۱۶ مقصد مناسب برای سفر انفرادی زنان

راضیه شاهوردی | دوشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۹۵ ساعت ۱۶:۳۰

تنهایی سفر کردن، این روزها طرفداران بسیاری پیداکرده است، چراکه در دنیای شلوغ امروز، گذراندن چند روز با خود و دور از سروصدای روزانه، یک موهبت است. درگذشته زنان کمتر می‌توانستند سفر انفرادی داشته باشند، اما امروزه این موضوع هم تبدیل به امری عادی شده است. در ادامه فهرستی از ۱۶ شهر معرفی می‌شود که برای سفر انفرادی زنان مناسب هستند. با کجارو همراه باشید.

انجام دادن کارها به‌تنهایی می‌تواند آثار بسیار مثبتی داشته باشد: غذا خوردن تنها باعث می‌شود شما واقعا قدر غذایتان را بدانید؛ قدم زدن به‌تنهایی فرصت کمیابی است برای اندیشیدن؛ و سفر انفرادی فرصت فوق‌العاده‌ای برای شناخت خود و رشد شخصی است.

سفر انفرادی این روزها حسابی پرطرفدار شده است: طبق یک نظرسنجی که سایت Booking.com در سال ۲۰۱۴ انجام داده است، ۷۲٪ زنان آمریکایی سفر انفرادی را برای کار یا لذت تجربه کرده‌اند. ۶۵٪ این زنان گفته‌اند که سفر انفرادی، اعتمادبه‌نفس آن‌ها را افزایش داده است. ما در این مقاله قصد داریم به شما کمک کنیم که مقصد سفر انفرادی‌تان را پیدا کنید.

در ادامه ۱۶ شهری را به شما معرفی می‌کنیم که بر اساس معیارهایی چون امنیت، کیفیت فعالیت‌های انفرادی و امکان ملاقات با مسافران مشابه، برای سفر زنان تنها مناسب تشخیص داده‌شده‌اند. مونوپادتان را آماده کنید – ماجرا منتظر هیچ‌کس نمی‌ماند.

۱- سانتیاگو، شیلی

پرجمعیت‌ترین شهر شیلی یعنی سانتیاگو (۴۰٪ مردم کشور ساکن این شهر هستند) مقصد فوق‌العاده‌ای برای گردشگران تنهاست. این شهر را اغلب امن‌ترین شهر آمریکای جنوبی می‌دانند و به‌دلیل خیابان‌های پر جنب‌وجوش و امکان قدم زدن، از شهرت بسیاری برخوردار است.

از مرکز شهر شما می‌توانید به سالن‌های متعدد کنسرت، کلیساها و موزه‌‌هایی مثل موزه‌ی ملی زیبای بلاس آرتس (Museo Nacional Bellas Artes) بروید. یا با طی کردن مسیری کوتاه با مترو می‌توانید به بزرگ‌ترین پارک شهر یعنی سرو سان کریستوبال (Cerro San Cristobal) بروید که حداقل یک روز طول می‌کشد تا کاملا در آن گردش کنید. یک قطار کابلی بازدیدکنندگان را به باغ‌وحش،‌ باغ‌های گیاه‌شناسی و جای دیگری که حتما باید از آن دیدن کنید یعنی ترازا بلاویستا (Terraza Bellavista) می‌برد، که مناظر خیره‌کننده‌ای از شهر و کوه‌‌های اطراف آن را در اختیار شما می‌گذارد.

همچنین از سانتیاگو می‌توانید به پاتاگونیا بروید. با پرواز کوتاهی به پونتا آرناس، دقیقا بیرون پارک ملی تورس دل پین (Torres del Paine)، شما یخچال‌های طبیعی فوق‌العاده و کوه‌‌هایی را می‌بینید که هرگز مشابهشان را هیچ‌جا ندیده‌اید.

سانتیاگو شیلی

کجا اقامت کنید

هتل لوچیانو کی (Luciano K) در منطقه‌ی باریو لاستاریا قرار دارد، جایی که به خاطر فضای سنت‌شکنانِ و کافی‌شاپ‌های هنری‌اش شهرت دارد. باوجود انبوه رستوران‌ها و کافه‌ها و یک سینما، شما دچار کمبود فعالیت نمی‌شوید. اگر به‌دنبال خلوت بیشتری هستید،‌ حمام ترکی را امتحان کنید یا به‌سادگی از غذا خوردن در پشت‌بام هتل لذت ببرید. بد نیست بدانید که این ساختمان در زمان ساختش یعنی دهه‌ی ۱۹۲۰ بلندترین ساختمان شیلی بوده است.

هتل در شیلی

۲- هنگ کنگ، چین

کسانی که تنها برای اهداف کاری به هنگ‌کنگ سفرکرده‌اند به شما خواهند گفت که هیچ تفاوتی بین این شهر با قطب‌های تجاری دیگر مثل شانگهای و نیویورک وجود ندارد. خب باید به این افراد گفت که شما شکل واقعی شهر را ندیده‌اید.

استفانی یودر از سایت Twenty-Something Travel می‌گوید: « هنگ‌کنگ انتخاب اول من برای یک ماجراجویی انفرادی شهری است. شما تنها با قدم زدن بیش ازآنچه فکر کنید تصویر، صدا و بو دریافت خواهید کرد. »

هنگ‌کنگ به‌عنوان محل تقاطع تاریخ غنی چین و آثار مدرن غرب پر از غذاهایی است که حس چشایی شمارا غلغلک خواهد داد – به خرچنگ سرخ‌شده در رستوران شناور آبردین و ظرف کاسرول برنج در بازار شبانه‌ی خیابان تمپل (Temple Street Night Market) فکر کنید. در کلوپ‌های لوکس خیابان لن کوای فانگ (Lan Kwai Fung) یا همان خیابان پارتی مشهور به تعداد زیادی از مسافران دیگر برخواهید خورد. آدرس یابی در این مستعمره‌ی سابق بریتانیا به‌علت انبوه علائم انگلیسی و مردم دو زبانه‌ی مؤدب در مقایسه با سایر شهرهای قاره‌ی آسیا بسیار راحت‌تر است.

هنگ کنگ

کجا اقامت کنید

هتل ایندیگو یک بوتیک هتل است که چکیده‌ای از ماهیت شرقی-غربی شهر را با طراحی‌ای قابل‌توجه که هر دوجهان را ترکیب می‌کند را ارائه می‌دهد. از مهمانان با آبشاری از فانوس‌های قرمز غول‌پیکر در ورودی هتل استقبال می‌شود در حالی که اتاق‌ها دارای روح مینی‌مالیسم اروپایی هستند. ازآنجایی‌که هتل در محله‌ی دسترس‌پذیر وانچای (Wanchai) که باوجود تجاری بودن همچنان مسکونی است قرار دارد، شما با یک پیاده‌روی کوتاه می‌توانید به فروشگاه‌های غذایی مثل کافه کاپیتال و بوتیک‌های مستقل جالب خیابان استار بروید. اگر به بازدید از محل‌های تاریخی‌ای که از دو جنگ جهانی جان سالم به دربرده‌اند علاقه دارید، حتما به آثار تاریخی وانچای (Wanchai Heritage Trail) سر بزنید.

هتل در هنگ کنگ

۳- هانگژو،‌ چین

هانگژوا که تنها ۴۵ دقیقه با قطار پرسرعت از شانگهای فاصله دارد، در طی تاریخ بارها به‌وسیله‌ی نویسندگان چینی به‌عنوان «بهشت زمین» توصیف‌شده است. عجیب نیست که این پایتخت قدیمی منشأ داستان‌ها و شعرهای فولکلور زیادی بوده است. وست لیک (West Lake) سرزمینی که نامش را از یک زن زیبای افسانه‌ای در چین باستان گرفته است، غروب‌های چنان زیبایی را داراست که با دیدنشان کاملا احساس آرامش می‌کنید.

برای دیدن این مناظر بهشتی مثل بیدهای مجنون که به‌آرامی آب را موج‌دار می‌کنند،‌ اشکال زیبای شکوفه‌ها که با تغییر فصل‌ها عوض می‌شوند،‌ و برج درخشان لیفنگ پاگودا (Leifeng Pagoda) باید سوار قایق‌های کروز چوبی شوید. به لطف وایفای رایگان در محیط بیرون، سیستم متروی آسان و محبوبیت اپلیکیشن اوبر (Uber) در چین، گشت‌وگذار در این شهر زیبا بسیار راحت شده است. کسانی که در جست‌و‌جوی آرامش بیشتر هستند می‌توانند در یک تور چیدن چای در باغ چای لانگ‌ژینگ ایمپریال (Longjing Imperial) ثبت‌نام کنند؛ مزرعه‌ای که‌برگ چای سبز تولید می‌کند و ادعا می‌کند که امپراتور کیان‌لانگ جز هوادارن وفادارشان بوده است.

هانگژو چین

کجا اقامت کنید

بعد از یک روز سیروسفر و چیدن چای، یک ماساژ درست‌وحسابی می‌چسبد. هتل بانیان تری (Banyan Tree) با داشتن یک حوضچه‌ی آب گرم تحسین‌شده و ۶۲ سويیت و ویلای مجلل، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای مکانی جهت استراحت و تجدیدقواست. این هتل در پارک تالاب ملی ژیژی (Xixi) قرار دارد؛ یک سایت زیست‌محیطی منحصربه‌فرد که روزانه تنها ۳۰۰۰ نفر را می‌پذیرد. اقامت یک‌شبه در این هتل، آرامش موردنیاز شهرنشینان را به آنان ارائه می‌کند: شما روی تختی از چوب گران‌بهای ماهون خواهید خوابید و با صدای ملایم حواصیل‌های کوچک که گونه‌ی رایجی در پارک هستند بیدار خواهید شد.

هتل در هانگژو

۴- بوراکی، فیلیپین

بوراکی جزیره‌ای در جنوب شرقی آسیا برای گذراندن یک تعطیلات آفتابی مقرون‌به‌صرفه است. شن‌های سفید، امواج شفاف بلوری و غروب‌های شگفت‌انگیز مزایایی هستند که در سفر شما وجود دارد، اما فراموش‌نشدنی‌ترین آن‌ها لبخندهای دوستانه‌ای است که با آن‌ها برخورد می‌کنید: فیلیپینی‌ها سالیان متمادی است که به‌عنوان یکی از شادترین مردم دنیا انتخاب می‌شوند.

این بهشت استوایی که در سال ۲۰۱۲ از سوی سایت تراول + لیژر (Travel and Leisure) به‌عنوان بهترین جزیره‌ی جهان انتخاب شد، به‌دلیل فضای پرنشاطش شهرت دارد که فرصت‌های بسیاری را برای پیوستن به مردم محلی و مسافران دیگر در ساحل زیبا فراهم می‌کند. حتما سری به کوکومنگاس (Cocomagnas) قدیمی‌ترین رستوران جزیره بزنید. باوجود جزیره‌ی بوراکی،‌دیگر بالی و پوکت قدیمی شده‌اند.

بوراکی فیلیپین

کجا اقامت کنید

پس از یک‌شب روزگشت و گذار، شما نیاز به یک پناهگاه لوکس برای استراحت و تجدیدقوا دارید. بوتیک هتل ویلا کامیلا (Villa Caemilla) در ایستگاه ۳ که محله‌ای خصوصی و آرام از جزیره است، قرار دارد. یک سه‌چرخه‌ی موتوری رایگان هم برای نقل‌وانتقال مهمانان از مناطق شلوغ وجود دارد. ساختمان درست روی آب قرارگرفته، بنابراین هر اتاق دیدی بی‌نظیر از اقیانوس دارد. شما به‌محض اینکه از هتل خارج شوید، روی شن‌ها پا می‌گذارید.

هتل در بوراکی

۵- ورونا، ایتالیا

ورونا استانی است که است که بین میلان و ونیز واقع‌شده است و به همین دلیل بهترین ایستگاه برای بازدید در طول سفر سرتاسری در ایتالیاست. بسیاری از مردم اینجا را تنها به‌خاطر اینکه محل رخداد یکی از مشهورترین عاشقانه‌های دنیاست می‌شناسند، اما در ورونا خیلی بیش از اینکه تنها به بالکن ژولیت سر بزنید کار برای انجام دادن وجود دارد.

اگر بگوییم که ورونا محل حماسه‌ی عاشقانه است آن را دست‌کم نگرفته‌ایم. دیمن دومینیک، ویدئوبلاگر سایت Shut Up and Go می‌گوید: « هر طرف را که نگاه کنید با گل‌هایی که مواجه می‌شوید که در یک عروسی سلطنتی هم آن‌ها را نخواهید دید. اما این شکوفه‌های باورنکردنی نسبت به سایر چیزها در ورونا،‌ متوسط هستند.» مطمئن شوید که برای پیاتزا دل اربه (Piazza delle Erbe)، بازار فضای باز شهر هم وقت می‌گذارید و حتما به تاکستان‌های زیبای منطقه مثل آلگرینی (Allegrini) هم سر بزنید.

ورونا

کجا اقامت کنید

شهری به‌یادماندنی مانند ورونا، سزاوار هتلی باشکوه است تا با فضای شهر مطابقت داشته باشد. در هتل مجلل پالاتزو ویکتوریا (Palazzo Victoria) که ۷۴ اتاق دارد، از مصالح باشکوهی مانند سنگ مرمر ایتالیایی درجه‌یک و مبلمان عتیقه استفاده‌شده است. اتاق‌های هتل دیدی تماشایی از کورسو دی پورتا بورساری (Corso di Porta Borsari) که خیابانی مشهور برای عابران پیاده است را به نمایش می‌گذارند. با مهمانان مانند زنان نجیب‌زاده‌ی ورونایی برخورد می‌شود. به آن‌ها در هنگام ورود برای خوش‌آمد گویی نوشیدنی رایگان ارائه می‌شود و برای یادبود حضورشان در این هتل بهترین روغن‌زیتون موجود به آن‌ها اهدا می‌گردد.

