برنامه گالری‌های تهران در روزهای بهاری

تیم  کجارو
تیم کجارو پنجشنبه، ۱۹ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۰
برنامه گالری‌های تهران در روزهای بهاری

گالری‌ها، فرهنگسراها و مراکز هنری تهران با برپایی نمایشگاه‌هایی متنوع از هنرهای تجسمی میزبان علاقه‌مندان به هنر در روزهای بهاری تهران هستند.

نمایشگاه عکس «آلبوم مسعود میرزا» که برای نخستین‌بار نوروز ۹۵ در عمارت مسعودیه برپا شده بود، تمدید شد.

این نمایشگاه شامل ۶۳ قطعه عکس از آلبوم متعلق به مسعود میرزا فرزند ارشد ناصرالدین‌شاه و مالک عمارت مسعودیه است که به‌دستور او عکاسی و گردآوری شده و شامل کپی عکس‌های موجود در «آلبوم ظل‌السلطان» است که در آرشیو موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران نگهداری می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند از ۱۹ فروردین‌ماه به دیدن این نمایشگاه در عمارت مسعودیه واقع در خیابان بهارستان بروند.

گالری سیحون

«کامبیز درمبخش» نمایشگاهی از آثارش را به نفع بیماران سرطانی برگزار می‌کند. در این نمایشگاه ۱۰ اثر از نقاشی‌های چاپ سنگی این هنرمند که با تکنیک اکریلیک روی بوم کار شده‌اند در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

هم‌زمان با این نمایشگاه، تقویمی از این آثار به نفع بیماران سرطانی موسسه «دهش‌پور» رونمایی می‌شود و به فروش خواهد رسید. ۵۰ درصد از عواید فروش آثار نیز به این بیماران اختصاص پیدا می‌کند.

این نمایشگاه ۲۰ فروردین‌ماه در گالری «سیحون» به نشانی خیابان وزرا، کوچه چهارم، شماره ۱۱ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

موزه هنرهای معاصر

نمایشگاه آثار حجمی و تابلوهای نقاشی ویم دلووی (هنرمند بلژیکی) از دوم فروردین‌ماه در موزه‌ هنرهای معاصر تهران برای بازدید علاقه‌مندان برپاست.

این نمایشگاه و منتخبی از آثار ایرانی و خارجی گنجینه موزه هنرهای معاصر از ۱۷ اسفندماه در گالری‌های موزه هنرهای معاصر تهران افتتاح شده و تا ۲۴ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.

علاقه‌مندان برای دیدن این نمایشگاه می‌توانند از ساعت ۱۰ تا ۱۹ روزهای جمعه و از ساعت ۱۵ تا ۱۹ (به‌جز شنبه‌ها و تعطیلات رسمی) به موزه هنرهای معاصر تهران مراجعه کنند یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۹۵۱۹۶۵ (روابط عمومی) یا با شماره تلفن‌های ۸۸۹۶۳۲۰۰ و ۸۸۹۶۵۴۱۱ تماس بگیرند.

موزه ملی ایران

«داریوش محمدخانی» در نمایشگاه عکس‌های خود از تخت جمشید، روایت تازه‌ای از این مکان را پیش چشم مخاطب قرار داده است. ۱۲۲ عکس در ابعاد ۱۰۰*۷۰ سانتی‌متر در این نمایشگاه ارائه شده‌اند که موضوع همه آن‌ها تخت جمشید و نقش‌ برجسته‌های آن است که با یک تم بسیار مخصوص عکاسی شده‌اند.

نمایشگاه عکس‌های این هنرمند که به اهتمام کوروش محمدخانی (باستان‌شناس) برگزار شده از ۲۴ اسفند تا ۲۵ فروردین‌ماه ۹۵ از ساعت ۸ تا ۱۷در موزه ملی ایران به نشانی خیابان امام خمینی، ابتدای خیابان سی تیر برپاست.

گالری آران

نمایشگاه «شاهنامه، روایت ماندگار» با آثار ۲۲ هنرمند از نسل‌های مختلف کشور با پژوهش و نمایش‌گردانی «اکرم احمدی‌توانا» افتتاح شده است.

در این نمایشگاه آثاری از نیکزاد نجومی، مهدی حسینی، گیزلا سینایی، فریدون آو، فرح اصولی، مرضیه قره‌داغی، ترانه صادقیان، جمشید حقیقت‌شناس، سعید روانبخش، رضا هدایت، بهنام کامرانی، یاسمین سینایی، علیرضا جدی، سیامک فیلی‌زاده، امیرحسین بیانی، علا ابتکار، آرتمیس شهبازی، علیرضا فانی، مهسا خیرخواه و آیلین بهمنی‌پور به‌نمایش گذاشته شده است.

«شاهنامه، روایت ماندگار» تا پایان فروردین‌ماه در گالری «آران» به نشانی کریمخان، خردمند شمالی، کوچه دی، شماره ۱۲ میزبان علاقه‌مندان است.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه