ساخت هتل ۵ ستاره درون زندان

علی گودرزی | شنبه, ۱ خرداد ۹۵ ساعت ۰۰:۰۱

جزیره «مامولو» در ابتدا یک قلعه دریایی برای دفاع از امپراطوری اتریش-مجارستان بوده، ولی در زمان جنگ جهانی دوم توسط موسیلینی به یک زندان تبدیل شده و پس از آن مدت‌ها متروکه مانده است، تا امروز که یک شرکت سوئدی قصد دارد اقامتگاه تفریحی لوکسی در آن بنا کند. البته این کار، اعتراض برخی از ساکنان محلی را در پی داشته است. در ادامه با کجارو همراه باشید.

اقامتی لوکس در زندانی قدیمی

تا به حال در یک اقامتگاه تفریحی لوکس که زمانی اردوگاه کار اجباری بوده حضور داشته‌اید؟ زمانی که دولت با طرح تبدیل این مکان تاریخی در مونته‌نگرو به یک اقامتگاه فوق لوکس موافقت کرد این تصمیم باعث خشم خانواده زندانیان این قلعه دریایی شد.

قلعه مامولو (Mamula) در سال ۱۸۵۳ توسط ژنرال لازار مامولو فرمانده امپراتوری اتریش-مجارستان به عنوان یک استراتژی برای جلوگیری از ورود کشتی‌های بیگانه به خلیج بوکا ساخته شده بود. در زمان جنگ جهانی دوم رهبر فاشیست ایتالیا، «بنیتو موسیلینی»، قلعه مامولو را به یک اردوگاه کار اجباری تبدیل کرد. نزدیک به دو هزار نفر در این اردوگاه زندانی شدند، که ۸۰ نفر از آن‌ها اعدام شدند و بیش از ۵۰ نفر هم به دلیل گرسنگی و شرایط سخت و ظالمانه در این اردوگاه درگذشتند.

قلعه مامولو

نمایی از طرح این اقامتگاه لوکس که در جزیره مامولو ساخته خواهد شد.

با وجود گذشته‌ی سیاه این مکان، پارلمان مونته‌نگرو پیشنهاد شرکت مصری-سوئدی را که این قلعه متروکه را به یک اقامتگاه شامل رستوران، چشمه‌آبگرم و کلوپ شبانه تبدیل می‌کند قبول کرده است.خانواده زندانیان این تصمیم را یک بی‌حرمتی تلقی ‌می‌کنند.

اولیورا داکلستیک که پدر پدربزرگش در این مکان زندانی بوده می‌گوید:

ساخت یک هتل لوکس در این مکان که افراد زیادی در آن هلاک شده‌اند، یک مثال آشکار برای غفلت از تاریخ است. در هیچ جای جهان، هیچ اردوگاه کار اجباری تاکنون به زندان تبدیل نشده است.

دولت مونته‌نگرو از تصمیمش دفاع می‌کند و عنوان کرده که این طرح اقتصاد محلی را تقویت می‌کند. وزیر گردشگری مونته‌نگرو می‌گوید: دو راه پیش روی ماست، این مکان را رها کنیم تا نابود شود یا با جذب سرمایه‌گذار این مکان را بازسازی کنیم تا بازدیدگنندگان بتوانند از این مکان دیدن کنند.

مجری این طرح می‌گوید: این پروژه سازگار با طراحی محلی این مکان اجرا خواهد شد و ارزش تاریخی این مکان را حفظ خواهد کرد. همچنین این شرکت متعد شده که یک مکان برای یادبود قربانیان این زندان احداث کند.

اما مخالفان ترجیح می‌دهند که تمام تاریخ این جزیره حفظ شود.

طرح قلعه مامولو

۱.اسکله مارینا ۲.ساحل ۳.ورودی ۴.چشمه آبگرم ۵.دیسکو ۶.پذیرش هتل ۷.فروشگاه ۸.مکان رقص ۹.تراس رستوران ۱۰.آشپزخانه ۱۱.رستوران داخلی ۱۲.وی‌ آی‌ پی ۱۳.نمای هتل ۱۴.محل اقامت کارکنان ۱۵.کلوپ ساحلی

هتل لوکس مامولو

استخر و درختان نخل: یک نما از طراحی این اقامتگاه در جزیره مامولو.

جزیره مامواو

قلعه مامولو

قلعه مامولو

قلعه مامولو_زندان مامولو

اردوگاه کار اجباری مامولو

زندان مامولو

مطالب مرتبط:

منبع amusingplanet

دیدگاه