آلمانی ها تفاهم نامه گردشگری ۱۰ ساله با ایران امضا کردند

تیم  کجارو
تیم کجارو دوشنبه، ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۰
آلمانی ها تفاهم نامه گردشگری ۱۰ ساله با ایران امضا کردند

آلمانی‌ها با امضای تفاهم‌نامه‌ای با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، قراردادی ۱۰ ساله برای ساخت ۱۰ هتل ۵ ستاره در نقاط مختلف کشور امضا کردند.

به دنبال دعوت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از هلدینگ‌ها و گروه‌های سرمایه‌گذاری خارجی برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و احداث هتل در ایران، «پونت چات وال»، مدیر اجرایی گروه هتل‌های «اشتاینگن برگر» که به همراه گروه مشاورین خاورمیانه خود به ایران سفر کرده است، در جلسه‌ای که با حضور «مسعود سلطانی‌فر» معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، «سعید شیرکوند»، معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و لاله تهرانی، مدیر کل امور حقوقی و امور بین‌الملل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در هتل اسپیناس پالاس در تهران برگزار شد، تفاهم‌نامه‌ای در قالب چند بند برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در کشور امضا کرد.

معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و مدیر اجرایی گروه هتل‌های «اشتایگن برگر» به عنوان دو طرف ایرانی و آلمانی این تفاهم‌نامه را امضا کردند.

معاون رئیس‌جمهور با تاکید بر حضور سرمایه‌گذارانی از کشورهای غربی، آسیای جنوب شرقی و حتی ترکیه در بخش گردشگری در کشور بیان کرد:

زمینه احداث ۱۰ هتل ۵ ستاره با سرمایه‌گذاری شرکت‌های ترک فراهم شده است، همچنین در شهر مشهد با مشارکت عرب‌ها در حال ساخت چند هتل هستیم.

او در ادامه با اشاره به اینکه بخش خصوصی داخلی سرمایه‌گذاری در این بخش را آغاز کرده است، گفت که در حال حاضر ۱۷۰ هتل ۴ و ۵ ستاره توسط بخش خصوصی داخلی در دست ساخت است. همچنین براساس تفاهم‌نامه‌ای که حدود یک ماه قبل با مسئولان گردشگری ترکیه امضا شد، ساخت ۱۰ هتل ۵ ستاره در شهرهای مختلف ایران توسط ترکیه به زودی آغاز می‌شود. از سوی دیگر در حال حاضر سه هتل توسط سرمایه‌گذاران عرب در شهر مشهد در دست احداث است.

وی با اشاره به در دستور کار بودن ایجاد هتل‌های ۴ و ۵ ستاره و افزایش ۳ برابری این هتل‌ها در بخش تأمین هتل و مراکز اقامتی نیز افزود:

بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته در ۱۰ سال آینده، باید سالیانه ۲۵ هتل ۴ و ۵ ستاره به مراکز اقامتی اضافه شود.

سلطانی‌فر در ادامه این دیدار به برگزاری همایش مشترک هلدینگ‌های بزرگ گردشگری دنیا با گروه‌های هتل‌داری ایران در ۳ ماه آینده تاکید کرد.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه