۱۰ جزیره‌ی بکر در کارائیب

علی نظرپور | چهار شنبه, ۱۸ فروردین ۹۵ ساعت ۰۹:۰۰

نقاط محصور شده بین دو قاره‌ی آمریکا دارای آب‌های شفاف گرم و جزایر بکری است که با شن نرم و پودری پوشیده شده‌اند. این بخش از کره‌ی آبی تابستان‌های طولانی دارد و از همین رو برای تعطیلات مقصدی بسیار مناسب به شمار می‌رود. در ادامه با کجارو همراه باشید تا به معرفی ۱۰ جزیره‌ی بکر و دست نخورده‌ی منطقه ی کارائیب بپردازیم.

۱۰. سن وینسنت و گرانادین‌ها (St. Vincent and the Grenadines)

کشور جزیره‌ای کوچک و زیبای سن وینسنت و گرانادین‌ها صخره‌های دریایی بکر و طبیعتی شگفت انگیز دارد که امکان تجربه‌ی غواصی هیجان انگیزی را در اختیار بازدیدکنندگان می‌گذارد. این مکان پس از اینکه فیلم دزدان دریایی کارائیب در آن ضبط شد، مورد توجه عموم قرار گرفت. اگر دنبال مکانی آرام، بکر و زیبا هستید، این جزیره بهشت شما خواهد بود.

سنت وینسنت

سنت وینسنت

سنت وینسنت

۹. جزایر ویرجین بریتانیا (The British Virgin Islands)

مجموعه جزایر بریتیش ویرجین درمیان موفق‌ترین دولت‌های منطقه‌ی کارائیب قرار دارد و حدود نیمی از ثروت خود را به وسیله‌ی جذب گردشگر به دست می‌آورد.  تعداد زیاد سواحل شنی نرم و آب‌های شفاف این جزایر را به مقصد مطلوبی برای تعطیلات تبدیل کرده‌اند، به علاوه منشا آتشفشانی این ناحیه چشم اندازهای متنوعی را در اختیار مسافران قرار می‌دهد. خط ساحلی ناحیه ویرجین گوردا (The Baths) به خاطر سرداب‌ها، تونل‌ها، استخرها و تخته سنگ‌های عظیم ساحلی (مانند آنچه که در سیشل مشاهده می‌شود) مشهور است. گردشگران می‌توانند فعالیت‌های تفرحی زیادی از جمله غواصی با لوله تنفسی، گشت و گذار در میان صخره‌های مرجانی، حمام آفتاب، قایق سواری و پیاده‌روی در جنگل انبوه لذت ببرند. در هر صورت گزینه‌های زیادی پیش روی شما خواهد بود.

ویرجین بریتانیا

ویرجین بریتانیا

ویرجین بریتانیا

۸. سن بارتلمی (St. Barts)

جزیره‌ی کوچک فرانسوی زبان سن بارتلمی مقصدی زیبا برای تعطیلات لوکس به شمار می‌رود. این مکان در میان ثروتمندان، سلبریتی‌ها یا کسانی که قایق شخصی دارند از محبوبیت بالایی برخوردار است. در واقع سن بارتلمی برای کسانی مناسب است که دنبال خدماتی بی عیب و نقص هستند. در اینجا می‌توان از میان هتل‌ها و ویلاهای شخصی متنوع یکی را برای اقامت برگزید. هوای عالی و امکانات مناسب برای صاحبان کشتی تفریحی، زوج‌های جوان (برای ماه عسل) و افرادی که دنبال مقصدی خوب برای تعطیلات هستند دلایل خوبی برای سفر به این منطقه است.

سنت بارتلمی

سنت بارتلمی

سنت بارتلمی

۷. جزایر تورکس و کایکوس (Turks & Caicos)

قلمرو خارج از کشور بریتانیا شامل گروهی از جزایر بکر و دست نخورده می‌شود. جزایری که در میان گردشگران و آمریکایی‌ها به عنوان یکی از بهترین مقصدهای تفریحی، از محبوبیت بالایی برخوردار هستند.  این جزایر مملو از اقامتگاه‌های تفریحی لوکس، سواحل بکر و مناطق زیبا است که آن را به مقصد عمده‌ی گردشگری تبدیل کرده‌اند. نام این کشور به خاطر آب‌های شفاف فیروزه‌ای به آن اطلاق شده است. در ضمن برخی از سلبریتی‌ها (مشاهیر) در این منطقه خانه‌ی ییلاقی دارند.

جزایر تورکس و کایکوس

جزایر تورکس و کایکوس

جزایر تورکس و کایکوس

۶. آروبا (Aruba)

آروبا جزیره‌ای کوچک در جنوب کارائیب است که به پادشاهی هلند تعلق دارد و بخشی از جزایر آنیل هلندی محسوب می‌شود. درختان دیوی دیوی (Divi Divi) مشخصه‌ی بارز آروبا هستند. همه‌ی این درختان به سمت بادهای تجاری اشاره دارند. تعداد زیادی اقامتگاه تفریحی، هتل، و اقلیم شگفت انگیز از آروبا مقصدی بسار جذاب برای تعطیلات ساخته‌اند. گفته می‌شود که سواحل این جزیره تمیز‌ترین و پهناورترین سواحل کارائیب هستند. سواحل ایگل (عقاب) و پالم در میان دیگر نقاط مشابه بهترین محسوب می‌شوند. علاوه بر آرامش بودن کنار دریا، پیشنهادهایی از جمله تفریحات آبی، اسب سواری، دوچرخه سواری کوهستان و گلف به مهمانان ارایه می‌شود. اگر دنبال مقصدی عالی برای تعطیلات بهاری و تابستانی هستید، این منطقه انتخاب بسیار مناسبی خواهد بود.

