منطقه انبار Speicherstadt؛ هامبورگ

مهدی خرسندی | دوشنبه, ۳۰ فروردین ۹۵ ساعت ۱۴:۳۰

یکی از مکان‌های دیدنی شهر هامبورگ آلمان، تفرجگاه Landungsbrücken است که در کنار آن، ناحیه تاریخی Speicherstadt (منطقه‌ی انبار) قرار گرفته است. این ناحیه از سال ۲۰۰۹ مورد توسعه مجدد قرار گرفت و در سال ۲۰۱۵ نیز در میراث جهانی یونسکو ثبت شد. در ادامه با کجارو همراه باشید تا با هم نگاهی به این منطقه‌ی شگفت بیندازیم.

Speicherstadt، بزرگترین منطقه انبار در جهان است که در هامبورگ واقع شده است و بیش از ۲۶ هکتار مساحت داشته و متشکل از ۱۷ مجتمع ساختمانی با ۷ یا ۸ طبقه و مساحت ۳۰۰۰۰۰ متر مربع است. در این منطقه، بیش از چند قرن است که کالاهای با ارزشی چون قهوه، کاکائو، چای، تنباکو، ادویه‌جات و ترشی وجود دارد و در دهه‌های گذشته قالی‌های شرقی نیز به این موارد اضافه شده است. در Speicherstadt، اتاقک‌های کوچکی توسط پل‌ها و جاده‌ها به هم متصل هستند و به عنوان دفاتر منطقه شناخته می‌شوند. زمانی که وارد ناحیه می‌شوید، ساختمان جدید نئو-گوتیک توجه شما را به خود جلب می‌کند؛ چرا که در آن شاهد نمای بیرونی آن مزین به آجرهای قرمز  و سفال‌گری‌های حرفه‌ای هستیم. لازم به ذکر است که بگوییم از سال ۱۹۹۱ این منطقه مورد حفاظت بناهای تاریخی گرفته و سال گذشته میلادی نیز در میراث جهانی یونسکو ثبت گردید.

منطقه انبار

 با اینکه از سال ۱۸۱۵، هامبورگ یک عضو از کنفدراسیون آلمان و انجمن مرکزی کشورهای اروپایی است اما تا سال‌ها عضو اتحادیه گمرکی آلمان نبود تا اینکه در سال ۱۸۷۱ با تغییرات امپراطوری آلمان، هامبورگ نیز به این اتحادیه پیوست. به همین منظور منطقه‌ی انبار یا همان Speicherstadt در جهت آزادی این شهر تاسیس شد که در آن تاجران و کالاها، بدون گمرک و به راحتی می‌توانند وارد شوند.

منطقه‌ی انبار، طی مراحل در بین سال‌های ۱۸۸۳ و ۱۹۲۷ ساخته شد و امروزه دارای تعداد زیادی اداره و موزه است. باید Speicherstadt را یکی از جذاب‌ترین مناطق هامبورگ و آلمان دانست که تماشای جزر و مد آب‌های آن و یا بناهای فوق‌العاده‌ی آن خالی از لطف نیست. در ادامه نیز می‌توانید تصاویری بی‌نظیر از این مکان بی‌نظیر را مشاهده کنید:

منطقه انبار

منطقه انبار

منطقه انبار

منطقه انبار

منطقه انبار

منطقه انبار

منطقه انبار

منطقه انبار

منطقه انبار

مطالب مرتبط:

منبع amusingplanet

دیدگاه