ و شوشتر به یک هزار و ۴۷۷ میکروگرم بر مترمکعب گزارش شد.

به گفته وی، میزان گرد و خاک از صبح امروز رو به افزایش گذاشته است و ساعت هشت صبح میزان آن در اهواز ۴۴۲ میکروگرم بر مترمکعب، اندیمشک ۵۲۲ میکروگرم بر مترمکعب، سوسنگرد ۵۵۷ میکروگرم بر مترمکعب و شوشتر ۸۲۰ میکروگرم بر مترمکعب بود.

استاندارد ذرات معلق در هوا ۱۵۰ میکروگرم بر مترمکعب است.

گرد و خاک از حوالی ساعت ۱۸ پنجشنبه در خوزستان آغاز شد.

شامگاه پنجشنبه میزان ریزگردها در شهرهای آبادان و خرمشهر به بیش از ۶ برابر حد مجاز رسید که سه پروازفرودگاه بین المللی آبادان را لغو کرد.

سازمان هواشناسی نیز روزهای گذشته در اطلاعیه ای اعلام کرده بود، با توجه به افزایش وزش باد و تشکیل توده گرد و خاک بر روی عراق و حرکت آن به سوی ایران، از بعد از ظهر پنجشنبه ۲۷ و جمعه ۲۸ خردادماه در استان های کرمانشاه، ایلام، خوزستان و با شدت کمتر در کردستان، پدیده گرد و غبار موجب کاهش کیفیت هوا می شود.

هجوم ریزگردها به خوزستان در برخی مواقع در سال جاری و سال های گذشته، تعطیلی دستگاه های اجرایی و مدارس برخی شهرهای استان را به همراه داشت.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه