تعدادی از زیباترین استخرهای طبیعی دنیا را بشناسید

سارا صریحی | سه شنبه, ۱۱ خرداد ۹۵ ساعت ۱۶:۳۰

حتما شما هم افراد عاشق شنا اطرافتان زیاد دیده‌اید. افرادی که عاشق ماجراجویی هستند چطور؟ حالا اگر این دو علاقه در یک نفر وجود داشته باشد، فرد مورد نظر از هر طریقی که ممکن باشد، بکرترین و خاص‌ترین استخرهای طبیعی را می‌یابد تا در آن‌ها تنی به آب بزند و تجربه‌ی منحصربه‌فردی داشته باشد. از این استخرهای بی‌نظیر و کمیاب در سرتاسر جهان فراوانند، اما انواع منحصربه‌فردتر و ویژه‌تری هم وجود دارند که شاید دست همگان به آن‌ها نرسد. با کجارو همراه باشید تا برخی از زیباترین استخرهای درون غاری دنیا را ببینیم و بشناسیم.

دریاچه‌ها و استخرهای طبیعی اغلب بر اثر رانش،آتشفشان، فروپاشی کوه‌ها، ذوب شدن یخ‌ها و خیلی موارد دیگر طبیعی تشکیل می‌شوند و هر کدام ویژگی‌های منحصربه‌فرد و خاص خودشان را دارند.

غار ویتومو گلو وُرم، نیوزلند

غار ویتومو گلو وُرم

نقاط نورانی که در تصویر می‌بینید افکت نیست و متعلق به موجودات بسیار ریزی است که تمام دیوار این غار را پوشانده‌اند. در این غار می‌توان قایق‌سواری، غواصی یا شنا کرد.

گودال آبی دین، باهاما

گودال آبی دین

زمانی این غار خشک بود اما در عصر یخبندان و از آب شدن یخ‌ها، دوباره جان گرفت و ژرف‌ترین گودال آبی جهان را ایجاد کرد.

ریو سِکرِتو، مکزیک

ریو سِکرِتو

بر خلاف نامش دیگر یک غار مخفی نیست و سال ۲۰۰۵ کشف شد. از آن موقع این غار آبی بسیار محبوبیت پیدا کرده است. وجود استالاکتیت و استالاگمیت (رسوبات نوک تیز آهک در سقف و کف غار) این غار را به یکی از جذاب‌ترین نقاط مخصوص شنا در جهان تبدیل کرده است.

دریاچه‌ غار قبرس،  اونتاریو، کانادا

دریاچه‌ غار قبرس

این غار در پارک ملی بروس پنینسولا واقع شده است و برای دسترسی به آن باید از مسیر پیاده‌روی بروس عبور کنید و به بالای دودکش سنگی طبیعی بروید.

غار پروسپرو، برمودا

غار پروسپرو

غار پروسپرو تابع قوانین برمودا نیست و زمانی به عنوان یک کلوپ هم مورد استفاده قرار می‌گرفته است. در حال حاضر از دریاچه‌ی این غار تنها برای شنا استفاده می‌شود.

غار آبی رنگ، ایتالیا

غار آبی رنگ

زمان مناسب برای  شنا در این غار  بعد از ۵ بعد از ظهر است. البته باید مراقب قایق‌هایی که در همان حوالی در حال حرکت هستند هم باشید.

سنوته‌ی ایک کیل، یوکاتان، مکزیک

سنوته‌ی ایک کیل

این گودال در اثر فروپاشی یک غار  تشکیل شده است. به این نوع استخرهای طبیعی (سِنوته) می‌گویند. کلمه‌ای قدیمی از زبان مایان‌ها. عمق زیاد، درخت‌های موی پیچ در پیچ و دیوار سنگ آهکی، از این استخر مرموز یک نوع بسیار حیرت‌آور و دوست داشتنی ساخته‌اند.

هوم استید کریتر، یوتا

هوم استید کریتر

فرقی نمی‌کند چه زمانی از سال به این استخر بروید، چون آبش از چشمه‌های آب گرم تامین می‌شود، همیشه در دمایی بین ۳۲ تا ۳۵ درجه‌ی سانتیگراد قرار دارد. عمر این دهانه‌ی پر آب ۱۰۰۰ سال است و قرار گرفتنش در اوج جریان هوا را آسان می‌کند و آن را در معرض تابش نور خورشید قرار می‌دهد.

سنوته‌ی زاکاتون، مکزیک

سنوته‌ی زاکاتون

سنوته‌ی زاکاتون عمیق‌ترین گودال آب دنیا است و عمقی برابر با ۳۰۵ متر دارد. منشا آب این گودال  یک چشمه‌ی آب گرم است.

سوکه پوثولس، بریتیش کلمبیا،کانادا

سوکه پوثولس

یخچال‌های در حال ذوب از عصر یخبندان و یک صخره‌ی بزرگ باعث به وجود آمدن سوکه پوثولس در ونکور شده‌اند. این آب در تابستان خنک و قابل تحمل  است، اما در باقی سال به دلیل دمای پایین قابل شنا نیست.

مطالب مرتبط:

منبع allday

دیدگاه