هتل در ورونا

۶- سدونا، آریزونا

گاهی اوقات بهترین راه برای فراموش کردن گذشته، تنها بودن با خود و برقراری ارتباط با طبیعت است. به‌دلیل داشتن مناظر فریبنده‌ای از صخره‌های قرمز و وجود فعالیت‌های بیرونی زیاد، کمتر جایی در آرامش‌بخش بودن به‌پای سدونا می‌رسد. کارهای زیادی برای انجام دادن هست تا با طبیعت ارتباط بیشتری برقرار کنید: به‌تنهایی و با سرعت دلخواهتان کوهنوردی کنید، یک تور با قایق کانو به دره‌ی ورد (Verde Valley) را انتخاب کنید، یا اینکه تنها روی یکی از قله‌ها به تفکر و مدیتیشن بپردازید. هیچ جایی برای ارتباط با عالم بالا بهتر از یک تپه‌ی زیبا نیست.

سدونا آریزونا

کجا اقامت کنید

لورا میکانسکی، مدیر سایت نیویورک که خودش یک جهانگرد فصلی است که به‌تنهایی سفر می‌کند می‌گوید: « سدونا منطقه‌ای است که به‌دلیل چشمه‌های آب‌گرمش شهرت دارد و بهترین مکان برای اسکان، اقامتگاه و چشمه‌ی آب‌گرم آماراست.» این اقامتگاه که در امتداد دره‌های اوک کریک (Oak Creek Canyons) واقع‌شده است، تمام ویژگی‌های یک پناهگاه را دارد: وان‌های آب گرم با دوش، محوطه‌ای مشرف‌به صخره‌ها و یک استخر بسیار بزرگ. شما با انرژی بالایی این مکان را ترک خواهید کرد.

هتل در سدونا

۷- ادینبرو، اسکاتلند

این پایتخت اسکاتلندی که به نام مستعار آلد ریکی (Auld Reekie) نیز شناخته می‌شود،‌حتی در ۱۹۱ روز بارانی‌اش نیز مانند یک نقاشی زنده است. مطمئن شوید که برای رفتن به رویال مایل و خیابان پرینسز که به‌ترتیب شاه‌راه‌های اصلی بخش قدیمی و بخش جدید شهر هستند، چکمه‌هایتان را پوشیده‌اید. علاوه بر این دو مرکز گردشگری اصلی، شهر مأمنی برای هنر نیز هست؛ ادینبرو مکان مشهور برگزاری فستیوال فرینج (The Fringe Festival) است: جشنواره‌ای یک‌ماهه از موسیقی و شادی و تئاتر.

کیت مک‌کالی، وبلاگ نویس سفر در سایت Adventurous Kate می‌گوید که برنامه‌ریزی برای سفر در نزدیکی ماه اوت برای رسیدن به فستیوال‌های شهر ادینبرو، بهترین تصمیمی است که می‌توانید در سفر انفرادی‌تان بگیرید. الهام محضی که شما از تماشای اجراها و تجمع نور مشعل‌ها می‌گیرید، ارزش این برنامه‌ریزی را دارد. هوا ممکن است سرد باشد، اما ملاقات با سایر افراد فرهنگ دوست شمارا گرم خواهد کرد.

ادینبورگ

کجا اقامت کنید

با توجه به زمانی که شما در کافه‌های جذاب،‌ بوتیک‌ها و بازار دست‌فروشان در رویال مایل خواهید گذراند،‌ منطقی است که درجایی نزدیک به آن مانند هتل جی اند وی (G&V Hotel) اقامت کنید. این هتل دقیقا بیرون منطقه‌ی گردشگری پرطرفدار و آن‌سوی خیابان یعنی روبه‌روی رستوران اسکاتلندی تحسین‌شده‌ی انجلز ویث بگ‌پایپز (Angels With Bagpipes) قرار دارد. این هتل مجلل پس از بازسازی کامل، حالا دارای دکوری نفیس با همکاری بهترین طراحان اسکاتلندی مانند هتی پتینسون هنرمند وجودی آر کلارک، طراح لباس زنانه است. اقامت در این هتل همان چیزی است که به آن غوطه‌ور شدن در هنر می‌گویند.

هتل در ادینبورگ

۸- استکهلم، سوئد

برای یک جشن بصری کامل آماده‌باشید: این پایتخت طراحی تنها محدود به تصاویر کارت‌پستالی که بارها دیده‌اید نمی‌شود. علاقه‌مندان به خرید، چیزهای موردنظرشان را در محله‌ی شیک اوسترمالم (Ostermalm) که دارای بوتیک‌هایی با جدیدترین مد طراحی است پیدا خواهند کرد. هرچند قیمت‌ها در این فروشگاه‌ها بسیار گران هستند، اما می‌توانید از برندهایی مثل آکنه استودیو (Acne Studio) باقیمت‌های مناسب خرید کنید. بازدیدکنندگانی که در جست‌و‌جوی زیبایی‌های قدیمی اسکاندیناویایی هستند می‌توانند به شهر قدیمی گاملا استن (Gamla Stan) که منطقه‌ای تاریخی با خیابان‌های سنگ‌فرش و ساختمان‌هایی رنگارنگ است، سفر کنند.

زنانی که به‌تنهایی سفر می‌کنند، همواره به‌درستی نگران امنیت خود هستند، اما در استکهلم این نگرانی‌ها کم می‌شود، چراکه به‌عنوان امن‌ترین شهر اروپا شهرت دارد. چیزی که باید نگرانش باشید مدیریت مخارج است، زیرا هزینه‌ها در استکهلم بسیار بیشتر از هزینه‌های معمول در سایر شهرهاست. جینا یانگ، عکاس و مؤسس سایت Grease and Glamour می‌گوید: « خودتان را با گرفتن تاکسی اذیت نکنید – چراکه باید به‌اندازه‌ی یک شام در رستوران پنج ستاره هزینه کنید – به‌جایش یک دوچرخه کرایه کنید. » باوجود خطوط مخصوص دوچرخه‌سواری در همه جای شهر، می‌توان به‌راحتی با دوچرخه در شهر گردش کرد.

استکهلم

کجا اقامت کنید

شما نمی‌توانید بگویید به پایتخت طراحی جهان سفرکرده‌اید مگر اینکه در هتلی با فضای داخلی درجه‌یک اقامت کرده باشید. با هدایت گروه سه‌نفره‌ی معماری مشهور کلاسون کویویستو رون (Claesson Koivisto Rune)، هتل نوبیس (Nobis) تمام عناصر تکراری و پرزرق‌وبرق مثل مبلمان مجلل، فرش‌های قرمز و پرده‌‌های مخملی را کنار گذاشته است. در عوض شما احساس می‌کنید در گوشه‌ای صمیمی که یک طراح مد بارنگ‌های متناسب ملایم و مبلمان چوبی الهام‌بخش برای شما تدارک دیده، اقامت دارید.

هتل در استکهلم

۹- اوآهو،‌ هاوایی

در اوآهو، شادی یک رویداد حتمی است: تقریبا هر روز هوا آفتابی است، سواحلی برای لم دادن وجود دارد، کوه‌هایی برای درنوردیدن هست و هر گوشه‌ای را که نگاه کنید نوشیدنی خنکی پیدا می‌کنید- دیگر چه می‌خواهید؟ مردم محلی آرام و خون‌گرم هستند و با اینکه هزینه‌ی بلیط هواپیما به اینجا تقریبا گران است، اما اقامت در آن خیلی پرخرج نیست. به‌دلیل رقابت شدید بین هتل‌ها، کرایه‌ها در وایکیکی اغلب زیر ۲۰۰ دلار است.

به گفته‌ی میکانسکی، بهترین راه برای گردش در شهر استفاده از تاکسی است، چراکه به‌علت عدم وجود علائم راهنما، آدرس‌یابی برای گردشگران سخت خواهد بود. به‌دلیل برنامه‌ی گیج‌کننده‌ی اتوبوس‌ها نیز، سیستم حمل‌ونقل عمومی تا سطح مطلوب فاصله دارد. اما هیچ‌کدام از این ایرادها این واقعیت را عوض نمی‌کند که هنگامی‌که به اوآهو می‌رسید دیگر نمی‌خواهید ترکش کنید.

اوآهی هاوایی

کجا اقامت کنید

اگر به‌دنبال یک اقامتگاه بی‌سروصدا با نرخ مناسب هستید، هتل دنج وایو هتل وایکیکی (Vive Hotel Wikiki) بهترین انتخاب شما خواهد بود. باقیمتی حدود ۱۵۹ دلار برای هر شب، شما می‌توانید دریکی از اتاق‌های تمیز و بی‌عیب و نقص این هتل که دسترسی نامحدودی به ساحل دارد اقامت کنید. در این هتل استخر وجود ندارد، اما به‌علت فاصله‌ی بسیار کوتاه این هتل تا ساحل، مشکلی نخواهید داشت.

هتل در هاوایی

۱۰- لیسبون، پرتغال

سخت است که عاشق ساختمان‌های کاشی‌کاری شده، ترامواهای زرد و خیابان‌های سنگ‌فرش مارپیچ لیسبون نشوید. حتما پاستل د ناتا (pastel de nata)، شیرینی کاستارد فوق‌العاده‌ی بلم (Belem) که مانند کروم بروله است را امتحان کنید و مطمئن باشید که از آن سیر نخواهید شد.

جوانا فرانکو، یکی از مدیران سایت Shut Up and Go می‌گوید: « برای اینکه به هرجایی در لیسبون بروید نیاز است که حداقل از دو یا سه تپه‌ی عظیم بالا بروید،‌ پس حسابی باید پاهای قوی‌ای داشته باشیدآخر هفته‌ها بهترین زمان برای سفر جاده‌ای به سیناترا هستند، شهری که پر از بناهای باشکوه مثل قصر ملی پنا (Pena National Park) است که در تصویر می‌بینید. پایتخت پرتغال مکان فوق‌العاده‌ای برای زنانی است که تنها سفر می‌کنند، زیرا زندگی شبانه در مناطقی مثل بایرو آلتو (Bairro Alto) مانند شهرهای اروپایی غیرقابل‌تحمل نیست.

لیسبون

کجا اقامت کنید

علاقه‌مندان به تاریخ عاشق ممو آلفاما (Memmo Alfama)ی شیک و مد روز خواهند شد. استخر موجود در تراس هتل، چشم‌اندازی نفس‌گیر از آلفاما که قدیمی‌ترین منطقه در لیسبون است را ارائه می‌دهد. نزدیکی آن به بناهای مشهوری مثل قلعه‌ی سائو خورخه (Sao Jorge) و کلیسای جامع لیسبون ( که محلی‌ها آن را به‌سادگی سه (Se) خطاب می‌کنند) مزایای بزرگ دیگر این هتل هستند. یکی دیگر از دلایل شهرت آلفاما، فاصله‌ی ۱۵ دقیقه‌ای (با پای پیاده) آن از فیرا دا لادرا (Feira da Ladra)، یک بازار شلوغ دست‌فروش‌هاست که آخر هفته‌ها برگزار می‌شود.

هتل در لیسبون

۱۱- سولولا، گوآتمالا

هرکسی که به مناظر غیرطبیعی علاقه دارد باید دریاچه‌ی آتیتلان را در فهرست کارهایی که باید قبل از مرگ انجام دهد، قرار دهد. تعداد زیادی از کوله‌پشتی هرسال به سو لولا، ناحیه‌ای که این دریاچه را در برگرفته است، سفر می‌کنند. فرقی نمی‌کند که شما می‌خواهید که یک شریک برای قایقرانی پیدا کنید یا دوستان جدید، درهرصورت نباید بازار روزانه‌ی شلوغ سولولا که موردتوجه مسافران و محلی‌ها قرار دارد را از دست بدهید. برای آشنایی بیشتر بافرهنگ مایان، از یک راهنمای تور محلی کمک بگیرید تا شمارا به مراسم آتش‌-درمانی مایانی و مراسم درختکاری ببرد.

سولولا گواتمالا

کجا اقامت کنید

مسافرخانه‌ی روستایی پوسادا د سانتیاگو (Posada de Santiago)‌ تجربه‌ی ناب اقامت در روستا را به شما ارائه می‌دهد. دیوارها با سنگ‌های آتش‌فشانی ساخته‌شده‌اند و روکش مبلمان و اثاثیه، منسوجات گواتمالایی است. همچنین هتل دقیقا روی دریاچه‌ی آتیتلان قرارگرفته است. به‌هیچ‌وجه قهوه‌ و بستنی دست‌ساز و گوشت دودی موجود در رستوران هتل را از دست ندهید.

هتل در گواتمالا

۱۲- دوبرونیک، کرواسی

در حالی که این شهر محصور در دیوارها، ظاهری به‌یادماندنی به‌عنوان لوکیشن کینگز لندینگ در سریال بازی تاج‌وتخت دارد، اما کارهای بیشتری از عکس گرفتن با این پس‌زمینه برای اینستاگرام طرفداران سریال وجود دارد. این بندرگاه محل تعدادی از بهترین شهرهای دیوار دار در اروپاست که قدمتشان به قرون‌وسطی برمی‌گردد. و چیزی که پشت این دیوارها قرارگرفته است به همان اندازه مسحورکننده است.

