جزیره زیبای اوماناک؛ گرینلند

مینا رهبری
مینا رهبری چهار شنبه، ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۰۰
جزیره زیبای اوماناک؛ گرینلند

جزیره اوماناک واقع در قطب شمال، دارای جاذبه‌های طبیعی فراوانی است که معروف‌ترین آنها قله‌های دوقلو است. این کوه آن‌چنان زیباست که چشم‌انداز تمام جزیره را تحت‌الشعاع خود قرار داده است. برای آشنایی بیشتر با این منطقه زیبا با کجارو همراه باشید.

مقالات مرتبط:

اوماناک یک جزیره و شهر بسیار زیبا از توابع «کاسوییتسوپ» است که در شمال غرب گرینلند، در ۵۹۰ کیلومتری شمال مدار قطب‌شمال قرار گرفته. تمام چشم انداز این جزیره تحت الشعاع قله‌های دوقلوی کوه‌ گرانیتی با ۱۱۷۰ متر ارتفاع قرار گرفته است، همچنین نام اوماناک تقریبا تمام نیمه‌ی شمالی جزیره را در بر می‌گیرد. کلمه‌ی اوماناک در گرینلند به معنی (به شکل قلب) می‌باشد، که به کوهی اشاره دارد که قله‌ی دو قلوی آن شبیه قلب است.

جزیره اوماناک گرینلند ۱

جزیره‌ی اوماناک محل قرار گرفتن شمالی‌ترین شهرهای گرینلند است. به مدت سه ماه در تابستان، خورشید هرگز از خط افق پایین‌تر نمی‌رود و در زمستان نیز ماه‌های تاریک را به ارمغان می‌آورد. شهری ۱۲۰۰ نفری در جنوبی‌ترین نقطه‌ی جزیره قرارگرفته و شغل اهالی آن عمدتاً ماهیگیری و شکار است. همچنین در آنجا یک کارخانه‌ی کنسروسازی و یک معدن سنگ مرمر وجود دارد. محققان و دانشمندان از اوماناک به‌عنوان یک پایگاه برای انجام تحقیقات میدانی در یخچال‌های طبیعی استفاده می‌کنند.

جزیره اوماناک گرینلند ۲

جزیره اوماناک گرینلند ۳

جزیره اوماناک گرینلند ۴

مطالب مرتبط:

منبع amusingplanet

دیدگاه