زیباترین تصاویر از امواج خروشان دریا

مهدی خرسندی | چهار شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۹۵ ساعت ۲۱:۳۰

دیو سندفورد (Dave Sandford) عکاس ورزشی حرفه‌ای از شهر لندن انتاریوی کشور کانادا با ۱۸ سال سابقه کار است. در طول ۴ هفته‌ی گذشته، سندفورد ۲ تا ۳ روز از هفته را به دریاچه ایری (Erie) رفته و پس از رسیدن، هر روز ۶ ساعت را به عکاسی از دریاچه پرداخته است. این تصاویر، قطعا عکس‌های زیبایی هستند؛ پس در ادامه با کجارو همراه باشید تا به دیدن این تصاویر بپردازیم.

این عکس‌ها الهام‌بخش و با هیبت هستند. عکس‌هایی که سندفورد می‌گیرد، موج‌ها رو شبیه به قله‌های کوهی نشان می‌دهد که در حال انفجار در داخل جو هستند و منظره‌ی خارق‌العاده‌ای خلق کرده است

سندفورد

در ماه‌های آخر سال میلادی، دریاچه ایری بیش از همیشه رفتاری شبیه به اقیانوس‌ها از خود نشان می‌دهد و این فرصتی برای سندفورد است که با تمرکز فراوان تصاویری استثنایی از موج‌های خشن دریاچه بگیرد. در قرن‌های گذشته، این دریاچه به واسطه‌ی باد و سرمای زیاد، چندین هزار کشتی غرق‌ شده در خود را به جای گذاشته است و منطقه خطرناکی محسوبی می‌شود.

عکس‌هایی که سندفورد ثبت می‌کند با دوربین کانن ۱ DX، یک لنز ۴۰۰ میلی‌متری و ۷۰ - ۲۰۰ میلی‌متری و درون جای Aquatech Sports گرفته شده که مخصوص عکاسی در محیط خیس است. باد با سرعت بیش از ۹۶ کیلومتر در ساعت، دمای ۱۱ درجه سانتی‌گراد و موج‌هایی تا ارتفاع ۷ متر از شرایط عکس‌برداری هستند.

ایری

ایری

ایری

ایری

ایری

ایری

ایری

ایری

ایری

ایری

ایری

ایری

ایری

ایری

سندفورد می‌گوید:

در روزهایی با این شرایط، تقریبا تمام افراد در خانه‌های خود می‌مانند، اما در این روزها، ایری زنده می‌شود و قدرت خود را به نمایش می‌گذارد. من در چنین روزهایی برای رسیدن به دریاچه و تصویربرداری از آن، لحظه‌شماری می‌کنم.

مطالب مرتبط:

منبع petapixel

دیدگاه