راهنمای سفر به دوبلین

دوبلین، پایتخت پرجمعیت‌ترین شهر جمهوری ایرلند به‌عنوان یکی از مقصد‌های پر گردشگر اروپا و حتی جهان شناخته می‌شود. وایکینگ‌ها، سلت‌ها، اقوام نورمان و انگلیسی‌ها تاروپود تاریخ این شهر را ساخته‌اند، ازاین‌رو جاذبه‌های تاریخی فراوانی در آن به چشم می‌خورد. به‌علاوه تبدیل شدن دوبلین به قطب فرهنگی، سیاسی و اقتصادی ایرلند، باعث به وجود آمدن زیرساخت‌ها مناسبی شده است که آن را به شهر مهمی برای گردشگران تبدیل می‌کند. در ادامه با کجارو همراه باشید.

درباره دوبلین بیشتر بخوانید:

معرفی دوبلین

اطلاعات ضروری دوبلین

آب و هوای دوبلین

بهترین زمان سفر به دوبلین

هزینه‌ های سفر به دوبلین

جاهای دیدنی دوبلین

معرفی دوبلین

خیابان‌های دوبلین

عکس از unsplash (عکاس: Gregory DALLEAU)

دوبلین شهری است مملو از شب زنده‌داری‌های پرجنب‌وجوش، مراکز خرید، سالن‌های موسیقی، تئاتر، موسیقی خیابانی، معماری‌های تاریخی، مراکز تفریحی که هر گردشگری را مجذوب خود می‌کنند. نام دوبلین از زبان ایرلندی و واژه داب لین (Dubh Linn) به معنی برکه سیاه گرفته شده ‌است.  در گذشته طاعون این شهر را فرا گرفت و انسان‌های بسیاری را به کام مرگ کشاند. با این وجود شهر به رشد خود ادامه داد و به‌شکل کنونی درآمد. دوبلین شهری نسبتا گران است و از آنجایی که ریال ایران نسب به یورو ارزش به مراتب پایین‌تری دارد، این گرانی برای ما ایرانی‌ها ملموس‌تر خواهد بود. مطلب پیش رو برای سفری ۳ تا ۵ روزه به این شهر تهیه شده است.

اطلاعات ضروری دوبلین

چشم‌اندازی مدرن از دوبلین

عکس از unsplash (عکاس: Andrei Carina)

اختلاف ساعت با تهران: ۳:۳۰-

زبان رسمی: ایرلندی

زبان رایج دیگر: انگلیسی

واحد پول: یورو

نوع برق شهری: ۲۰ ولت/ ۵۰ هرتز (نوع دوشاخه‌ی G)

کد کشور: ۳۵۳+

کد شهری: ۰۱

شماره اضطراری: ۹۹۹ یا ۱۱۲

جهت رانندگی: چپ

فرودگاه: فرودگاه دوبلین (DUB)

آب و هوای دوبلین

زمستان در دوبلین

عکس از unsplash (عکاس: Tom Cleary)

دوبلین مانند اغلب شهرهای اروپایی، در تمام طول سال، آب و هوایی بسیار ملایم دارد. گرمای روزهای تابستان به‌ندرت آزاردهنده می‌شود و زمستان‌ها نیز تقریبا همیشه دمای هوا بالاتر از نقطه‌ انجماد قرار دارد. بارش برف در پایتخت خیلی کم اتفاق می‌افتد. اگرچه در برخی از روزهای زمستان می‌توانیم ریزش دانه‌های برف را هم شاهد باشیم. به‌طور کلی آب و هوای این ناحیه خیلی هم بارانی نیست و فصل پاییز را می‌توان خیس‌ترین زمان سال دانست. زمانی که باران می‌بارد بیشتر به‌صورت ریزش نم‌نم خواهد بود تا اینکه شاهد بارشی طغیانی باشیم، بنابراین باید بسیار بدشانس باشید که بارش‌های سنگین باران و برف تجربه‌ سفرتان را دستخوش تغییر کند.

بهترین زمان سفر به دوبلین

طبیعت دوبلین

عکس از unsplash (عکاس: Majestic Lukas)

از آنجایی که تابستان‌های دوبلین تقریبا همیشه مطلوب هستند، فصل‌های پر گردشگر و گران برای این شهر و هتل‌هایش پیرو الگوی آمریکای شمالی است. به‌طور معمول فصل پر گردشگر و گران این شهر از ماه ژوئن تا اوت و فصل کم گردشگر و ارزان آن از نوامبر تا فوریه به طول می‌انجامد، با این وجود طی تعطیلات کریسمس همه چیز کاملا گران می‌شود، پس بهتر است چند هفته یا حتی چند ماه قبل برای این مدت اقدام به رزرو اتاق کنید تا هزینه‌ اضافی به شما تحمیل نشود. خارج از فصل تابستان، معمولا اجاره‌ اتاق کاری نسبتا راحت است، اما با وجود قیمت‌های مناسب، جای تعجب نیست که بسیاری از مکان‌های ارزان‌تر و محبوب‌تر از قبل رزرو شده باشند. به‌خصوص در آخر هفته‌ها این اتفاق می‌افتد، چراکه دوبلین به مقصد مناسبی برای آخر هفته‌های دیگر کشورهای اروپایی تبدیل شده است.

هزینه‌ های سفر به دوبلین

 هاستل (خوابگاه)

Garden Lane Backpackers دوبلین

عکس از booking (عکاس: نامشخص)

قیمت یک شب اقامت در خوابگاهی اشتراکی از ۱۰ یورو شروع می‌شود. این اتاق‌های معمولا دارای حمامی مشترک هستند. برای یک شب اقامت در اتاقی خصوصی هم باید حدود ۷۰ یورو بپردازید و اگر تخت دو نفره یا اتاقی دو تخته بخواهید هم باید ۱۰ یوروی دیگر به این مقدار اضافه کنید.

 هتل

The Merchant House دوبلین

عکس از booking (عکاس: نامشخص)

هتل‌های متنوعی با قیمت‌های مختلفی در دوبلین وجود دارد که دستتان را را انتخاب تا حدودی باز می‌گذارد. مناطق توریستی این شهر کاملا فشرده هستند، بنابراین دقت کنید برای پیدا کردن هتلی ارزان‌تر باید به نقاط دورتر یا نزدیک فرودگاه سر بزنید. میانگین قیمت انواع هتل های دوبلین بر اساس کیفیت و تعداد ستاره به شرح زیر است:

۱ ستاره         ۳۴ تا ۶۰ یورو

۲ ستاره         ۴۵ تا ۱۲۵ یورو

۳ ستاره         ۴۵ تا ۲۰۸ یورو

۴ ستاره         ۵۴ تا ۳۶۹ ورو

۵ ستاره         ۱۸۹ تا ۳۸۶ یورو

متوسط قیمت مواد غذایی

غذاهای ارزان دوبلین

عکس از وب‌سایت irelandtravelguides.com (عکاس: نامشخص)

تا زمانی که موضوع فقط غذا و نوشیدنی باشد، هزینه‌ چندانی در دوبلین به شما تحمیل نمی‌شود.

صبحانه: بسیاری از هاستل‌ها و هتل‌های این شهر به‌همراه اجاره‌ اتاق، صبحانه‌ رایگان هم ارائه می‌دهند. در غیر این صورت پیدا کردن مکانی مناسب برای میل کردن این وعده‌ غذای در نزدیکی محل اقامتتان کار چندان مشکلی نیست (۳ تا ۶ یورو).

ناهار: در سراسر دوبلین، فست فودهای خوبی وجود دارد که می‌توانید غذایی ارزان در آن‌ها میل کنید. رستوران‌ها اغلب قیمت‌های بالاتری دارند (۵ تا ۱۰ یورو).

شام: دوبلین رستوران‌های گرانی دارد، اما دست‌کم انتخاب‌های متنوع و خوبی هم پیش رویتان قرار می‌گیرد که ارزش خرج کردن دارند (۸ تا ۱۵ یورو).

