چگونه مجانی سفر کنیم؟

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا چهار شنبه، ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۱۵
چگونه مجانی سفر کنیم؟

اگرچه سفر مجانی بیشتر شبیه رویا به نظر می‌رسد، ولی غیر ممکن نیست؛ برای آشنایی بیشتر با راهکارهای سفر بی‌هزینه در ادامه همراه کجارو باشید.

با نزدیک شدن ایام تعطیلات تابستانی بیشتر افراد سودای سفر به مناطق مختلف از جمله گردشگاه‌های ساحلی را در سر دارند، ولی هزینه‌های هنگفت سفر باعث می‌شود تا این رویا از واقعیت دور شود. با این وجود می‌توان با استفاده از برخی راهکارهای عملی هزینه سفر را کاهش داده و حتی بدون پول سفر کرد. 

کوچ‌سرفینگ و چادرنشینی

چگونه مجانی سفر کنیم؟

بیشترین قسمت هزینه‌های سفر مربوط به اقامتگاه است؛ ولی صرف‌نظر از اینکه مقصد شما در کدام نقطه از جهان قرار دارد، می‌توانید به راحتی و با استفاده از اپلیکیشن کوچ‌سرفینگ مکان اقامت خود را به‌طور رایگان انتخاب کنید. در این اپلیکیشن که به «شبکه مهمان‌نوازی رایگان» مشهور است، افراد داوطلبانه آمادگی خود را برای پذیرش گردشگران در منزل خود و پذیرایی از آن‌ها اعلام می‌کنند. در این نوع اقامت اصلا نیازی به پرداخت هزینه نبوده و در صورت دلخواه می‌توان هدیه‌ای را به رسم تشکر و یادبود به میزبان اهدا کرد. گفتنی است در این شیوه علاوه بر کاستن از هزینه اقامت، گردشگران فرصت آشنایی با فرهنگ جدید و تبادل آداب و رسوم فرهنگی را به دست می‌آورند. چناچه بنا به دلایل مختلف امکان کوچ‌سرفینگ وجود ندارد، در بسیاری از کشورها مکان‌های خاصی برای کمپ و چادر زدن وجود دارند که با رعایت مقرراتی ساده مانند نظافت محل و عدم روشن‌ کردن آتش می‌توان اقامت کم‌هزینه‌ای را تجربه کرد.

سفر میان شهرها

چگونه مجانی سفر کنیم؟

تغییر مکان در سفر و جابجایی بین شهر به ویژه در اروپا یا حوزه کارائیب مشکل و پر هزینه به نظر می‌رسد و تنها راه‌حل ارزان و بی‌هزینه برای مسئله سفر مجانی است. در این روش کافی است کنار جاده منتظر بمانید و به ماشین‌های در حال عبور اشاره کنید تا شما را سوار کنند. البته این کار در همه کشورها میسر نبوده و در برخی از آن‌ها مانند بلغارستان این کار در نزد افراد بومی منطقه مورد قبول نیست. در مقابل، در برخی از کشورها این روش برای سفر کاملا عادی بوده و حتی می‌توان قایق را نیز مجانی سوار شد. البته اگر دارای مهارت‌های خاصی هستید، می‌توانید به‌عنوان یکی از خدمه در اقیانوس اطلس یا آرام بدون هزینه در این قایق‌ها سفری جالب را تجربه کنید.

فعالیت‌های داوطلبانه برای سفر به نقاط مختلف جهان

چگونه مجانی سفر کنیم؟

امروزه در دنیای غرب فعالیت‌های داوطلبانه در نقاط مختلف جهان بسیار مرسوم شده است. در این روش، فرد برای انجام فعالیت‌های مختلفی مانند کار در هتل یا مزرعه‌های ارگانیک داوطلب شده و در ازای دریافت غذا و محل اقامت رایگان مشغول به کار می‌شوند. البته در این نوع سفر مناطق مختلف از نظر تجربه و مهارت افراد دارای طبقه‌بندی هستند. گفتنی است برخی از این شغل‌ها به لحاظ اهمیت دارای درآمد نیز هستند؛ علاوه براین، در اوقات فراغت می‌توان به گردش درمنطقه نیز پرداخت.

سفر با استفاده از کارت‌های اعتباری

چگونه مجانی سفر کنیم؟

اگرچه این روش بدون هزینه نیست، ولی در کنار آن می‌توان بسیاری از کارها را بدون هزینه انجام داد. برای مثال، برنامه پروازهای رایگان (free flyer miles) یا سفرهای اقساطی از جانب اغلب شرکت‌های هواپیمایی و آژانس‌های مسافرتی برای تشویق مشتریان ارائه می‌شوند. در صورت شرکت در برنامه‌هایی مانند free flyer miles و جمع‌آوری امتیازهای کافی می‌توانید بدون پرداخت حتی یک ریال به آنسوی جهان سفر کنید.

مشاغل جاده‌ای

چگونه مجانی سفر کنیم؟

گزینه‌های مختلفی برای مشاغل جاده‌ای وجود دارد. برای مثال، اگر به فکر پس‌انداز حساب بانکی خود هستید یا تصمیم به اقامت طولانی در یک نقطه دارید، می‌توانید در مکان‌هایی مانند هتل‌ها یا سایر مشاغل مشابه مشغول به کار شوید. برای مردم آمریکا، آسان‌ترین راه کار در اروپا است. برای مثال، شهر تالین در کشور استونی بهترین گزینه آمریکایی‌ها برای کار در هتل است. در حالت کلی، شرایط کار در اروپا مساعد بوده و به راحتی می‌توان درآمد کسب کرد. البته مشاغل جاده‌ای بهترین گزینه برای زندگی مجانی به شما می‌روند، زیرا علاوه بر غذا و محل اقامت رایگان، کسب درآمد نیز شرایط آسان‌تری را فراهم می‌کند.

در این مقاله به برخی از راهکارهای عملی برای سفرهای کم‌هزینه اشاره شد و البته باید در نظر داشت که پیش از اقدام به این کار حتما باید برنامه‌ریزی دقیقی در مورد آن انجام داد. اگر شما نیز چنین تجربه‌ای دارید، حتما با کجارو در میان بگذارید.

مطالب مرتبط:

منبع huffingtonpost

دیدگاه