روشهای عجیب و غیر معمول تدفین اجساد در سرتاسر دنیا

سارا صریحی | جمعه, ۱۴ خرداد ۹۵ ساعت ۱۵:۴۵

بشر همیشه در حال ابداع و نوآوری است فرقی هم نمی‌کند در چه زمینه‌ای باشد، حتی در زمینه‌ خاک سپاری عزیزانش هم خلاقیت نشان می‌دهد. خلاقیت و ابداعی که شاید برای بسیاری از بینندگان برای بار اول کاملا عجیب و در مواقعی ترسناک بنظر آید. با کجارو همراه باشید تا با برخی از روش‌های عجیب و غریب و غیر معمول تدفین اجساد آشنا شوید.

 خداحافظی از مردگان همیشه به شکل معمول خاکسپاری انجام نمی‌شود و در میان کشورها و فرهنگ‌های مختلف روش‌های متعدد و گاهی عجیب و ترسناکی برای خداحافظی از عزیزان وجود دارد.

 زیر پل

زیر پل

در حال حاضر، ۵۰۰۰ جنازه در پارک صورت فلکی دفن شده‌اند و یادبود آنها زیر پل منهتن قابل مشاهده است. این یک روش مدرن برای خاکسپاری مردگان یک شهر بسیار شلوغ است که دیگر جایی روی زمین برای دفن کردن‌ آنها وجود ندارد.

فریز و خرد کردن

فریز و خرد کردن

در نهایت اجساد همه‌ی ما انسان‌ها قرار است تجزیه و در خاک تبدیل به مواد مغذی و مورد نیاز خاک شود. اما این فرایند کمی طولانی است و برای کوتاه‌تر کردنش روشی با نام Promession وجود دارد که در آن جسد فریز و سپس خرد می‌شود. این خرده‌ها وکیوم شده و بعدا به درون خاک ریخته می‌شود و با این‌کار عمل تجزیه‌ی کامل تنها در یک سال انجام می‌گیرد. جالب است بدانید که در حال حاضر ۶۰ کشور از این روش برای دفن اجسادشان استفاده می‌کنند.

درخت یادبود

درخت یادبود

با روشی به نام «بیو پرزنس»، دی‌ ان‌ ای افراد فوت شده بدون آنکه روی ژن درخت میزبان تاثیرگذار باشد و تغییری ایجاد کند وارد آن می‌شود و آن درخت یادبودی زنده از آن فرد خواهد شد.

برج مردگان

برج مردگان

مکزیکوسیتی در حال حاضر در حال ساخت یک برج به عمق ۲۵۰ متر است که قرار است برج مردگان شود.

دستگاه فروش اتوماتیک تویویتا

دستگاه فروش اتوماتیک تویویتا

شرکت تویوتا یک انبار بزرگ در توکیو برای جای دادن مردگان ساخته است. این انبار درست به مانند یک دستگاه فروش اتوماتیک عمل می‌کند. بازدیدکنندگان یک کد را وارد می‌کنند و کوزه‌ای که برای دیدنش آمده‌اند از شکاف تعبیه شده بیرون می‌آید.

دفن فضایی

دفن فضایی

در این روش یک کپسول حاوی خاکستر فرد فوت شده به فضا فرستاده شده و در آنجا به خاک سپرده می‌شود. جین رادنبری خالق استار ترک شبیه به فرایند دفن شخصیت اسپاک در استار ترک ۲ در فضا به خاک سپرده شده است.

دفن آسمانی

دفن آسمانی

عبارت (دفن آسمانی تبتی) بسیار آرام و صلح آمیز به نظر می‌رسد، با اینکه در واقعیت کاملا بر عکس است. در این روش جسد در طبیعت رها و طعمه‌ی کرکسان و دیگر حیوانات می‌شود. در تبت کندن قبر بسیار دشوار است و ۸۰ درصد از مردم این منطقه از این روش برای اجسادشان استفاده می‌کنند.

مردگان برمی‌خیزند

مردگان برمی‌خیزند

سال ۲۰۰۰ کره‌ی جنوبی قانونی را تصویب کرد که طی آن تمامی قبور بایستی پس از ۶۰ سال باز شوند و باقی مانده‌ی اجساد از قبرها بیرون بیایند. جالب است بدانید که کمپانی‌هایی در این کشور فعال هستند که با باقی مانده‌ی اجساد، مهره‌هایی در رنگ‌های مختلف مثل صورتی، سیاه یا فیروزه‌ای می‌سازند.

رقص با مردگان

رقص با مردگان

در ماداگاسکار افراد در جشنی با عنوان فامادی‌هانا شرکت می‌کنند. جشنی که کمی عجیب و البته ترسناک است. معنای نام این جشن (چرخش استخوان‌ها است) و در آن هر ۵ تا ۷ سال اقوام فرد فوت شده جسد او را از قبر بیرون می‌کشند و با اسپری یا شراب بوی بد او را از بین می‌برند. سپس یک گروه موسیقی شروع به نواختن می‌کند و همه با اجساد می‌رقصند.

تابوت فانتزی

تابوت فانتزی

در غنا اخیرا بسیار معمول شده است که از تابوت‌های فانتزی استفاده کنند. این تابوت‌ها با دقت فراوان طراحی و ساخته می‌شوند و اغلب نمایان‌گر سلایق و علایق فرد متوفی هستند.

دفن دریایی

دفن دریایی

دفن دریایی البته روش جدیدی نیست، اما نسخه‌ی جدیدی از آن اخیرا به کار گرفته می‌شود که در آن خاکستر متوفی با سیمان ترکیب شده و تبدیل به بخشی از صخره‌های مرجانی می‌شود. صخره‌ی مرجانی نپتون در فلوریدا بزرگ‌ترین صخره‌ی مرجانی تشکیل شده از باقی مانده‌ی انسان‌ها است.

دفن عمودی

دفن عمودی

عراق و نروژ دو کشوری هستند که قبرستان‌های عمودی دارند. البته باقی کشورها هم به دلیل کمبود جا بزودی از این روش استفاده خواهند کرد.

 

مطالب مرتبط:

منبع allday

دیدگاه