مک دونالد بیگ مک: یک وعده غذا در مک دونالد به‌همراه سیب‌زمینی سرخ شده و نوشیدنی حدود ۶ یورو می‌شود (۳/۹۵ یورو= غذای اصلی).

اگر دوست دارید خودتان آشپزی کنید، بسته به اینکه به کدام سبک از غذای غربی یا آسیایی علاقه‌مند باشید، می‌توانید مواد غذایی مورد نیاز یک هفته‌تان را با پرداخت به‌ترتیب حدود ۶۲ و ۴۷ یورو تهیه کنید. به یاد داشته باشید محاسبه قیمت‌ها بر اساس میزان کالری استاندارد و مواد غذایی مورد نیاز یک انسان سالم و بالغ تنظیم شده است که اقلامی چون نان تازه، برنج سفید، گوشت قرمز گاوی، تخم‌مرغ، شیر (سبک غربی)، سینه‌ مرغ (پوست کنده و بدون استخوان)، پنیر محلی (سبک غربی)، سیب درختی، موز، پرتقال، گوجه فرنگی، سیب‌زمینی، پیاز و کاهو می‌شود. مسلم است که اگر مواد بیشتری نیاز دارید، باید هزینه‌ بیشتری بپردازید.

حمل و نقل عمومی

حمل و نقل عمومی در دوبلین

عکس از unsplash (عکاس: Nico Baum)

تاکسی از فرودگاه تا مرکز شهر

۲۰ تا ۳۰ یورو

اتوبوس ایرکوچ از فرودگاه تا مرکز شهر

۹ یورو

اتوبوس عمومی از فرودگاه تا مرکز شهر

۳.۳۰ تا ۶ یورو

هر ۳ کیلومتر جابه‌جایی توسط تاکسی در سطح شهر

۶ تا ۱۰ یورو

تراموا یا اتوبوس در سطح شهر

۱.۵۰ یورو

بلیط یک روزه تراموا و اتوبوس

۶.۹۰ یورو

توصیه‌هایی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها

موسیقی خیابانی در دوبلین

عکس از unsplash (عکاس: Bilal)

از جاذبه‌های رایگان بازدید کنید

شهر دوبلین جاذبه‌های رایگان فراوانی دارد که از آن جمله می‌توان به موزه‌ تاریخ ملی، گالری ملی، موزه‌ ملی باستان‌شناسی ایرلند، کتابخانه‌ چستر بیتی و پارک‌های سنت استفان گرین و فونیکس اشاره کرد.

بلیط ترکیبی تهیه کنید

اگر برنامه دارید از تعداد زیادی جاذبه‌ توریستی پولی دیدن کنید، بهتر است بلیط همه‌ آن‌ها را ترکیبی خریداری کنید. به‌طور مثال می‌توانید با خرید بلیط ترکیبی بازدید از کلیسا‌های جامع کِرِست و دوبلین حدود ۱/۲۵ یورو پس‌انداز کنید.

دوچرخه کرایه کنید

دوچرخه‌سواری در دوبلین

عکس از وب‌سایت cairn.ie (عکاس: نامشخص)

دوچرخه‌های عمومی دوبلین در مرکز شهر اجاره داده می‌شوند. سه روز اجاره‌ هرکدام از آن‌ها تنها ۳ یورو هزینه در بر دارد. همچنین ۳۰ دقیقه‌ اول آن رایگان است، بنابراین می‌توانید ابتدا خودتان را محک بزنید، سپس اقدام به کرایه کنید یا می‌توانید قبل از اتمام ۳۰ دقیقه آن را بازگردانید و فورا دوچرخه‌ای دیگر بردارید!

در تورهای رایگان پیاده‌روی شرکت کنید

شورای شهر دوبلین هر هفته تورهای رایگانی را برای تماشای همه‌ جاذبه‌های شهر و پیاده‌روی تدارک می‌بیند. با شرکت در این تورها خودتان را از شر هزینه‌های اضافی رها کنید.

احتمالا با سایت کوچ‌سرفینگ آشنایی دارید. ارزان‌ترین اتاق‌ها در دوبلین خوابگاه‌های اشتراکی هستند که ۱۰ تا ۲۶ یورو قیمت دارند. احتمالا دوست دارید از پرداخت چنین هزینه‌ای اجتناب کنید. خب مشکلی نیست! سایت کوچ‌سرفینگ راهی عالی برای این کار را پیش روی شما قرار می‌دهد. این سایت فرصتی را در اختیار شما می‌گذارد تا  به‌جای رزرو هتل و هاستل، شب را کنار مردم بومی هر شهر و در خانه‌هایشان آن هم به‌صورت رایگان سپری کنید! عالی نیست؟ تنها کافی است از قبل در این سایت ثبت‌نام و درخواست خودتان را بفرستید تا احتمالا به‌زودی توسط شخصی دیگر از مقصد مورد نظرتان به شما پاسخ داده شود. علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها، می‌توانید دوستانی از کشورها و فرهنگ‌های دیگری پیدا کنید و به‌سادگی با سبک زندگی مردم آن منطقه آشنا شوید.

جاهای دیدنی دوبلین

خیابان اُ کانل (O'Connell Street)

اُ کانل خیابان اصلی دوبلین است. از جمله جاذبه‌هایی که می‌توانید در دو طرف این خیابان تماشا کنید باید به دفتر تاریخی اداره‌ کل پست، گالری هنری هیو لین (Hugh Lane)، منطقه خرید خیابان هنری و بازار پرجنب‌وجوش خیابان مور، خیابان رنگارنگ تاجران و فروشگاه‌های مختلف اشاره کرد. اگر از این خیابان بازدید نکنید، سفرتان به دوبلین تکمیل نخواهد شد.

مناسب برای: سفرهای لوکس، مشتاقان تاریخ، عاشقان خرید، عاشقان معماری و هنر

نکته‌ها:

اغلب اتوبوس‌های مرکز شهر، خدماتشان را در این خیابان ارائه می‌دهند.

کالج ترینیتی دوبلین (Trinity College Dublin)

کالج ترینیتی اولین دانشگاهی است که در ایرلند ساخته شده است. کتابخانه‌ای در این دانشگاه وجود دارد که مشهورترین کتاب کِلز (Kells) را که یک نوشته‌ مذهبی قرن نوزدهمی است در آن نگهداری می‌کنند. در صورت شرکت در تورهای راهنما، اطلاعات خوبی کسب خواهید کرد. بیشتر راهنماها دانشجویان همین دانشگاه هستند، بنابراین می‌توانید رفتاری دوستانه با آن‌ها داشته باشید.

مناسب برای: افراد دنبال آرامش سکوت، تجربه‌ای مانند یک محلی، مشتاقان تاریخ، عاشقان معماری و هنر

نکته‌ها:

اگر می‌خواهید هنگام بازدید از کتاب کلز در صف‌های طولانی نمانید، بهتر است زودتر در آنجا حاضر شوید، به‌خصوص در روزهای تابستان که گردشگران زیادی روانه‌ دوبلین خواهند شد.

گالری ملی ایرلند (National Gallery of Ireland)

جرج برنارد شاو، نمایشنامه‌نویس، منتقد ادبی و مبلغ سوسیالیست ایرلندی تبار اغلب اوقات از مدرسه فرار و وقتش را برای بازدید از گالری ملی کشورش صرف می‌کرد. وی به گفته خودش، بیشتر اطلاعاتش را از این گالری یاد گرفت. در این گالری می‌توانید شاهکارهایی زیبا از کاراواجو،  توماس گینزبارو، پیکاسو، مونه، رامبرانت، ونگوگ و ورمیر را مشاهده کنید. اگر به نقاشی و هنر علاقه دارید، بازدید از این موزه را فراموش نکنید.

مناسب برای: افراد دنبال آرامش و سکوت، تجربه‌ای مانند یک محلی، مشتاقان تاریخ، عاشقان معماری و هنر

نکته‌ها:

ممکن است برخی از نمایشگاه‌های این گالری برای بازسازی بسته باشد، بهتر است از قبل وب‌گاه رسمی آن را بازدید و آگاهی کسب کنید.

یک مغازه‌ کوک در این گالری، هدایای هنری ارزانی را به فروش می‌رساند که برای سوغاتی مناسب هستند.

قلعه‌ دوبلین (Dublin Castle)

از آنجایی که این قلعه در سال ۱۲۰۴ ساخته شده است، بنابراین می‌توان آن را قلب تاریخی و انقلابی دوبلین دانست. این قلعه امروزه ناحیه‌ای به وسعت بیش از ۴۴,۰۰۰ متر مربع را در برمی‌گیرد و شامل دو موزه، دو کافه، یک مرکز کنفرانس جهانی، دو باغ، بناهای دولتی و آپارتمان‌های دولتی (مهم‌ترین اتاق‌های دولتی در کشور) می‌شود. این مجموعه در واقع بیشتر یک اقامتگاه دولتی محسوب می‌شود تا قلعه. بد نیست بدانید که دوبلین نامش را از استخر سیاه (Dubh Linn) واقع در یکی از باغ‌های این قلعه گرفته است. بازدید از این مجموعه و دیدنی‌های تاریخی‌اش از واجبات به شمار می‌رود.

مناسب برای: افراد دنبال آرامش و سکوت، مشتاقان تاریخ، عاشقان معماری و هنر، عاشقان طبیعت

نکته‌ها:

بازدید از محوطه‌ سبز قلعه رایگان است. اما برای شرکت در تورهای راهنما و بازدید از محیط داخلی باید ۴/۵۰ یورو بپردازید. اگر دانشجو باشید می‌توانید با ارائه‌ مدرک شناسایی معتبر یک یورو تخفیف بگیرید.

قلعه ی دوبلین

کلیسای جامع مسیح (Christ Church Cathedral)

کلیسای جامع مسیح با نام رسمی‌تر کلیسای جامع ترینیتی مقدس در سال ۱۰۲۸ ساخته شده است. این کلیسا را می‌توان قلب معنوی دوبلین نامید. کلیسای مسیح یکی از پربازدیدترین جاهای دیدنی دوبلین محسوب می‌شود. تزیینات داخلی و نمای بنا ارزش تماشا و صرف کردن وقتتان را دارد، پس بازدید از آن را فراموش نکنید.

مناسب برای: عاشقان معماری و هنر، مشتاقان تاریخ

پارک سبز استفان گرین (St. Stephen's Green)

اگر به‌دنبال واحه‌ای بی‌سروصدا و آرام یا فقط جایی برای دراز کشیدن روی چمن و میل کردن ناهار در دل شهر دوبلین باشید، پارک سنت استفان محل مناسبی برای شما است. این پارک که در ضلع جنوبی شهر (درکنار خیابان گرافتون) قرار دارد، الهام‌بخش ساخت سنترال پارک نیویورک (منهتن) بوده است. پارک سنت استفان ویژگی‌های زیادی از جمله گیاهان رنگارنگ در کنار مسیرهای پیاده‌روی متنوع، فضای سبز بی‌شمار و برکه‌های زیبا ارائه می‌دهد که تنها با بازدید از این پارک زیبایی آن‌ها را درک خواهید کرد. مهم نیست چند بار از این ناحیه دیدن می‌کنید، چراکه با هر بار حضور در پارک مورد جدیدی کشف خواهید کرد.

مناسب برای: افراد دنبال آرامش و سکوت، عاشقان طبیعت، تجربه‌ای مانند مردم محلی

نکته‌ها:

می‌توانید وسایل مورد نیاز برای یک وعده ناهار خوشمزه را تهیه و درون پارک در کنار مردم محلی از پیک نیک لذت ببرید.

 باغ وحش دوبلین

 در یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های شهری اروپا (پارک فونیکس) می‌توانید باغ وحش دوبلین را بیابید که یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های ایرلند است. این باغ وحش فاصله‌ زیادی از  مرکز شهر ندارد، بنابراین می‌توان با پای پیاده هم به‌سمت آن رفت. این مکان حیوانات متنوعی از جمله میمون، ببر، زرافه آفریقایی، گوریل و حیوانات جالب دیگری را درون خود نگه می‌دارد. شاید برای تماشای باغ وحش به دوبلین سفر نکنید، اما اگر به‌همراه خانواده هستید، نباید بازدید از این مکان را از دست بدهید.

مناسب برای: عاشقان طبیعت، سفرهای خانوادگی، تجربه‌ای مانند یک محلی

نکته‌ها:

بهتر است از قبل در وب‌سایت رسمی زمان غذا دادن به حیوانات را بررسی کنید تا برنامه‌ بازدیدتان را با آن هماهنگ کنید.

تورهای وایکینگ اسپلش (Viking Splash Tours)

اگر به‌دنبال شرکت در تورهای سرگرم‌کننده و تعاملی در دوبلین هستید، تورهای وایکینگ اسپلش مناسب شما است. در این تورها با موضوعیت وایکینگ‌ها، با استفاده از وسایل نقلیه‌ خشکی و آبی جنگ جهانی دوم هم در خشکی و هم از روی آب بهترین جاذبه‌های دوبلین را به شما نشان خواهند داد. اگر کودکی به‌همراه دارید، احتمالا عاشق کلاه‌خودها، لباس‌های جنگی و بازی‌های تخته‌ای وایکینگ‌ها خواهد شد. خود شما هم قطعا مشتاق یادگیری تاریخ غنی شهر می‌شوید.

مناسب برای: مشتاقان تاریخ، عاشقان طبیعت، سفرهای خانوادگی

نکته‌ها:

مطمئن شوی دوربین عکاسی به‌همراه دارید تا هنگام پوشیدن کلا‌خود وایکینگی عکس‌ها یادگاری ثبت کنید.

شما می‌توانید تمام مدت لباس وایکینگ‌ها را به تن کنید، این موضوع تجربه‌ای غنی‌تر را برایتان رقم می‌زند.

تورهای وایکینگ در دوبلین

عکس از وب‌سایت claytonhotelcardifflane.com (عکاس: نامشخص)

موزه کوچک دوبلین (The Little Museum of Dublin)

تورهای کوتاه اما سرگرم‌کننده‌ای برای بازدید از این موزه وجود دارد که به‌وسیله‌ کارکنان آن رهبری می‌شوند. موزه‌ کوچک دوبلین جواهری ارزشمند در دل این شهر است که نباید بازدید از آن را به‌هیچ‌وجه از دست بدهید. در اینجا می‌توانید در مورد هر چیزی از جمله سودو کرم (کرم ادرار سوختگی و ضد التهاب!) که در ایرلند اختراع شده است تا قصه‌هایی از گروه موسیقی راک ایرلندی یوتو و دیگر موارد نمادین ملی اطلاعات جالبی کسب کنید. اگر به‌دنبال سرگرمی مفرح یکی دو ساعته می‌شد، این موزه مناسب شما است.

مناسب برای: مشتاقان تاریخ

نکته‌ها:

اگر خرید سوغاتی‌های دست‌ساز هنرمندان محلی برایتان جذاب است، از بازار سنت جورج در خیابان گریت جورج جنوبی در همین نزدیکی بازدید کنید.

موزه ملی ایرلند- تاریخ طبیعی (National Museum of Ireland - Natural History)

موزه تاریخ طبیعی ایرلند یک موزه‌ فوق‌العاده‌ عصر ویکتوریایی است که نمونه‌های بسیار جذابی در آن به نمایش گذاشته‌ است. کافی است به فیلم مشهور شب در موزه فکر کنید، تا متوجه شوید در این مکان چه مواردی در انتظارتان خواهد بود. مجموعه‌های داروین هم برای جذب بچه‌ها کافی خواهد بود، حتی خود بنا که اخیرا بازسازی شده است، ارزش بازدید بالایی دارد.

موزه ملی ایرلند

عکس از وب‌سایت michelangelofoundation.org (عکاس: نامشخص)

مناسب برای: عاشقان طبیعت، مشتاقان تاریخ، عاشقان معماری و هنر، سفرهای خانوادگی

نکته‌ها:

ورود به موزه رایگان است.

موزه ملی ایرلند در دوبلین

عکس از وب‌سایت cntraveler.com (عکاس: نامشخص)

پارک سنت آنه (St. Anne's Park)

سنت آنه، پارک عمومی بزرگ و زیبایی واقع در نزدیکی ساحل حومه‌ شمالی دوبلین است. این پارک در اصل متعلق به خانواده‌ گینس بود. پارک یاد شده تاریخی غنی دارد و واحه‌ای سرسبز را برای بازدیدکنندگان و مردم محلی فراهم می‌آورد. برکه‌‌ اردک‌‌ها، مسیرهای پیاده‌روی، جنگل‌ها، زمین‌های بازی و باغ‌های گل رز محیطی متنوع و زیبا را برای علاقه‌مندان به طبیعت و کسانی که به‌دنبال آرامش هستند محیا می‌کند. همچنین بناهای ارزشمندی از جمله معبد هرکولانین در طول سال‌ها توسط خانواده‌ گینس و در سراسر پارک ساخته شده‌اند که البته تا حدودی نیاز به تعمیر دارند. بازدید از این پارک را از دست ندهید.

مناسب برای: افراد دنبال آرامش و سکوت، تجربه‌ای مانند یک محلی، عاشقان طبیعت

دماغه‌ هوث (Howth Head)

بعد از چند روز گشت‌وگذار در شهر، حالا نوبت بازدید از دماغه‌ هوث و کنار دریا است. می‌توانید سوار قطار دارت (DART) در طول خط ساحلی خیره‌کننده‌ دوبلین شوید و به‌سمت شمال و روستای بندری زیبای حوث سفر کنید. بعد از رسیدن به روستا در مسیر سنگی قدم و به‌سمت یکی از رستوران‌ها یا کافه‌های کنار دریا حرکت کنید. در این رستوران‌ها با استفاده از تولیدات محلی غذاهای خوشمزه‌ای می‌پزند که نباید از دست بدهید.

مناسب برای: خوش خوراک‌ها، افراد دنبال آرامش و سکوت، تجربه‌ای مانند یک محلی، مشتاقان تاریخ، عاشقان خرید، عاشقان طبیعت

دماغه‌ی هوث دوبلین

عکس از وب‌سایت windows10spotlight.com (عکاس: نامشخص)

خیابان گرافتون (Grafton Street)

گرافتون محبوب‌‌‌ترین خیابان خرید در دوبلین به شمار می‌رود که تعداد زیادی فروشگاه مربوط به برندهای مشهور در آن به چشم می‌خورد. مورد جالب در مورد منطقه این است که دو طرف خیابان را بوتیک‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، کافه‌ها و رستوران‌های محلی فرا گرفته که همین موضوع آن را به نقطه‌ای عالی برای گشت‌وگذار و سرگرم شدن تبدیل می‌کند. به‌علاوه بازدید از معماری‌های تاریخی که در اینجا قرار دارد، به‌تنهایی می‌تواند چندین ساعت از وقت شما را بگیرد که بدون شک ارزشش را دارد. اگر به‌دنبال منطقه‌ای عالی برای خرید هستید، این خیابان بهترین مکان برای شما به شمار می‌رود.

مناسب برای: عاشقان خرید، مشتاقان تاریخ، عاشقان معماری و هنر، سفرهای لوکس

خیابان گرافتون دوبلین

عکس از وب‌سایت traveloffpath.com (عکاس: نامشخص)

نویسنده: محبوبه رستمی

از کجا شروع کنیم

بهترین زمان سفر به دوبلین؛ پایتخت ایرلند، کشور وایکینگ‌ها

نقشه جاهای دیدنی، هتل‌ها و رستوران‌ها

map