بازدید از هتل اشباح در آمریکا

زهره ملکی | سه شنبه, ۲۸ اردیبهشت ۹۵ ساعت ۰۹:۰۰

برای علاقه‌مندان تاریخ و دوستداران سفر که مایل هستند تجربه‌ای از ترس و هیجان را نیز در طی سفر خود داشته باشند، بازدید از یک کشتی مسافربری قدیمی که به هتل شناور مبدل شده است یا بازدید از یک هتل قدیمی که برطبق گفته‌ها، محل رفت و آمد اشباح شده، می‌تواند بسیار جالب و هیجان‌انگیز باشد. اگر به چنین موضوعاتی علاقه‌مند هستید با کجارو همراه باشید.

هتل La Fonda on the Plaza، شهر سنتافه، ایالت نیومکزیکو

سنتافه

ساختمان لا فوندا از اوایل سال ۱۶۰۷، درست از همان زمانی که شهر سنتافه ایجاد شده، به‌عنوان هتل مورد استفاده قرار گرفته است. بنابراین هتل لا فوندا یکی از قدیمی‌ترین ساختمان‌های این شهر محسوب می‌شود. در آن زمان، این ساختمان خشتی به‌عنوان استراحتگاهی برای مسافران به کار می‌رفت. البته این هتل در گذشته کاربردهای دیگری نیز داشته است از جمله اینکه به‌عنوان ساختمان دادگستری یا به‌عنوان زندان برای اولین جنایتکاران ایالت نیومکزیکو کاربرد داشته است. در طی چند قرن گذشته، مهمان‌خانه‌ای که در ساختمان لافوندا وجود داشته، چندین بار از بین رفته و دوباره از نو ساخته شده است. این ساختمان پاتوقی شده بود برای قماربازان و جنایتکاران و همچنین محلی بوده است که چندین درگیری و حتی یک مورد خودکشی در آن اتفاق افتاده است. معماری زیبا و خیره‌کننده‌ی ساختمان لا فوندا به دهه ی ۱۹۲۰ برمی‌گردد اما بسیاری از مهمانان هتل به خاطر معماری زیبای آن، در هتل لا فوندا اقامت نمی‌کنند بلکه اکثر مهمانان هتل مسافت‌های طولانی را طی می‌کنند تا اینکه یک شب پر از دلهره را در این هتل که به هتل ارواح مشهور شده، بگذرانند. گفته می‌شود که یک قاضی به نام جان پی اسلو در لابی هتل با شلیک گلوله کشته شده که شبح او هر شب درست در زمانی که مهمانان هتل می‌خواهند استراحتی بکنند با سروصدا در لابی هتل به این طرف و آن‌طرف می‌رود.

هتل کرسنت، یوریکا اسپرینگز، ایالت آرکانزاس

کرسنت

هتل کرسنت (Crescent) در شهر یوریکا اسپرینگز به‌عنوان ترسناک‌ترین هتل آمریکا معرفی شده که ارواح بسیاری در آن رفت و آمد می‌کنند. هر شب در هتل کرسنت تورهایی برگزار می‌شود که به مسافران هتل درباره‌ی مهمانانی که روح آن‌ها برای همیشه در این مکان باقی مانده است داستان‌هایی گفته می‌شود. شبح مردی با نام مایکل از جمله اشباحی است که برای همیشه در این هتل ساکن شده است. او کارگری بوده که در سال ۱۸۸۵ در حال ساختن این هتل از بلندی سقوط می‌کند و می‌میرد. از دیگر اشباح سرگردان در این هتل، روح فرز و چالاک گربه‌ای به نام موریس و روح سرگردان بیمارانی هستند که یک پزشک قلابی با این فریب که بیماری سرطان آن‌ها را درمان خواهد کرد این بیماران ناامید و مستاصل را به این شهر و اقامت در این شهرمی‌کشاند اما این بیماران در هتل کرسنت جان می‌سپارند. گفته می‌شود که روح این بیماران هنوز هم در این مکان پرسه می‌زنند. حتی زمانی که هتل خلوت است و مهمانان زیادی ندارد، به نظر می‌رسد که سالن و راهروها مملو از اشباحی است که هرگز قصد ندارند این هتل را ترک کنند.

هتل استنلی، شهر اِستس پارک، ایالت کلرادو

هتل استنلیهتل استنلی در سال ۱۹۰۹ و در دورانی ساخته می‌شود که آمریکا را با نام غرب وحشی می‌شناسند. گفته می‌شود که روح فریلَن اسکار استنلی و روح همسرش فلورا که سازندگان و بنیانگذاران این هتل نیز هستند در این هتل باقی مانده است. همچنین گفته می‌شود که هر شب نوای موسیقی پیانوی قدیمی فلورا در کریدور هتل می‌پیچد. برخی ادعا کرده‌اند که در عکس‌هایی که به‌طور تصادفی درون هتل گرفته شده‌اند چهره‌ی استنلی نمایان شده است. هتل استنلی ارتباط بیشتری با حوزه‌ی ترس و وحشت دارد. استیون کینگ نویسنده‌ی مشهور آمریکای که آثار ادبی بسیاری در گونه‌های وحشت و خیال پردازی داشته در سال ۱۹۷۳ مهمان این هتل بوده است. سرسرا و اتاق‌های قدیمی این هتل الهام‌بخش او می‌شود به‌طوری که رمان The shining on the hotel بر مبنای این هتل نوشته می‌شود.

