معرفی سایت:بجای رفتن به هتل، به خانه من بیا

مرتضی گودرزی
مرتضی گودرزی سه شنبه، ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۱۵
معرفی سایت:بجای رفتن به هتل، به خانه من بیا

گسترش شبکه‌های اجتماعی در همه‌جا تأثیر خودش را گذاشته و بسیاری از کارها را برای ما آسان کرده است. در زمینه سفر نیز شبکه‌های متعددی راه‌اندازی شده‌اند. ما پیشنهاد می‌کنید به‌جای هزینه کردن در هتل‌های گران‌قیمت، در خانه شخصی یک دوست در هر کجای جهان که می‌خواهید اقامت کنید. با کجارو همراه باشید تا روش این کار را برای شما توضیح دهیم.

در ادامه سری مقالات معرفی سایت امروز نیز قصد داریم تا یک وب‌سایت جالب و کاربردی را به شما معرفی کنیم که، چه برای کسانی که به سفر می‌روند و چه کسانی که دوست دارند میزبان مسافران باشند بسیار مفید است.

وب‌سایت www.couchsurfing.com

سایتت

این وب‌سایت در واقع یک شبکه اجتماعی به اشتراک‌گذاری خانه است. بهتر است کمی بیشتر توضیح دهیم. در واقع تمام کسانی که می‌خواهند به سفر بروند و تمام کسانی که دوست دارند در خانه خود از مسافران به عنوان میزبان پذیرایی کنند و دوستانی جدید با ملیت‌های مختلف پیدا کنند می‌توانند از طریق این وب‌سایت این‌کار را انجام دهند. ابتدا باید وارد این سایت شده و در آن ثبت نام کنند.

روش ثبت نام در سایت

شما با دو روش بسیار ساده می‌توانید وارد سایت شوید، اول با استفاده از اکانت فیس‌بوک خود و دیگری با استفاده از ایمیل. با یکی از این دو روش نامبرده ثبت‌نام اولیه خود را انجام دهید. در همان جا باید مشخص کنید که شما در چه زمینه‌ای می‌خواهید فعالیت کنید

شما باید  یکی از گزینه‌ها را انتخاب کنید

  • accepting guests(مهمان می‌پذیرم)
  • Maybe Accepting Guests (شاید مهمان بپذیرم)
  • not Accepting Guests (مهمان نمی‌پذیرم)
  • wants to meet up (فقط به ملاقاتش می‌روم)

سایت

همان‌طور که می‌بینید من (مرتضی گودرزی) ثبت نام اولیه را انجام داده‌ام، حالا باید اطلاعات تکمیلی که برای ادامه کار ضروری است را نیز وارد کنید. در بخش  Edit profile  وقتی وارد شوید. با یک سری تنظیمات روبرو می‌شود که پرکردن آنها بسیار مهم است. در این‌جا دو بخش به نام About و My Home وجود دارد.

بخشMy home

مای هوم

همان‌طور که در تصویر می‌بینید در این بخش می‌توانید تنظیماتی مربوط به شرایط میزبانی در خانه‌ی خود را قرار دهید. ابتدا می‌توانید روزهای هفته را که شرایط میزبانی دارید تعیین کنید، سپس تعداد مهمان‌ها را مشخص کنید، اینکه از مردها میزبانی می‌کنید یا از بانوان، به مهمان‌ها اطلاع می‌دهید که شما در خانه بچه‌دارید، حیوان خانگی دارید یا اینکه سیگار می‌کشید.

همچنین می‌توانید مشخص کنید که برای آنها آیا اتاق و تخت خصوصی در نظر گرفتید یا این‌که در کنار خودتان و یک اتاق مشترک از آنها پذیرایی می‌کنید. همچنین اگر شرایط اضافه‌تری دارید می‌توانید به‌صورت توضیحی کامل آنها را بنویسید تا میهمان بتواند با توجه به شرایط شما تصمیم بگیرید که آیا به خانه شما بیاید یا نه.

درباره ی

بخش About

در این بخش هم شما باید اطلاعات شخصی خودتان را وارد کنید. اطلاعاتی از قبیل محل تولد، تحصیلات، شغل زبانه‌های که به آنها تسلط دارید. همچنین در ادامه و برای این‌که میهمانان بیشتر شما را بشناسند می‌توانید توضیحاتی درباره خودتان, علاقه‌مندی‌ها و کارهای خاصی که انجام می‌دهید را بنویسید. درواقع اطلاعاتی که در این دو بخش وارد می‌کنید، به میهمان کمک می‌کند تا شما را خوب بشناسد و بهترین فرد را که از همه نظر با او راحت است انتخاب کند و به منزل او برود.

چطور به خانه یک دوست برویم

خب، حالا به سراغ معرفی دیگر  بخش سایت می‌رویم، اگر شما قصد سفر به هر شهری در جهان را دارید، می‌توانید در آنجا یک دوست پیدا کنید تا هیجان سفر برایتان دوچندان شود. این ویژگی علاوه بر این‌که باعث می‌شود شما هزینه‌ی برای هتل پرداخت نکنید و حتی شاید خرج سفرتان نصف شود. همچنین باعث می‌شود تا با فرهنگ مردم آن کشور آشنا شوید و درک بهتری از مردم آن سرزمین داشته باشید. حالا برای درک بهتر این بخش بگذارید با مثال برای شما توضیح بدهم.

فرض کنید که شما می‌خواهید برای تماشای دیدار یک بازی از تیم رئال مادرید به اسپانیا سفر کنید. پس‌نیاز دارید کسی را پیدا کنید که هم در شهر مادرید سکونت داشته باشد و هم فردی محلی باشد که شما را به استادیوم ببرد. این کار بسیار ساده است. در بخش جستجوی سایت نام شهر مورد نظر(Madrid)  را وارد می‌کنید. خواهید دید که فهرستی از اسم مادرید و کشورش که در جلوی آن نوشته شده می‌آید که باید روی آن کلیک کنید. یک نکته را بسیار دقت کنید در جهان شهرهای هم نامِ زیادی وجود دارند، حتماً به نام کشور دقت کنید و اگرنه ممکن است بجای رزرو اتاقی در اسپانیا، از آرژانتین سردر آورید.

ساییت2

 به تصویر بالا نگاه کنید، بعد از جستجو با چنین صفحه‌ای مواجه می‌شوید. در این‌جا سه بخش وجود دارد ،Event(رویداد)،Hosts (میزبانان)،Travelers (مسافران)

در بخش Travelers  شما می‌توانید کسانی را که به مادرید سفر کرده‌اند و تجربیات خود را نوشته‌اند ببینید و حتی با آنها مشورت کنید.

اما بخش اصلی Hosts است. در این‌جا لیست کسانی را که در شهر مادرید اعلام میزبانی کرده‌اند را می‌بینید. درحال حاظر در مادرید ۵۴۸۴۵ نفر آماده میزبانی از شما هستند. یکی از آنها انتخاب می‌کنیم و وارد مشخصات آن می‌شویم تا ببینیم که آیا شرایط آن شخص به ما می‌خورد؟

سایت 23

همین‌طور که می‌بینید، ما یک نفر را انتخاب کردیم، در اینجا با مراجعه به بخش‌ها About و My Home می‌توانید شرایط میزبان را ببینید. اگر با شرایط فرد کنار آمدید بعد به بخش References بروید تا ببینید که کسانی که قبلاً پیش این فرد رفته‌اند چه نظری در رابطه با او دارند. در پایان هم اگر همه‌ چیز مرتب بود. با رفتن به گزینه‌ی Send Request یک درخواست برای او ارسال کنید و منتظر پاسخ بمانید.

خوشبختانه در ایران هم مردم به‌خوبی در این سایت فعال هستند، شما هم می‌توانید یک میزبان باشید و پذیرای مهمانان خارجی در شهر خود شوید. اگر چنین تجربه میزبانی از کسی دارید لطفاً نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.

مطالب مرتبط:

منبع couchsurfing

دیدگاه