علاقه‌مندان تاریخ، صومعه و موزه‌ی قرون‌وسطایی فرانسیسکن (Franciscan Monastery and Musrum) و کاخ رکتور (Rector's Palace) که دارای معماری متنوعی است، را جالب‌توجه خواهند یافت. ساخت بنای دوم قرن‌ها به طول انجامید و به همین علت انواع سبک‌های گوتیک، رنسانس و باروک در آن دیده می‌شود. مک‌کالی می‌گوید: « من قدم زدن در امتداد دیوارهای دوبرونیک در نزدیکی غروب آفتاب و تماشای آب‌ تمیز دریای سوسوزن آدریاتیک را بسیار دوست دارم. ‌» شما همچنین می‌توانید سوار تراموای برقی شوید و به تماشای شهر سفید بروید.

دوبرونیک کرواسی

کجا اقامت کنید

هتل شریتون دوبرونیک ریویرا (Sheraton Dubrovnik Riviera)که قرار است در ماه سپتامبر افتتاح شود، انتخاب بسیار خوبی خواهد بود. اقامتگاه شیک ریویرا تنها یک‌قدم با موزه‌های میراث فرهنگی و کاخ‌های شهر قدیمی دوبرونیک فاصله دارد و به مهمانان حسی از تاریخ و تازگی می‌دهد. دیوارهای تمام شیشه‌ای رستوران نمایی بی‌نظیر از ساحل را هنگام آزمودن غذاهای سنتی کرواتی به شما می‌دهد. شما چه هنگامی‌که در حال خوردن نوشیدنی در استخر فضای باز هستید یا در حال استراحت روی کوسن‌های منقش یکی از ۱۳۹ اتاق هتل، احساسی مانند یک ملکه خواهید داشت.

هتل در کرواسی

۱۳- قوپس، کاستاریکا

کاستاریکایی‌ها یکی از بهترین مردم دنیا هستند، چراکه بیشتر آن‌ها با ذهنیت پورا ویدا (pura vida) یعنی زندگی خالص و غنی (نه، منظورمان زندگی مجلل نیست) زندگی می‌کنند. در این شهر تعداد زیادی مزرعه‌ی قهوه، آتش‌فشان و چشمه‌ی آب‌گرم وجود دارد که برای سفر انفرادی عالی هستند.

اگر می‌خواهید بدانید در لوکیشن سریال «لاست» چه می‌گذشت، حتما تور پارک ملی مانوئل آنتونیو که یکی از آخرین باغ‌وحش‌های طبیعی باقی‌مانده در جهان است را تجربه کنید. شما می‌توانید به انواع حیوانات از خفاش‌های در حال خواب گرفته تا میمون‌های باشلق‌پوش نزدیک شوید. کسانی که طبیعتی بی‌سر و صداتر را ترجیح می‌دهند می‌توانند دریکی از چهار ساحل طبیعی حفاظت‌شده‌ی منطقه، حمام آفتاب بگیرند.

قوپس کاستاریکا

کجا اقامت کنید

شما در اقامتگاه پنج‌ ستاره‌ی لامانسیون (La Mansion Inn) که دقیقا بیرون پارک ملی قرار دارد، کارهای بسیاری برای انجام دادن دارید: مجموعه‌ی فوق‌العاده از فعالیت‌های تفریحی در این نزدیکی هست مثل غواصی، اسب‌سواری و قایق‌سواری. ولی اگر تنها بخواهید روی یکی از صندلی‌‌های راحتی به استراحت بپردازید، سرزنشتان نخواهیم کرد – غیرممکن است که آدم دلش نخواهد روی پشت‌بامی که مشرف‌به جنگل‌های بارانی و اقیانوس است به استراحت بپردازد.

هتل در کاستاریکا

۱۴- ونکوور، کانادا

گذاشتن یک تعطیلات شهری آرام در این فهرست بسیار متناقض به نظر می‌رسید تا اینکه ما به ونکوور برخوردیم. با اینکه این شهر کانادایی یک کلان‌شهر است، اما دارای فضای سبز زیاد و مردم دلپذیری است که با گرمی به هر مهمانی خوش‌آمد می‌گویند. غذا دوستان از بازار عمومی گرنویل آیلند که سرزمین عجایبی از غذاهای فصلی محلی است، لذت خواهند برد. اگر طرفدار غذاهای آسیایی هستید، بازارهای شبانه‌ی ریچموند را از دست ندهید.

ونکوور

کجا اقامت کنید

به‌دلیل اینکه ونکوور مقصدی پرطرفدار برای سفرهای کاری و معمولی است، اقامتگاه‌های خسته‌کننده‌ای دارد. اما در متل بازسازی‌شده‌ی مد روز بورآرد (Burrard)،‌ شما مسحور فضای بیرونی رنگین‌کمانی و سبک قدیمی اتاق‌ها خواهید شد.

هتل در ونکوور

۱۵- برلین، آلمان

برلین مانند خواهر بزرگ‌تر جالبی است که شما همیشه دلتان می‌خواسته شبیهش باشید. او به جدیدترین موسیقی ترنس گوش می‌دهد و به‌عنوان یک هنرمند مستقل در استودیواش زندگی می‌کند. جو آزادانه‌ی برلین باعث می‌شود که هر مسافر تنهایی به آن احساس تعلق بکند. فرانکو می‌گوید: «‌ هیچ‌چیز بهتر از این نیست که به‌تنهایی در حالی که یک نوشیدنی در دست دارید از یوبان (U-bahn مترو در زبان آلمانی) خارج شوید تا کاملا احساس کنید که بخشی از جمعیت هستید، چراکه شما هم به شلوغی خیابان پیوسته‌اید. »

هنگامی‌که گشت‌وگذارتان در میته – منطقه‌ی مرکزی و محل بسیاری از نقاط محبوب تاریخی- تمام شد، سوار مترو شوید تا به سراغ بهترین کافه‌ها و رستوران‌هایی بروید که تنها در برلین وجود دارند، مثل گرین دور (Green Door) فوق‌العاده و اشتات‌باد (Stattbad)، سالنی که درون یک استخر شنا قرار دارد. هنگامی‌که روز را به خوشی سپری کردید، برای خوردن کباب‌ترکی (که حالا به یکی از غذاهای مشهور غیررسمی شهر تبدیل‌شده) به رستوران مصطفی بروید.

برلین

کجا اقامت کنید

در شهر جوان‌پسندی مثل برلین، گزینه‌های زیادی از اقامتگاه‌های مقرون‌به‌صرفه و امروزی وجود دارد که می‌توانید از بینشان انتخاب کنید. هتل میشل‌برگر (Michelberger) به‌دلیل قیمت‌های مناسب – حدود شبی ۹۲ دلار- و دکور بسیار جالبش، گزینه‌ی خیلی خوبی است. مطمئن شوید که رزروتان را زود انجام می‌دهید چراکه سوئیت‌هایی با دیوارهای پوشیده از مجله‌های جالب، متقاضی‌های زیادی دارند.

هتل در برلین

۱۶- ملبورن، استرالیا

با اینکه استرالیایی‌ها، ملبورن را شهر دوم خطاب می‌کنند، اما بهترین جا برای پرسه‌زنی تنهایی است، چراکه با قدم زدن به همه‌جا می‌توان رفت. با اینکه منطقه‌ی تجاری مرکزی‌اش بسیار کوچک‌تر از سیدنی است، اما بسیاری از مراکز هنری و خرید در مسیری مستطیلی که با تراموای مرکزی رایگان، قابل‌دسترسی هستند، قرار دارد. خیابان‌های هویزر (Hoiser) و یونیون که دیوارهای پوشیده از گرافیتی دارند، بهترین پس‌زمینه برای گرفتن عکس‌های سلفی هستند و علاوه بر آن شما از تماشای ویترین مغازه‌ها در گذرگاه سرپوشیده‌ی ۱۴۶ ساله‌ی رویال (Royal Arcade) و غرق شدن در شکوه و جلال معماری ویکتوریایی آن لذت خواهید برد.

هنگامی‌که از راه رفتن خسته شدید، می‌توانید روی یکی از صندلی‌های حصیری میدان فدراسیون (Federation Square) که پاتوق محبوب مردم محلی است، بنشینید. اینجا محلی عالی برای تماشای مردم و بررسی بناهای نمادین از نزدیک است، مثل مرکز انتزاعی تصاویر متحرک استرالیا و ایستگاه راه‌آهن زیبای خیابان فلیندرز.

ملبورن

کجا اقامت کنید

هتل آلتو به‌علت قرار گرفتن در خیابان بورک (Bourke) که یکی از شلوغ‌ترین شاه‌راه‌های ملبورن است، در مرکز همه‌چیز قرار دارد. این بوتیک هتل تنها ۱۰ دقیقه از مرکز خرید خیابان بورک که از مراکز خرید اصلی شهر است فاصله دارد. در حالی که قدمت قسمت بیرونی هتل به قرن ۱۹م برمی‌گردد، اما فضای داخلی‌اش، طراحی امروزی و دنجی دارد.

هتل در ملبورن

مطالب مرتبط:

منبع Refinery 29

دیدگاه