روستای متروکه‌ ماهیگیری در جزیره قوکی، چین

مینا رهبری
مینا رهبری پنجشنبه، ۲۶ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۰
روستای متروکه‌ ماهیگیری در جزیره قوکی، چین

جزیره‌ی قوکی چین که بخشی از جزایر ژوشان خلیج هانگ‌ژو است، جزیره‌ ای متروکه است که مردمان آن از زمان‌های قدیم به ماهیگیری که صنعت اصلی این منطقه بود، می‌پرداختند. اما امروزه با گسترش صنایع دیگر این روستا متروکه شده اما هنوز هم ماهیگیرها در زمستان برای صید به این منطقه می‌آیند. با کجارو همراه باشید.

جزیره‌ی قوکی متعلق به گروهی از جزایر است که تعداد آن‌ها به حدود ۴۰۰ جزیره می‌رسد و به جزایر شنگسی معروف هستند و بخشی از مجمع‌الجزایر ژوشان را که خارج از خلیج هانگ‌ژو قرار گرفته، تشکیل می‌دهند. این مجمع‌الجزایر بزرگ‌ترین مجمع‌الجزایر چین است. صنعت ژوشان بر صنعت ماهیگیری متکی بوده و ژوشان را به بزرگ‌ترین مرکز شیلات چین تبدیل کرده است. امروزه با توسعه‌ی صنایع ثانویه، پایه‌های اقتصادی ژوشان بسیار متنوع شده است. کشتی‌سازی و تعمیر کشتی، کشتیرانی، صنایع سبک، صنعت گردشگری و صنایع خدماتی رشد کرده‌ و به محصول اصلی اقتصاد محلی این منطقه تبدیل شده‌اند. در نتیجه بسیاری از روستاهای ماهیگیری متروکه شده‌اند. بعضی از بهترین روستاهای حفاظت شده در جزیره‌ی قوکی قرار گرفته‌اند. 

روستای متروکه ماهیگیری جزیره قوکی ۱

جزایر شنگسی مقصد گردشگری بسیار محبوبی است و هنوز هم یک منطقه‌ی ماهیگیری مهم محسوب می‌شود که هر ساله در فصل زمستان بیش از ۱۰۰۰۰۰ ماهیگیر را به این منطقه جذب می‌کند.

روستای متروکه ماهیگیری جزیره قوکی ۲

روستای متروکه ماهیگیری جزیره قوکی ۳

روستای متروکه ماهیگیری جزیره قوکی ۴

روستای متروکه ماهیگیری جزیره قوکی ۵

روستای متروکه ماهیگیری جزیره قوکی ۶

روستای متروکه ماهیگیری جزیره قوکی ۷

روستای متروکه ماهیگیری جزیره قوکی ۸

روستای متروکه ماهیگیری جزیره قوکی ۹

مطالب مرتبط:

منبع amusingplanet

دیدگاه