هتل چلسی، نیویورک سیتی، نیویورک

هتل چلسی

اشباح هتل چلسی، روح افراد عادی نیستند بلکه روح سرگردان افراد شاخته شده و مشهور هستند. بعد از افتتحاح این هتل، هنرمندان بسیاری از جمله مارک تواین، تنسی ویلیامز و جانیس جاپلین مدت‌های طولانی در هتل چلسی اقامت کرده‌اند. اما اکنون این هتل به مهمانان خود اجازه‌ی اقامت دائمی را نمی‌دهد. هتل چلسی در سال ۱۸۸۴ ساخته شده است، گفته می‌شود که این هتل محل اقامت دائمی چندین شبح است که گویا این اشباح به سیاست‌های جدید این هتل بی توجه هستند و قصد ندارند آنجا را ترک کنند، دیلِن تامس از جمله افراد مشهوری بوده که در این هتل درگذشته است. بازدیدکنندگان و مهمانان هتل چلسی بارها ذکر کرده‌اند که شبحی ترسناک از سردیلن تامس (شاعر انگلیسی زبان اهل ولز) را در حالت بی وزنی ومعلق در هوا با سایر ارواح دیده‌اند که در سرسرای هتل بی‌هدف به این سو و آن سو می‌رفته است.

هتل کوئین مری، شهر لانگ بیچ، کالیفرنیا

هتل کوئین مری

کوئین مری یک کشتی کروز مجلل بوده که در زمان خود هیچ نظیر و همتایی نداشته است. کوئین مری در سال ۱۹۳۶ به‌عنوان کشتی مسافربری سفر خود را آغاز می‌کند. طی سه دهه‌ی بعد این کشتی مسافربری به کشتی جنگی مبدل می‌شود اما بعدها، دوباره  به‌عنوان کشتی مسافربری کاربرد پیدا می‌کند. در حال حاضر این کشتی در لانگ بیچ برای همیشه لنگر انداخته و به یک هتل شناور مبدل شده است که مهمانان و بازدیدکنندگان بسیاری را از سراسر دنیا به‌سمت خود جذب می‌کند. علاوه بر مردگان و تلفات دوران جنگ، کشتی کوئین ماری، مکانی بوده است که تقریبا ۴۹ مرگ ناگهانی در طی سالیان گذشته در آن اتفاق افتاده است به‌طوری که در سراسر آمریکا به‌عنوان یکی از ترسناک‌ترین مکان‌هایی شناخته شده است که گفته می‌شود ارواح بسیاری به آنجا رفت و آمد می‌کنند. مهمانان این هتل شناور در طی روز یا شبانه از این هتل بازدید می‌کنند و در پی این هستند که روح جکی Jackie دختری که در دهه ی ۱۹۳۰ در آب‌های ساحلی این منطقه غرق شده است را ببیند. بسیاری از مهمانان می‌خواهند شبح زنی را ببیند که ملبس با لباس شب سفید رنگ و زیبا در تاریکی سالن رقص به‌تنهایی در حال رقصیدن بوده است.

هتل بیلت مور، شهر کورال گِیبلز، ایالت فلوریدا

هتل بیلت مورهتل Biltmore در سال ۱۹۲۶ به‌عنوان یک هتل لوکس و مجلل ساخته شده است. این هتل درطی سالیان گذشته میزبان مشتریان  شیک و ثروتمند بوده است اما در طی جنگ جهانی دوم ساختمان هتل به یک بیمارستان نظامی مبدل می‌شود. طی سالیان بعد بیلت مور متروکه می‌شود و تبدیل به محلی می‌شود برای پرسه زدن افراد ولگرد و بی‌خانمان تا اینکه در سال ۱۹۸۷ این هتل مرمت شده و دوباره افتتاح می‌گردد. مهمانان بیلت مور، مکررا گزارش کرده‌اند که پدیده‌های فراطبیعی را در ساختمان هتل مشاهده کرده‌اند، آن‌ها گفته‌اند که اشباحی را دیده‌اند که ناگهان دود شده و به هوا رفته‌اند. بعضی از مهمانان هتل گفته‌اند که مردان عجیب و غریبی را دیده‌اند که با لباس یونیفرم قدیمی به این طرف و آن‌طرف می‌رفته‌اند گویا در جست‌و‌جوی چیزی بوده‌اند که هرگز نمی‌توانستند آن را پیدا کنند.

 هتل بولاک، شهر Dead wood، ایالت داکوتای جنوبی

هتل بولاک

Seth Bullock و Sol Star  در سال ۱۸۹۶ شروع کردند به ساختن زیباترین و بهترین هتل شهر Dead wood، این هتل با موفقیت چشمگیری روبه‌رو می‌شود اما در سال ۱۹۱۹ زمانی که مالک هتل فوت می‌کند این شایعه همه‌جا می‌پیچد که روح مالک هتل، همچنان در هتل بولاک باقی مانده و و هتل را اداره می‌کند. در حقیقت، حتی بعد از بازسازی کامل هتل در سال‌های دهه‌ی ۱۹۹۰، مهمانان هتل هنوز هم ادعا می‌کنند که روح مالک اصلی هتل را همچنان در داخل ساختمان می‌بینند که در حال هتلداری و سرکشی به کارکنان است. اکنون هتل بولاک برای مهمانانی که مایل هستند به‌طور کامل درباره‌ی تاریخچه ی این هتل و شهر Dead Wood اطلاعات کسب کنند، تورهایی را برگزار می‌کند.

 هتل کوپر کوئین، شهر بیسبی، ایالت آریزونا

هتل کوپر کوئین

بخشی از بنای این هتل به سبک معماری لوکس دوران ویکتوریا و بخشی دیگر از آن به سبک سالن‌های قدیمی روستیک ساخته شده است. این هتل در شهر بیسبی در اواخر دهه‌ی ۱۸۹۰ و در بحبوحه‌ی رونق و شکوفایی استخراج معادن ساخته شد. در اپیزودی از سریال شکارچیان روح، هتل کوپر کوئین به تصویر کشیده شده است. مهمانان کوپر کوئین با امید اینکه اشباح هتل را ببینند به این مکان می آیند اما اغلب ناامید می‌شوند زیرا می بینند که اقامت در این هتل، هیچ ترس و وحشتی را به آن‌ها القا نمی‌کند. مشهورترین شبحی که در این هتل دیده شده است مربط به زنی جوان با نام جولیا است. بر طبق گفته ها جولیا عاشق مردی می‌شود که هیچ توجهی به او ندارد نهایتا این عشق ویرانگر باعث می‌شود که جولیا در این هتل به زندگی خود خاتمه دهد. کسانی که روح جولیا را دیده‌اند، می گویند که روح او هر شب در کوپر کوئین پرسه می‌زند و در گوش مهمانان هتل نجوا می‌کند. برخی نیز شبح جولیا را در پایین پله‌ها در حال رقص دیده اند.

هتل بِربون اورلئان، شهر نیو اورلئان، ایالت لوئیزیانا

هتل بِربون اورلئانهتل بِربون اورلئان به خاطر تاریخچه ی طولانی خود و ارتباطی که با پدیده‌های فراطبیعی داشته، بسیار مشهوراست. این هتل شاید یکی از مشهورترین مکان هایی است که در تمام محله ی قدیمی French Quarter، ارواح به آنجا رفت و آمد می‌کنند. از جمله ارواحی که در این هتل دیده شده‌اند شبح سربازی است که بر طبق گفته ها، لنگان لنگان و به زحمت در حالی که شمشیرش روی زمین کشیده می‌شود و صدای آن بین دیوارهای هتل انعکاس پیدا می‌کند به‌سمت سرسرای هتل پیش می‌رود. بعضی از میهمانان هتل ادعا می‌کنند شبح زنی را دیده‌اند که در زیر نور مهتاب به‌تنهایی در حال رقص بوده است. کارکنان هتل نیز گفته‌اند که لکه‌ای سرخ رنگ را از روی قالیچه پاک کرده‌اند در حالی که روز بعد آن لکه درست در همان جای قبلی دوباره ظاهر شده است. کسانی که به پدیده های فرا طبیعی اعتقاد دارند، می گویند که این لکه‌ی خون است. این لکه دقیقا در همان مکانی قرار دارد که چندین قرن پیش در آنجا یک دوئل مرگ‌بار بین دو مرد ثروتمند اروپایی اتفاق افتاده است.

هتل لوگِن، شهر نیو هوپ، ایالت پنسیلوانیا

هتل لوگِن ۱

قدمت این هتل به سال ۱۷۲۷ بر می‌گردد. لوگن نیزدر فهرست هتل‌هایی جای گرفته است که به خانه‌ی ارواح مشهور شده‌اند. هشت شبح در این مهمان‌خانه‌ی ۱۶ اتاقی دیده شده است. مهمانان این هتل قادر بوده اند که تجسم یافتن و ظاهر شدن این ارواح را به‌طرز حیرت‌آوری با جزئیات دقیق شرح دهند. بعضی از اتاق‌های این مهمان‌خانه‌ی کوچک، مانند اتاق شماره‌ی ۶ کانون پدیده‌های غیر معمول و عجیب و غریب است. مهمانان اتاق شماره‌ی ۶ بارها بیان کرده‌اند که شبح دو بچه‌ی کوچک را دیده‌اند که به سبک دوره‌ی مستعمرات لباس پوشیده بودند. برخی نیز شبح زنی را دیده‌اند که به گفته‌ی مالکان فعلی هتل، روح مادر صاحب قبلی هتل است. 

مطالب مرتبط:

منبع allday

دیدگاه