لوکیشن فیلم: مد مکس

مرتضی گودرزی
مرتضی گودرزی پنجشنبه، ۶ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۳۰
لوکیشن فیلم: مد مکس

امروز قسمت چهارم معرفی لوکیشن فیلم را با فیلم سینمای خاص مدمکس (MAD MAX Fury Road) ادامه خواهیم داد. در این بخش به محل فیلمبرداری این فیلم در صحرای آفریقا می‌رویم و ویدئوی جالبی نیز از پشت‌صحنه فیلم برای شما پخش خواهیم کرد. با ما در کجارو همراه باشید.

درباره فیلم MAD MAX Fury Road

مد مکس

سری فیلم‌های مدمکس یا همان «مکس دیوانه» یکی از جذابترین آثار اکشن در دهه‌ی هشتاد میلادی بودند که ستاره‌ای به نام مل گیبسون را هم به سینما جهان معرفی کردند، اما پس از ساخت چند دنباله برای این اثر توسط جورج میلر در دهه‌ی هشتاد، «مکس دیوانه» به انتهای خط رسید و علیرغم درخواست طرفداران این سری برای بازگشت «مکس دیوانه » به سینما، جورج میلر حاضر به بازسازی نسخه‌ای دیگر پس از آخرین قسمت آن به نام « Mad Max Beyond Thunderdome » نشد.

مد

اما پس از گذشت ۳۰ سال از ساخت آخرین قسمت «مکس دیوانه»، خودِ جورج میلر به سینما بازگشته و این بازگشت توأم با ساخت یک بازسازی از سری فیلمهای محبوبش یعنی «مکس دیوانه» بوده است. در نسخه جدید تام هاردی جایگزین مل گیبسون شده است.

«جاده خشم» به‌عنوان يک دنباله تقريبا دو ساعته (با تنها يک دوره ۱۵ دقيقه‌­ای بدون هيجان در کل فيلم)، اثر اغراق‌گونه «مايکل بی» را با اثر پرزرق و برقی از جنس «سريع و خشن» ترکيب می‌کند. زمان پسا آخرالزمانی فيلم، لوله آزمايشی است که در آن آدرنالين و تستوسترون در يک کوکتل منفجره ترکيب می‌شوند. با اين حال، عليرغم اين همه هيجان و ضرب و شتم، شخصيت‌ها خيلی خوب تعريف شده‌اند.

ماجراهای اين فيلم نيز در همان آينده نفرت‌انگيز مرد امگایی فيلم‌های «مکس ديوانه: جنگجوی جاده» رخ می‌دهد. وقتی همه دنيا به بيابان تبديل می‌شود، آب به کالای بسيار ارزشمندی تبديل می‌شود و وقتی آزادی تنها از طريق سفرهای طولانی ميسر می‌شود، بنزين نيز بهای زيادی می‌يابد. داستان فيلم کاملا سر راست است: مکس راکاتانسکی (تام هاردی)، مرد تنهایی که در غم مرگ همسر و دخترش خرد شده است (رويدادهایی که در فيلم سال ۱۹۷۹ بيان شده‌اند)، به نيروهای امپراتور فيوريوسا (چارليز ترون) می‌پيوندد تا با ربودن هر پنج همسر يک جنگ‌سالار (هيو کيز-بايرن): اسپلنديد (رزی هانتينگتون-ويتلی)، توست (زو کراويتز)، کيپيبل (رايلی کياف)، دگ (ابی لی) و فراجايل (کورتنی ايتون) با وی بجنگد. با اين حال، اين جنگ‌سالار تمايلی ندارد تا به مادران بالقوه کودکانش اجازه دهد برای کشتن مکس و فيوريوسا بروند و آن‌ها را برمی گرداند.

 جوایز

هرچند فیلم سینمایی مکس‌دیوانه موفق نشد اسکار بهترین فیلم سال را به دست بیاورد و این نشان نصیب Spotlight و «تام مک‌کارتی» شد، اما جورج میلر ثابت کرد برای ساخت جدیدترین فیلمش سنگ تمام گذاشته و در زمینه‌های مختلف فنی و تکنیکی دستاوردهای بسیاری را به صنعت سینما اضافه کرده است. فهرست رشته‌هایی را که مکس دیوانه در آن‌ها موفق به کسب جایزه‌ی اسکار شد عبارت است از:

  •  طراحی لباس
  •  طراحی صحنه
  •  گریم
  •  صداگذاری
  •  تدوین صدا
  •  تدوین

مدمکس

شاید رشته‌هایی که مکس دیوانه در آن‌ها موفق به کسب نشان اسکار شده، برای طرفداران معمولی‌تر سینما چندان اهمیتی نداشته باشد؛ اما جورج میلر با همین جوایز نشان داد پروسه‌ی ۱۸ ساله‌ای که برای جدیدترین فیلمش صرف کرده، بیهوده نبوده است. جاده‌ی خشم یکی از بزرگ‌ترین اتفاقات سینمایی سال ۲۰۱۵ میلادی بود. فیلم چهارمین قسمت از مجموعه فیلم‌های مکس دیوانه است که مثل هر سه قسمت گذشته نویسندگی و کارگردانی‌اش بر عهده‌ی جورج میلر بود. فیلم در بدو اکران‌اش نظرات مختلفی را در پی داشت.

لوکیشن

مدمکس

فیلمبرداری «جان سیل» نیز یکی از درخشان‌ترین ویژگی‌های «مکس دیوانه» است که مخصوصا در نماهای تعقیب و گریز بسیار درخشان و چشم‌نواز است.

فیلمبرداری فیلم در سال ۲۰۱۲ در صحرای نامیب (Namib Desert) نزدیک به Swakopmund واقع در کشور آفریقایی نامبیا آغاز شد، فیلمبرداری این اثر بسیار سخت بود و ۱۲۰ روز طول کشید. در این بین گروه‌های محیط زیستی سازندگان فیلم را به آسیب رساندن به برخی گونه‌های گیاهی خاص و نادری که فقط مخصوص همین صحرا است متهم کردند. دیگر لوکیشن‌های معدود فیلم در Western Sydney ،Cranebrookو Potts Hill در کشور استرالیا انجام شده است.

موقعیت صحرای نامیب روی نقشه

البته بخش عظیمی از کار فیلم در استدویی فیلم‌سازی و جلوی پرده کروماکی (پرده سبز) صورت گرفته است

مدمکس

همراهان همیشگی کجارو، امیدواریم که از این بخش لذت برده باشید. شما می‌توانید با ارسال نظرات سازنده خود در بهتر شدن بخش لوکیشن فیلم ما را یاری کنید.

تریلر فیلم مد مکس از زومجی:

مطالب مرتبط:

دیدگاه