فرودگاه بغداد و پروازهای زائران ایرانی به حالت عادی برگشت

تیم  کجارو
تیم کجارو دوشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۴۵
فرودگاه بغداد و پروازهای زائران ایرانی به حالت عادی برگشت

شرایط فرودگاه بغداد عادی شد و پروازهای زائران عتبات در این فرودگاه دوباره برقرار شد. به همین خاطر هیچ‌یک از هواپیماهایی که به مقصد بغداد پرواز داشتند، اجازه ندارند به نجف بروند.

«محسن نظافتی» معاون عتبات عالیات با یادآوری این‌که انتقال پروازهای زائران از فرودگاه بغداد به نجف برای سه روز به درخواست سازمان حج و زیارت و با توجه به شرایط غیرطبیعی که بغداد در چند روز گذشته داشت صورت گرفت، بیان کرد:

فرودگاه بغداد بعدازظهر دیروز، یکشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه، اعلام کرد وضعیت به حالت عادی برگشته و همه‌ی پروازها دوباره برقرار شده است، به همین خاطر هیچ‌یک از هواپیماهایی که به مقصد بغداد پرواز داشتند، اجازه ندارند به نجف بروند.

وی افزود که فرودگاه نجف نیز قبلا اعلام کرده بود با توجه به تعمیرات، امکان پذیرش پروازها را بعد از ساعت ۱۶ ندارد، در حالی‌که بیشترین پروازهای زائران ایرانی از این ساعت به بعد است. ما با در نظر گرفتن شرایط فرودگاه بغداد در چند روز گذشته برای انتقال پروازهای زائران اقدام کرده بودیم، اما با توجه به اعلام جدید فرودگاه بغداد و وضعیت فرودگاه نجف، پروازها به حالت عادی برگشت و از بعدازظهر دیروز دوباره پروازهای زائران ایرانی به مقصد بغداد برقرار شده است.

نظافتی در عین حال با تاکید بر این‌که درحال حاضر هیچ زائر ایرانی در بغداد، کاظمین و سامرا حضور ندارد، درباره‌ی امنیت مسیر انتقال زائران از بغداد به نجف و کربلا، گفت که زائرانی که به فرودگاه بغداد می‌روند از مسیر کمربندی تردد می‌کنند که امنیت لازم در آن حاکم است و مشکلی وجود ندارد.

او درباره امنیت عراق نیز بیان کرد که ناامنی به معنی واقعی در بغداد به وجود نیامده بود، فقط در داخل پایتخت این کشور به خاطر اختلافات سیاسی، آشفتگی ایجاد شد که در پی آن تدابیر امنیتی صورت گرفت. بر اساس اطلاعات دریافت‌شده، بغداد هم‌اکنون در شرایط عادی به سر می‌برد.

نطافتی درباره علت حضور نداشتن زائران در شهرهای بغداد، کاظمین و نجف نیز گفت که هر سال همزمان با شهادت امام موسی‌کاظم (ع) عبور و مرور در مسیر سامرا و کاظمین با توجه به حملات احتمالی به زائران، متوقف می‌شود. امسال نیز برای پیشگیری از وقوع هر نوع حادثه‌ای این تدبیر اتخاذ شد.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه