افراد بسیار ثروتمند چگونه زندگی می کنند؟

سعید میرزاپور | پنجشنبه, ۱۳ خرداد ۹۵ ساعت ۱۵:۴۵

زندگی ثروتمند‌ترین مردم جهان بسیار متفاوت‌تر از زندگی افراد عادی است. آن‌ها نیمی از ثروت جهان را در اختیار دارند و به همین دلیل در جاهایی زندگی می‌کنند که بسیار با زندگی ما متفاوت است. خرید خودرو‌های خاص، خانه‌های میلیون دلاری، اقامت در هتل‌های پر هزینه و موارد این چنینی از جمله فعالیت‌های این گروه است. همراه کجارو باشید تا با شیوه زندگی یک درصد از مردم جهان که ثروت بسیار زیادی دارند آشنا شویم.

بسیاری از افرادی که در اطرافمان هستند اغلب سطح متوسطی از زندگی را دارند اما یک درصد از تمام افراد جهان بسیار ثروتمند هستند. این یک درصد جامعه ثروت بسیار زیادی دارند و حتی چندی پیش گفته شد که نیمی از ثروت جهان در سال ۲۰۱۶ در اختیار این افراد قرار دارد. البته باید بدین نکته نیز توجه داشت که در این بین نابرابری‌های زیادی اتفاق می‌افتد. اکنون در این مقاله تصمیم داریم تا به زندگی این ۱ درصد جامعه نگاهی داشته باشیم و هرچه بیشتر با شکل زندگی‌شان آشنا شویم.

نیمی از این ۱ درصد در آمریکا زندگی می‌کنند

زندگی افراد ثروتمند

بر اساس گفته Branko Milanvic، اقتصاددان بانک جهانی، حدود نیمی از ثروتمند‌ترین مردم جهان در آمریکا زندگی می‌کنند. برای اینکه پی ببرید این یک درصد چگونه تشخیص داده شده‌اند، باید بگوییم که این افراد سالانه حدود ۳۴ هزار دلار مالیات پرداخت می‌کنند. البته یکی از اصلی‌ترین موضوعی که در این خصوص به چشم می‌خورد، نابرابری‌هایی است که بین افراد عادی و این یک درصد وجود دارد.

این افراد در سواحل زندگی می‌کنند

زندگی افراد ثروتمند

بسیاری از ثروتمندترین افراد جهان در سواحل زندگی می‌کنند و البته مناطق خوبی را نیز برای سکونت‌شان انتخاب می‌کنند. این افراد اغلب سواحل نیویورک، ویرجینیا و کالیفرنیا را برای زندگی بر می‌گزینند.

آن‌ها آپارتمان‌های لوکسی می‌خرند

زندگی افراد ثروتمند

ثروتمندترین افراد جهان برای اقامت در مناطق شهری آپارتمان‌های لوکسی را انتخاب می‌کنند که آپارتمان One۵۷ در نیویورک یک مثال عالی برای این مورد است که البته همچنان فرآیند ساختش ادامه دارد. این آپارتمان در حال حاضر با قیمت حدودی یک میلیارد دلار به فروش می‌رسد و پنت‌هاوس‌های آن نیز رکورد ۱۰۰ میلیون دلاری را ثبت کرده‌اند.

آن‌ها هرگز منتظر پرواز‌های خطوط هوایی نمی‌مانند

زندگی افراد ثروتمند

با وجود اینکه افراد ثروتمند جهان هم گاه گاهی با پرواز‌های برتر (First Class) سفر می‌کنند، اما متداول‌ترین راه برای سفرهایشان استفاده از جت‌های خصوصی است. این افراد برای پرواز کردن کافی است که سوار اتوموبیل‌شان شوند و در فرودگاه به سراغ هواپیمای شخصی رفته و چند دقیقه بعد (با خلبان) پرواز کنند. همچنین پرواز این گونه افراد همیشه مستقیما در مقصد فرود می‌آید.

این افراد هرگز در جاهای دیگر نیز منتظر نمی‌مانند. راننده‌شان آن‌ها را جلوی در رستوران پیاده می‌کند و میز مورد علاقه‌شان هم همیشه برایشان آماده است. ثروتمندترین افراد برای رفتن به کنسرت یا تماشای رویداد‌های ورزشی نیز در صف‌های معمول منتظر نمی‌مانند و مستقیما به اتاق‌های مجللی می‌روند که مخصوص میهمانان خاص است. در حقیقت این وقت را با پولشان می‌خرند.

آن‌ها در هتل‌های عجیب اقامت می‌کنند

زندگی افراد ثروتمند

برای یک درصد ثروتمند جامعه، زندگی در سوئیت‌های لوکس و هتل‌های ۵ ستاره اقدامی متداول است و این افراد برای اقامت‌هایشان هتل‌هایی را نظیر هتل چهار فصل George V که بیش از ۲۰ هزار دلار هزینه دارد، انتخاب می‌کنند.

