سه شنبه های بدون خودرو در اصفهان

تیم  کجارو
تیم کجارو یکشنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۱۵
سه شنبه های بدون خودرو در اصفهان

سه‌شنبه‌ها، تردد خودرو در خیابان‌های شلوغ اصفهان همچون چهارباغ ممنوع می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان در برنامه‌ی «اینجا اصفهان» بیان کرد که اولین فعالیت پویش مردمی ترافیک «سه شنبه‌های بدون خودرو» است که در بعضی از خیابان‌های شلوغ مانند چهارباغ مسیر تردد خودروها مسدود می‌شود و تنها بوسیله دوچرخه و اسکوتر می‌توان در این مسیر تردد کرد.

«علیرضا صلواتی» ادامه داد که این روند در ابتدا در خیابان‌های مرکزی شهر صورت می‌گیرد و در طول زمان آن را به خیابان‌های دیگر بسط خواهیم داد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه مدیران شهری از آغاز این طرح با وسایل غیرموتوری تردد خواهند کرد افزود:

اقدام دیگری که در این پویش انجام خواهد شد فعالیت همیار ترافیکی است که این افراد با دادن کارت‌های زرد رنگ به افراد متخلف، خطاهای آن فرد را گوشزد خواهند کرد اما وی جریمه نقدی نخواهد شد.

صلواتی با بیان اینکه شعار این پویش «هوای اصفهان را داریم» است گفت که این شعار بدین معنی است که باید به فکر حفظ محیط زیست و به طور کلی باید به فکر شهر از همه لحاظ باشیم.

وی با اشاره به اینکه در کشورهای توسعه‌یافته کمتر از خودرو و بیشتر از وسایل نقلیه غیرموتوری استفاده می‌شود عنوان کرد که با آغاز به کار این پویش مردمی شاهد احترام بیشتر به قوانین رانندگی از سوی تمام اقشار جامعه خواهیم بود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه باید در فرهنگ ترافیک یک تحول اساسی صورت گیرد، بیان کرد که یکی از شاخصه‌های توسعه‌یافتگی شهرها رفتارهای ترافیکی شهروندان است. بنابراین با ایجاد پویش مردمی فرهنگ ترافیک، امیدواریم گام موثری در این رابطه برداشته شود.

صلواتی افزود که موضوع ترافیک مانند یک مثلث سه‌ضلعی است که مهندسی ترافیک، اعمال قانون و فرهنگ ترافیک اضلاع آن را تشکیل می دهند.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری اصفهان بیان کرد که مهندسی ترافیک به عهده‌ی مدیریت شهری، اعمال قانون به عهده نیروهای انتظامی است و فرهنگ ترافیک متاسفانه بدون متولی باقی مانده بود.

مطالب مرتبط:

دیدگاه