آروبا

آروبا

آروبا

۵. سن لوسیا (Saint Lucia)

سنت لوسیا یک کشور جزیره‌ای کوچک در دریای کارائیب و در آستانه اقیانوس اطلس است که در جنوب جزیرهٔ مارتینیک از مستملکات ماوراء بحار فرانسه و شمال کشور سنت وینسنت و گرنادین قرار دارد. زبان رسمی جزیره‌ی سنت لوسیا انگلیسی است، از این رو گردشگران بسیاری را در فصل تعطیلات به خود جذب می‌کند. علاوه بر آب و هوای گرم این جزیره همچنین دارای طبیعتی بکر و زیبا است. بازدیدکنندگان از این منطقه می‌توانند در اقامتگاه‌های تفریحی مجللی که مشرف به کوه‌ها و دریا هستند توقف کنند.

سنت لوسیا

سنت لوسیا

سنت لوسیا

۴. باربادوس (Barbados)

جزیره‌ بکر باربادوس در تمام طول سال هوای گرمی دارد. فرهنگ منحصربه‌فرد این جزیره ریشه‌ای انگلیسی، آفریقایی و هند غربی دارد؛ بنابراین معماری، آشپزی، موسیقی و رقصی متمایزی نیز دارد. گردشگران می‌توانند در میان میراث‌ تاریخی، فروشگاه‌ها و طبیعت زیبا به گشت و گذار پردازند و همچنین از شب‌‌زنده‌داری‌های این مکان لذت ببرند. تابستان‌های جزیره کاملا مرطوب است، پس بهترین زمان برای سفر به باربادوس فصل خشک و گرم بهار خواهد بود.

بارابادوس

بارابادوس

بارابادوس

۳. کوبا (Cuba)

کشور رنگارنگ کوبا تاریخچه‌ای پر سر و صدا و رویدادهای سیاسی دراماتیکی دارد که فرهنگ‌های گوناگون آن را تحت تاثیر قرار داده است. کوبا همچنین دارای سواحلی بکر، شهرهایی شگفت انگیز، مردمی مهمان نواز و شب زنده‌دار و همچنین پر از موسیقی و رقص است. اگر قرار باشد لیستی از کشورهایی که باید حداقل یک بار قبل از مرگ ببینید درست کرد، بی شک کشور کوبا یکی از آن‌ها خواهد بود. تنها مرز  زمینی این کشور با  پایگاه دریایی ایالات متحده است که خلیج گوانتانامو نام دارد. اقلیم معتدل و بادهای بسامان یا تجاری به همراه مناظری زیبا و فرهنگی خاص از این کشور مقصدی بسیار جذاب ساخته‌اند.

کوبا

کوبا

کوبا

۲. بلیز (Belize)

مشهورترین شگفتی دریایی کشور بلیز  حفره‌ی بزرگ آبی است که در نزدیکی صخره‌ی فانوس دریایی خیره کننده‌ای قرار دارد. تورهای متنوعی برگزار می‌شود که طی آن بازدیدکنندگان می‌توانند از انجام انواع قایق سواری، غواصی  و سفرهای چند مقصدی با قایق لذت ببرند. نه تنها صخره‌ها دریایی این ناحیه، بلکه خط ساحلی آن هم بسیار زیبا است و تعداد زیادی گونه‌ی کمیاب و با ارزش گیاهی و جانوری را درون خود جای داده‌. مشهورترین مورد در صخره‌های محلی بومی این منطقه  مرجان مغزی است که معمولا شبیه مغز انسان به نظر می‌رسد. بلیز مقصدی عالی برای تعطیلات محسوب می‌شود که محدوده‌ی حیرت انگیزی از فعالیت‌های تفریحی فضای باز و آب را در اختیار علاقمندان می‌گذارد. پس بهتر است حساب ویژه‌ای روی آن باز کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید راهنمای سفر به بلیز را مطالعه کنید.

بلیز

بلیز

بلیز

۱. آنتیگوا (Antigua)

آنتیگوا یکی از دو جزیره اصلی تشکیل دهنده کشور آنتیگوا و باربودا در منطقه دریای کارائیب به شمار می‌‌رود که اطراف آن را صخره‌های دریایی احاطه کرده است. از ویژگی‌های بارز این جزیره می‌توان به خط ساحلی دراماتیکی از سواحل سفید شنی و بنادر اشاره کرد. سواحل این جزیره، ملوانان زیادی را برای رویداد بین‌المللی هفته‌ی قایقرانی جذب خود می‌کند. این جزیره همچنین یکی از آفتابی‌ترین جزایر منطقه‌ی کارائیب محسوب می‌شود که در تمام طول سال آب و هوایی تابستانی دارد و معمولا باران بسیار کمی را به خود می‌بیند. علاوه بر این جزیره‌ی آنتیگوا یکی از بهترین نقاط کارائیب برای پرداختن به انواع غواصی است که علاقمندان زیادی را از سراسر جهان جذب خود می‌کند.

آنتیگوا

انتیگوا

انتیگوا

مطالب مرتبط:

منبع placestosee

دیدگاه