آن‌ها در استراحتگاه‌های لوکس تعطیلاتشان را سپری می‌کنند

زندگی افراد ثروتمند

استراحتگاه‌های جزیره‌ای و اسپا چندان برای یک درصد ثروتمند جامعه هیجان انگیز نیستند. آن‌ها دوست دارند در سواحل جزیره‌های خصوصی اقامت کنند و باهاماس یکی از این مکان‌های دوست‌داشتنی برای آن‌ها به حساب می‌آید. البته باید بدین نکته نیز توجه داشت که اجاره یک روزه این مکان‌ها حدود ۳۰ هزار دلار هزینه دارد. البته در شرایطی آن‌ها چنین مبلغی را می‌پردازند که خودشان چنین جزیره‌ای نداشته باشند.

آن‌ها خودرو‌های بسیار گران قیمتی می‌خرند

زندگی افراد ثروتمند

خودرو‌های خاصی که در بسیاری از نمایشگاه‌های اتوموبیل نمایش داده می‌شوند وسیله‌ای نیستند که بتوان در هر جایی آن‌ها را پیدا کرد. خودرو‌هایی نظیر لامبورگینی Veneno Roadster و فراری F۱۲ Berlinetta از این جمله هستند که قیمتی بین ۲۰۰ هزار تا ۴.۵ میلیون دلار دارند. البته باید بدین نکته نیز توجه داشت که ثروتمند‌ترین افراد جهان، این خودرو‌ها را حتی پیش از تولیدشان پیش‌خرید و رزرو می‌کنند.

آن‌ها در چندین خانه گران قیمت زندگی می‌کنند

زندگی افراد ثروتمند

خانه‌های لوکسی که قیمت‌شان در حدود ۱۰ میلیون دلار است در بین یک درصد از مردم جهان بسیار متداول است. حتی گاهی آن‌ها چندین خانه را در مناطقی نظیر Long Island یا سواحل کالیفرنیا خریداری می‌کنند.

آن‌ها خرید‌های عجیبی می‌کنند

زندگی افراد ثروتمند

در کنار تمام وسایل گران قیمتی که افراد ثروتمند جهان آن‌ها را خریداری می‌کنند، این افراد تمایل زیادی به خرید وسایل نادر و کمیاب دارند. یک درصد از جامعه سعی می‌کنند با خرید وسایل بسیار گران قیمتی نظیر عمارت‌های خاص و ماشین‌های ویژه (Super Car) رکورد‌هایی را نیز به نام خودشان ثبت کنند. این افراد با خرید الماس‌های نادر یا خرید وسایل خاص سعی دارند نام‌شان را تاحدودی در تاریخ ماندگار کنند. برای مثال مجله DuPont Registry یکی از جاهایی است که این افراد با خرید‌های خاصشان می‌توانند نامشان را در آن ثبت کنند (‌این مجله به گزارش خرید‌های خاص می‌پردازد).

آن‌ها با افراد بانفوذ سیاسی در ارتباط هستند

زندگی افراد ثروتمند

نمی‌توان این را انکار کرد که افراد بسیار ثروتمند جهان نفوذ زیادی دارند. ثروتمندترین افراد جهان اغلب تاثیراتی نیز در سیاست‌های کلی از طریق حمایت‌های مالی یا لابی‌ها دارند و می‌توانند برای اعمال عقیده‌شان وارد عمل شوند. البته باید بدین نکته نیز توجه داشت که این افراد از نفوذشان فقط برای اهداف شخصی یا انجام موردی که فکر می‌کنند خوب است، استفاده می‌کنند.

آن‌ها در حال ثروتمند شدن هستند

زندگی افراد ثروتمند

همان‌طور که گفته شد، بر اساس گزارش آکسفام (Oxfam) در سال ۲۰۱۶ یک درصد از مردم جهان دارای نیمی از ثروت دنیا هستند و این بدان معناست که آن‌ها بیش از ۹۹ درصد دیگر مردم پول به دست می‌آورند. متوسط ثروت این گروه ۲.۷ میلیون دلار است.

همان‌طور که در این مقاله از کجارو مطالعه کردید، با شیوه زندگی ثروتمندترین مردم جهان که ۱ درصد از تمام افراد دنیا را تشکیل می‌دهند، آشنا شدیم. نظر شما در خصوص زندگی آن‌ها چیست؟ با ما و کاربران کجارو از طریق بخش دیدگاه‌ها در ارتباط باشید.

مطالب مرتبط:

منبع allday

دیدگاه