سرمایه گذاران ترکیه برای ورود به بازار گردشگری ایران مشتاقند

تیم  کجارو
تیم کجارو پنجشنبه، ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۴۵
سرمایه گذاران ترکیه برای ورود به بازار گردشگری ایران مشتاقند

ترکیه علاقه‌مند به حضور در بازار گردشگری ایران، سرمایه‌گذاری و ساخت هتل در ایران است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و رئیس اتاق صنایع استانبول دیدار کردند. «مسعود سلطانی‌فر» رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دیدار با «اردال باغچه وان»، رئیس اتاق صنایع استانبول و هیئت سرمایه‌گذار کشور ترکیه گفت که در دیدارهای رؤسای جمهور دو کشور بر گسترش روابط جدی و استراتژیک تاکید شده است.

وی با اشاره به اینکه فرصت‌‌های مناسب سرمایه‌گذاری در ایران وجود دارد، بیان کرد که جمهوری اسلامی ایران پس از اجرای برجام، وارد مرحله‌ی جدیدی از حیات سیاسی و اقتصادی خود شده است.

معاون رئیس‌جمهوری همچنین به تجربیات موفق ترکیه در زمینه‌ی صنعت گردشگری و توافق‌هایی که با مسئولان گردشگری این کشور در راستای چگونگی گسترش همکاری‌ها و استفاده متقابل از ظرفیت‌های دو کشور شده است، اشاره کرد و در ادامه از برنامه‌ریزی گسترده‌ی دولت برای استفاده از ظرفیت‌های صنعت گردشگری خبر داد و گفت که بسته‌های پیشنهادی ما در حوزه‌ی گردشگری برای ارائه به گروه‌های سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی تهیه شده است و در طول پنج ماه گذشته گروه‌هایی از کشورهای مختلف برای حضور در بازار گردشگری ایران و ساخت هتل در نقاط مختلف کشور اعلام آمادگی کرده‌اند.

سلطانی‌فر با یادآوری این‌که در سفر وزیر گردشگری ترکیه به ایران، سند توافق ساخت ۱۰ هتل توسط سرمایه‌گذاران ترکیه در نقاط مختلف ایران به امضا رسید، افزود که تمام بسترها و زمینه‌های لازم برای سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری ایران فراهم است.

وی گفت که همکاری و هماهنگی سرمایه‌گذاران خارجی با گروه‌های داخلی فعال در حوزه‌ی هتل‌سازی، مسیر را هموارتر می‌کند و سرعت اجرای پروژه‌ها را افزایش می‌دهد.

«اردال باغچه وان»، رئیس اتاق صنایع استانبول، هم با بیان این‌که ظرفیت پیش‌بینی شده برای افزایش مبادلات اقتصادی بین دو کشور، ۳۰ میلیارد دلار پیش‌بینی شده است، گفت: تصور ما این است که ظرفیت دو کشور برای مبادلات اقتصادی ۱۰۰ میلیارد دلار است.

وی به احداث شهرک صنعتی و اقتصادی اتاق صنایع استانبول با سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیارد دلاری در ایران اشاره کرد و افزود:

ایران در آینده‌ی نزدیک با انفجار پذیرش گردشگر مواجه خواهد شد و با توجه به این موضوع سرمایه‌گذاران کشور ترکیه علاقه‌مند به حضور در بازار گردشگری ایران و ساخت هتل در این کشور هستند.

رئیس اتاق صنایع ترکیه در ادامه با اشاره به این‌که شرکت «egeyapi» یکی از معتبرترین هلدینگ‌های هتل‌سازی در کشور ترکیه است، گفت که این هلدینگ آمادگی دارد تا در مراکز تفریحی و گردشگری ایران هتل احداث کند.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه