مقاصد گردشگری که بخاطر غذایشان باید به آن سفر کرد

علی نظرپور | شنبه, ۱۸ اردیبهشت ۹۵ ساعت ۱۶:۳۰

دوست دارید غذاهای جدید، ترکیبات غیرمنتظره و مزه‌های منحصر به فرد را تجربه کنید؟ غذاهایی که هرکدام بیانگر فرهنگ و ذائقه‌ی مردم مختلف جهان است. در ادامه با کجارو همراه باشید تا با ده مکانی که می‌توان حتی به خاطر میل کردن غذا هم به آن‌ها سفر کرد بیشتر آشنا شویم.

۹. پورتکورنو، کورنوال؛ انگلستان

پورتکورنو، روستایی است که در محیطی شگفت‌انگیز (یک باریکه‌ی کوچک شنی حجاری شده بین صخره‌های بلند) قرار دارد. ساحل روستا  دارای آب‌های گرم شفاف است و می‌توان از بالای یکی از صخره‌ها به آن نزدیک شد. علاوه بر زیبایی طبیعی ساحل، می‌توان امکانات و کافه‌های خوبی را در آن پیدا کرد که غذاهایی عالی را سرو می‌کنند. این مکان اغلب به‌ عنوان یکی از زیباترین سواحل کورنوال انتخاب می‌شود.

پورتکورنو

پورتکورنو

پورتکورنو

۸. اسکیلا (Scilla)، ایتالیا

اگر به ایتالیا سفر کردید، برای یک‌ بار هم که شده از دهکده‌ی ماهیگیری و باستانی «اسکیلا» دیدن کنید. این شهرکوچک زیبا کوچک، در میان توریست‌ها از محبوبیت بالایی برخوردار است. اسکیلا به دو بخش عمده تقسیم می‌شود، یکی مرکز شهر که معماری‌های تاریخی در آن به چشم می‌خورد، و دیگری کنار آب و خط ساحلی که اغلب اوقات مملو از گردشگر است. در این خلیج، همچنین هتل‌ها، رستورانها و کافه‌های زیادی قرار دارند که همه‌ی امکانات مورد نیاز برای سپری کردن یک روز تعطیل و آرامش‌بخش را فراهم می‌کنند. آشپزهای محلی، غذاهای دریایی خوشمزه‌ای را طبخ می‌کنند که احتمالاً بهترین آن‌ها خوراک شمشیر ماهی است.

اسکیلا

اسکیلا

اسکیلا

۷. رستوران ایتا (Ithaa Restaurant)، آلیف دهال آتول (Alif Dhaal Atoll)، مالدیو

ایتا (به معنی مادر مروارید) یکی از هیجان انگیزترین رستوران‌های جهان است، که در جزیره مرجانی «آلیف دهال» قرار دارد. این رستوران، ۵ متر پایین‌تر از سطح دریا ساخته‌شده است و به‌صورت هم‌زمان ظرفیت پذیرایی از ۱۴ نفر را دارد. رستوران یاد شده بخشی از تفرجگاه جزیره‌ی «کنراد مالدیو رانگالی» به شمار می‌رود. منوی غذای این رستوران زیرآبی ، شامل غذاهای معاصر اروپایی و آسیایی می‌شود که تجربه‌ای فراموش نشدنی را برای شما رقم می‌زند.

رستوران ایتا

رستوران ایتا

رستوران ایتا

۶. باربادوس

جزیره‌ فوق‌العاده «باربادوس» در تمام طول سال هوای گرمی دارد. فرهنگ منحصر به ‌فرد این جزیره ریشه‌ای انگلیسی، آفریقایی و هند غربی دارد؛ بنابراین معماری، آشپزی و موسیقی متمایزی نیز دارد. گردشگران می‌توانند در میان میراث‌ تاریخی، فروشگاه‌ها و طبیعت زیبا به گشت‌وگذار پردازند و همچنین از شب ‌‌زنده‌داری‌های این مکان لذت ببرند. آشپزی باربادوس ترکیبی از غذاهای آفریقایی، هندی و بریتانیایی است. اگر به این جزیره سفر کردید حتماً پرنده‌ماهی سرخ شده با آبگوشت تند را امتحان کنید. تابستان‌های جزیره کامل مرطوب است، پس بهترین زمان برای سفر به باربادوس فصل خشک و گرم بهار خواهد بود.

باربادوس

باربادوس

باربادوس

۵. سائو پائولو؛ برزیل

سائو پائولو در ابتدا به‌عنوان یک روستا توسط پرتغالی‌ها تأسیس شد و رفته رفته گسترش یافت تا اینکه به پایتخت برزیل تبدیل شد. امروزه این کلان‌شهر، هیجان انگیزترین کلوب‌های شبانه را دارد. همچنین رستوران‌های عالی و بزرگی برای آن دسته از گردشگرانی که به دنبال کشف مزه‌ها و غذاهای محلی هستند.سر آشپزهای شهر در اینجا با همدیگر به شدت در رقابت‌ هستند تا بهترین و خلاقانه‌ترین غذاها را برای مشتریان طبخ کنند.

سائو پائولو

سائو پائولو

سائو پائولو

۴. جزیره کرس؛ فرانسه

کرس تاکنون شاهد رویدادهای تاریخی گوناگونی بوده و امروزه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. در اینجا یک خط ساحلی زیبا، مناظر کوهستانی و اقلیم معتدل وجود دارد. به‌علاوه، غذاهای خوشمزه و رنگینی که از مواد تازه پخت می‌شوند، به همراه نوشیدنی‌های محلی جذاب و خوشمزه. همچنین برخورداری از طبیعت عالی، معماری تاریخی و غذاهای فوق‌العاده باید دلایل خوبی برای بازدید از جزیره کرس باشند.

جزیره کرس

جزیره کرس

جزیره کرس

۳. مالت

مالت یک کشور جزیره‌ای اروپای، واقع در دریای مدیترانه است که یکی از جالب‌ترین نقاط این ناحیه به شمار می‌رود، و هرساله حدود ۱.۲ میلیون گردشگر را به خود جذب می‌کند. در ضمن، آشپزهای این کشور، ترکیبی منحصر به فرد از طعم غذاهای ایتالیایی، اسپانیایی، فرانسوی، انگلیسی و آفریقایی به وجود آورده‌اند که تا مدت‌ها در خاطرتان خواهد ماند. علاوه بر همه‌ی این‌ها مالت، معماری شگفت‌انگیز و خط ساحلی زیبایی دارد که قدم زدن در آن را لذت بخش می‌کنند.

مالت

مالت

مالت

۲. توسکانی، ایتالیا

شاید نتوان همه‌ی ویژگی‌های مثبت توسکانی را در قالب کلمات گنجاند. دره‌های بی‌نظیر، ویلاهای قدیمی، تاکستان‌ها و غذاهای عالی، از این منطقه، بهشتی مطلوب ساخته‌اند. با وجود اینکه فلورانس پایتخت این ناحیه محسوب می‌شود. این ناحیه به خاطر تاکستان‌هایش شهرتی جهانی دارد، تورهایی برای گشت‌وگذار در اطراف این تاکستان‌ها و شهرهای تپه‌ی قدیمی که اغلب قرون وسطایی هستند برگزار می‌شود. شما می‌توانید برای کسب تجربه‌ی ارزشمندتر در یکی از آن‌ها شرکت کنید.

توسکانی

توسکانی

توسکانی

۱. توکیو، ژاپن

اگر زمانی به ژاپن سفر کردید، می‌توانید بهترین سوشی‌های جهان را در این کشور میل کنید. ماهی‌های تازه‌ای که در بزرگترین بازار ماهی توکیو به فروش می‌رسند، توسط یک استاد سوشی آماده می‌شوند، استادی که هنر خود را در طول سال‌ها تکمیل کرده است. تهیه سوشی، تجارتی جدی در ژاپن به شمار می‌رود که مورد احترام گردشگران است. حتی اگر به سوشی هم علاقه‌ای ندارید، تجربه‌ای بازدید از این شهر را از دست ندهید.

توکیو

توکیو

توکیو

مطالب مرتبط:

دیدگاه