لوکیشن فیلم: هیتمن مأمور ۴۷

مرتضی گودرزی
مرتضی گودرزی پنجشنبه، ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۳۰
لوکیشن فیلم: هیتمن مأمور ۴۷

هیتمن، از جمله قهرمان‌های محبوبی است که آن را در بازی‌ها و سری فیلم‌های به همین نام دیده‌ایم. در این قسمت از مقالات لوکیشن فیلم می‌خواهیم شما را با محل فیلمبرداری جدیدترین قسمت هیتمن، یعنی مأمور ۴۷، آشنا کنیم که بیشتر آن در سنگاپور اتفاق می‌افتد. با کجارو همراه باشید.

هیتمن مأمور ۴۷ (Hitman Agent 47)

هیتمن

«هيتمن: مأمور شماره ۴۷» (Hitman: Agent 47) اقتباسی است از يک بازی ويدئوی پرطرفدار. اين فيلم همچنين بازسازی فيلمی با همين عنوان در سال ۲۰۰۷ است. ممکن است اين سئوال به ذهن خطور کند که اين فيلم چه چيزی دارد که دو ديگر محصول ساخته شده از روی اين داستان نداشته‌اند. پاسخ: هيچ. اما اين هرگز باعث نمی‌شود که صنعت سينما از ساخت عنوانی که از آن بوی پول به مشام می‌رسد دست بردارد. «هيتمن: مأمور شماره ۴۷» از آن دسته فيلم‌هایی است که معمولا اواخر ماه آگوست همزمان با روزهای گرم و شروع رکود سينما اکران می‌شوند: يعنی فيلم‌های يک بار مصرفی که بيشتر علاقمند به ايجاد يک سرگرمی کوتاه هستند تا بر جای گذاشتن تجربيات عميق.

هیتمن 47

داستان فیلم از جایی آغاز می‌شود که مأمور ۴۷ (اینبار با بازی روپرت فریند) از طریق مهندسی ژنتیک با خصوصیتی خلق می‌شود که از وی یک ماشین قتل درست و حسابی می‌سازد. مأمور ۴۷ فقط یک مأمور عادی نیست، او بی‌نهایت باهوش، بی‌رحم و زیرک است و امکان ندارد هدف تعیین شده را نابود نکند. مأمور ۴۷ در یکی از مأموریت‌هایش باید به سراغ شرکتی برود که برنامه‌ای برای خلق ارتشی از قاتلین پیشرفته دارد تا دنیا را با خاک یکسان کند. در این راه مأمور ۴۷ به دختری به نام کتی (هانا ویر) می‌رسد که دنبال پدر دانشمندش می‌گردد و...

لوکیشن‌های فیلم

سالزبورگ؛ اتریش

سالزبورگ

 ابتدای فیلم در «سالزبورگ» اتریش شروع می‌شود. این شهر یکی از شهرهای مهم غرب اتریش، واقع در دامنه کوه‌های آلپ است که میزبان لوکیشن فیلم‌های زیادی بوده است. این شهر محل تولد تعدادی آهنگساز معروف جهان نیز هست، اما متأسفانه نمای خاصی از این شهر زیبا در فیلم مشاهده نمی‌شود.

برلین؛ آلمان

برلین

در ادامه، فیلم در محله‌های پایین شهر برلین با شخصیت اول فیلم همراه می‌شود که خودش هم نمی‌داند دنبال چه می‌گردد!

۲۴درصد  از مساحت شهر برلین را جنگل‌ها و دریاچه‌های زیبا پوشانده، دره رود اسپری که از شرق تا غرب امتداد دارد و ۱۹۷ کیلومتر در رودخانه‌ها و کانال‌های قابل کشتیرانی سهیم است، نکته قابل‌توجه ساختار شهری برلین است.

شروع اکشن‌های فیلم نیز از متروی برلین آغاز می‌شود، این مترو در سال ۱۹۰۲ مورد بهره‌برداری قرار گرفت، با ۱۷۳ ایستگاه و ۱۰ خط  که اکثرا در زیر زمین قرار دارند، ۱۴۷ کیلومتر از شهر را تحت پوشش قرار می‌دهدطول قطارها ۱۰۰ متر است. سرعت متوسط مترو ۳۰/۷ و حداکثر سرعت آن ۷۲ کیلومتر در ساعت است. 

مترو برلین

سنگاپور کجاست؟

نیمه دوم فیلم در سنگاپور ادامه می‌یابد. سنگاپور کشوری هست در آسیای جنوب‌شرقی که یکی از مراکز بزرگ داد و ستد کالا در جهان هست. از شمال با کشور مالزی و از جنوب با کشور اندونزی همسایه هست. جمعیت کشور سنگاپور تقریبا ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر هست، زبان اصلی مردم سنگاپور هم مالایی است ولی زبان اصلی محاوره‌ای در سنگاپور انگلیسی است، یعنی تقریباً همه مردم سنگاپور خیلی خوب انگلیسی صحبت می‌کنند.

Gardens by the Bay

این باغزیبا جایی است که شخصیت اصلی (هانا ویر) با پدرش (کی‌ ران هایندز) دیدار می‌کند. این دوری چندین ساله به طرز باور نکردنی، بد به تصویر کشیده شده است.

مامور47

موقعیت باغ روی نقشه

Gardens by the Bay یا باغ‌های خلیج، حدود ۱۰۱ هکتار مساحت دارد که شامل ۳ بخش واقع درهم (باغ جنوبی، باغ شرقی، باغ مرکزی) می‌شود. این پروژه بخشی از استراتژی دولت سنگاپور برای تبدیل کردن این شهر به یک باغ شهر است. برای طراحی این باغ ۱۷۰ شرکت از ۱۲۰ کشور جهان در سال ۲۰۰۶ باهم به رقابت پرداختند و سرانجام یک شرکت انگلیسی موفق شد نظر مسئولان سنگاپور را جلب کند. این باغ بسیار بزرگ است و شامل بخش‌های چون باغ کودکان، گنبد گل، جنگل ابر، گراو، باغ آمریکای جنوبی، کوه ابر و دنیای گمشده است

سنگاپور

خوانندگان محترم کجارو، امیدواریم از این مطلب استفاده کرده باشید. لطفا نظرات خود را درباره بخش لوکیشن فیلم با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه