چگونه از گجت های مخصوص سفر استفاده کنیم

میلاد محتشم | جمعه, ۷ خرداد ۹۵ ساعت ۱۲:۰۰

مدیران در مسافرت از لپ‌تاپ‌ها، موبایل‌ها و حتی ساعت‌های مچی هوشمند استفاده می‌کنند و مفیدترین این وسائل آنهایی هستند که استفاده از آنها به سادگی استفاده از تُستر آشپزخانه است. برای انتخاب بهترين گجت‌های مسافرتی با كجارو همراه باشيد.

امروزه فناوری‌های همراه بسیاری از مشکلات سفر در زمان نه‌چندان دور را برای همگان آسان کرده‌اند و جزئی حیاتی از ملزومات و تجهیزات سفر به شمار می‌آیند.

آن لیتون به‌عنوان مؤسس و مدیر سیرن کامیونیکیشنز، یک شرکت روابط عمومی مسافرت و توریسم کانادایی، هر ساله حدود صد روز در سفر است. استفاده از تکنولوژی برای کارایی او در سفر نقش اساسی دارد، او می‌گوید:

من بدون تکنولوژی نمی‌توانم کارم را انجام دهم، حداقل نه به آن شکلی که در حال حاضر آن را انجام می‌دهم.

برای انجام مسئولیت‌های کاری در حین مسافرت در شغل قبلی خود به عنوان نائب رئیس بین‌المللی روابط عمومی هتل‌ها و گردشگاه‌های فیرمونت، او یکی از اولین افرادی بود که به استفاده از دستگاه‌های قابل حمل روی آورد.

خانوم

خانم لیتون که شرکت روابط عمومی خود را ۱۳ سال قبل در تورنتو تاسیس کرده است می‌گوید:

من از سال ۱۹۹۲ کامپیوتر رومیزی نداشته‌ام. من همه‌جا و همه‌وقت با لپ‌تاپ و گوشی موبایلم که روی آن می‌توانم یک پروپوزال کامل را بنویسم کار می‌کنم.

خانم لیتون هم‌چنین از برنامه‌های کاربردی دست‌چین شده‌ای استفاده می‌کند که او را قادر می‌کنند راه خود را در مناطق مختلف جهان پیدا کند. از جمله‌ اين برنامه‌ها یک اطلس جهان است که اختلاف ساعت‌ها، آب و هوا و دیگر اطلاعات مورد نیاز را درباره‌ی كشورهای مقصد در اختیار وی می‌گذارد.

امبر مک‌آرتور مؤسس و مدیر کنکت دیجیتال انگیجمنت در تورنتو می‌گوید تکنولوژی‌های مناسب بسياری برای برطرف كردن نیازهای اختصاصی افرادی که زياد به مسافرت‌های کاری می‌روند توسعه یافته است.

خانم مک‌آرتور که یک سخنران در زمینه روندهای تکنولوژی است و خود نیز در طول سال زمان زيادی را در سفر است می‌گوید:

تکنولوژی بهره‌وری مسافرت‌های کاری را به ویژه برای کسانی که نیاز دارند به صورت شبانه‌روزی و هفت روز هفته در دسترس باشند افزايش داده است. گجت‌ها و برنامه‌های مناسب به این افراد کمک می‌کند نظم کاری خود را حفظ کنند و به صاحبان کسب و کارهای کوچک اجازه می‌دهد با برنامه‌ریزی مناسب در هزینه‌های سفر خود صرفه‌جویی کنند.

خانم مک‌آرتور به دو برنامه که خود او در مسافرت‌های کاری از آنها استفاده می‌کند نیز اشاره می‌کند: هاپر (Hopper) که هزینه بلیط هواپیما را تخمین می‌زند و هتل تونایت (Hotel Tonight) که رزروهای لحظه آخری برای هتل‌ها و اقامتگاه‌های لوکس را نشان می‌دهد.

خانم مک‌آرتور که روی ساعت مچی اپل (Apple watch) خود به این برنامه‌ها دسترسی دارد می‌گوید:

من از هر دوی این برنامه‌ها مرتباً استفاده می‌کنم. من به دلایل بسیاری طرفدار پروپاقرص ساعت مچی اپل هستم، و مخصوصاً به کنترل‌کننده فعالیت بدنی که به‌صورت پیش فرض در آن وجود دارد علاقه دارم. اين برنامه اگر مدت زیادی بی‌حرکت نشسته باشید به شما هشدار می‌دهد تا بلند شوید و بدن خود را کش و قوس دهید.

او به نوبه‌ی خود تکنولوژی‌هایی را انتخاب می‌کند که ارتباط او را با مشتریانش در ۲۵ کشور دنیا که مسافرت‌های ایر کانادا، سفرهای دریایی دریای نقره‌ای، گروه هتل‌های گانسوورت و کشورهای باربادس و جمهوری دومینیکن از جمله‌ی آنها هستند در همه حال حفظ کنند. اما او در زمینه‌ی خريد وسایل سفر بسیار سخت‌گیر است و می‌گوید نظر من درباره‌ی تکنولوژیِ مناسب سفر این است که باید شبیه یک تُستر باشد، ساده در کاربری و کاملاً بدون دردسر، اما با نتایج خیره‌کننده.

خانم لیتون ادامه می‌دهد:

اگر یک تکنولوژی پیچیده باشد و مشخصاتی مشابه تُستر نداشته باشد من زحمت استفاده از آن را به خود نمی‌دهم.

گوشی

تکنولوژی‌هایی که خانم لیتون از آنها استفاده می‌کند تا کسب و کار خود را در نهایت بهره‌وری مدیریت کند عبارت‌اند از:

لپ‌تاپ سبک ایسوس: یک دستگاه كاری و قابل اعتماد. من قبل از اینکه کسی بداند به استفاده از لپ‌تاپ روی آوردم. من از اوائل دهه ۹۰، زمانی که یک لپ‌تاپ توشیبا ۱۰۰۰ با یک صفحه‌ی آبی کوچک خریدم کامپیوتر رومیزی نداشته‌ام."

بلک‌بری کلاسیک: "من از آن به عنوان یک ابزار کسب و کار استفاده می‌کنم، ساده و عالی. دلیل من برای نگه داشتن آن صفحه‌كليدش است. من می‌توانم هفته‌های متوالی از آن برای نوشتن پروپوزال‌های کاری، جواب دادن به ایمیل‌ها و تقریباً هر کاری که با لپ‌تاپ انجام می‌دهم استفاده کنم.

آی‌پاد ضد آب برای شنا کردن: مسافرت کاری خسته‌کننده است و بسیار مشکل است که در سفر آمادگی بدنی خود را حفظ کنید. من در سفر سعی می‌کنم هر روز شنا کنم. آی‌پاد ضدآب من برای این کار به من انگیزه می‌دهد و خستگیِ شنا کردن دورهای پشت سر هم را از بین می‌برد. این کار مرا شاداب نگه می‌دارد و به‌خصوص هنگامی که تنظیم خواب من به دلیل اختلاف ساعت شهرهای مختلف به هم می‌خورد به من کمک می‌کند.

برنامه‌های مفید: من شدیداً به Rome2Rio علاقه دارم. Rome2Rio یک سایت مسیریابی عالی است که سریع‌ترین مسیر بین دو نقطه را محاسبه مي‌كند. بیشتر سایت‌های معروف مسافرت شما را به قطب‌های بزرگ حمل و نقل هدایت می‌کنند که اکثراً باعث عقب‌گرد یا توقف‌های شبانه می‌شوند اما Rome2Rio کوتاه‌ترین و بهترین مسیر را با ماشین، قطار یا هواپیما به شما نشان می‌دهد.

سایت Seatguru.com: من هیچ‌وقت قبل از استفاده از سیت‌گرو پروازی را رزرو نمی‌کنم. این برنامه به‌خوبی حدس می‌زند که شما با چه نوع هواپیمایی پرواز خواهید کرد. با استفاده از این سایت شما از رزرو صندلی‌های نیمه‌تخت و کج کلاس تجاری که باعث می‌شوند تمام شب در حال سر خوردن از روی صندلی باشید خلاص می‌شوید زیرا این سایت صندلی‌هایی را که كج نمی‌شوند به شما نشان می‌دهد."

Living Earth: این یک برنامه‌ی برنده‌ی جایزه برای نشان دادن اختلاف ساعت و آب و هوا با رابط كاربری شگفت‌انگیز است. شما به سادگی شهرهای مقصد خود را که معمولاً به آنها مسافرت می‌کنید به برنامه می‌دهید و شهرهای مختلف را مرور می‌کنید تا نه تنها ساعت دقیق را در مقصد خود –چیزی که من هیچ‌گاه موفق به فهمیدن درست آن نشدم هم‌چنین الگوهای آب و هوایی از جمله تشکیل ابرها و ردیابی طوفان‌های گرمسیری را مشاهده کنید.

مطالب مرتبط:

منبع theglobeandmail

دیدگاه