۱۵ توصیه برای ایجاد رابطه‌ی دوستی در سفر

سارا صریحی | یکشنبه, ۱۲ اردیبهشت ۹۵ ساعت ۲۱:۰۰

یکی از زیباترین بخش‌های هر سفر شناختن آدم‌های جدید و ایجاد ارتباط با آنها است. وقتی سفر تنهایی انجام شود هم احتمال ایجاد ارتباط بالاتر می‌رود و هم نیاز به ایجاد آن افزایش می‌یابد. ارتباطی که شاید برقراری آن برای بسیاری دشوار باشد.

ایجاد ارتباط هنگام سفر برای بسیاری از افراد دشوار است. اما برای بیرون آمدن از موقعیت راحتی و ایجاد ارتباط راه‌های ساده‌ای وجود دارد که می‌توانند کمک باشند. در ادامه با کجارو همراه باشید تا بهترین روش‌های برقراری ارتباط در سفر را از نظر استیو اسکات (نویسنده و کارآفرین) بشناسید.

۱. نبایدها را فراموش کنید

این مهم‌ترین توصیه‌ای است که می‌توانم بکنم. بسیاری از مردم با نبایدهای فراوانی که در ذهن دارند سفر می‌کنند: "چرا باید چنین کاری را انجام دهم؟" بعضی اوقات فکر می‌کنند برای انجام یک کار بیش از حد پیر هستند یا اینکه ترس‌هایشان از هر نوعی که باشند اجازه نمی‌دهند.

بسیاری از نبایدها بیشتر در زمان نوجوانی و جوانی وجود دارند، اما من توانستم از آنها در جهت ارتباط با افرادی در سنین مختلف از نوجوانی تا سالخوردگی استفاده کنم. برای برقرار کردن دوستی محدودیت سنی قایل نشوید. آدم‌ها می‌توانند از برخورد با تمامی افراد نکات جدیدی یاد بگیرند.

۲. در اقامتگاه‌های ارزان قیمت اقامت کنید

اقامتگاه ارزان قیمت

بدون شک باید گفت اقامتگاه‌های ارزان بهترین مکان‌ها برای اقامت هستند. اوایل خودم هم کمی نگران اینگونه اقامت‌گاه‌ها بودم، زیرا فکر می‌کردم ممکن است با افراد عجیب و غریبی روبرو شوم، اما واقعیت چیز دیگری است. در این اقامت‌گاه‌ها می‌توانید با انواع افراد از کوله‌پشتی‌گردها تا خانواده‌های پرجمعیتی که به فکر هزینه‌های سفرشان هستند روبرو شوید.

خوبی این اقامتگاه‌ها این است که می‌توانید اوقات خوبی را در فضاهای مشترکشان با دیگر مسافران داشته باشید.

۳. از کوچ سرفینگ (Couchsurfing) استفاده کنید

کوچ سرفینگ نام وبسایتی اجتماعی است که با عضویت در آن می‌توانید به هر جای دنیا که می‌خواهید سفر کنید و مهمان مردم آن منطقه باشید.

یکی از خوبی‌های این نوع سفر این است که می‌توان همزمان که از اقامت رایگان استفاده می‌کنید، افراد جدیدی را هم ببینید و ارتباطاتتان را وسعت ببخشید. از کوچ سرفینگ نترسید. بسیاری از افراد به ویژه بانوان از این نوع سفر واهمه دارند، اما باید گفت برای پیدا کردن بهترین میزبان باید سوابق فرد مورد نظرتان را در وب سایت مطالعه و از نظرات مثبتی که راجع به او داده شده است اطمینان حاصل کنید.

۴. از انجام فعالیت مورد علاقه‌ی خود لذت ببرید

می‌توانید در وب سایت‌هایی مثل Meetup عضو شوید و با افرادی که سلایق مشترکی در زمینه‌ی انجام فعالیت‌های مختلف، ورزش یا هر چیز دیگری با شما دارند آشنا بشوید و همین را بهانه‌ای برای ایجاد دوستی و براقراری ارتباط در سفر قرار دهید. مسلما وقتی با کسی نقطه‌ی مشترکی می‌یابید، برقراری رابطه‌ی دوستی آسان‌تر خواهد بود.

۵. یک مهارت جدید یاد بگیرید

دوستی

ببینید در جایی که می‌خواهید به آن سفر کنید چه چیزهایی شهرت دارد. مثلا اگر قرار است به اسپانیا بروید زبان اسپانیولی و گیتار زدن را فرا بگیرید. با یاد گرفتن یک مهارت جدید می‌توانید ارتباطتان را در سفر بهبود ببخشید.

۶. همراه مجازی پیدا کنید

اینترنت می‌تواند این جور مواقع به کارتان بی‌آید. می‌توانید به وب سایت‌هایی مثل Virtual Tourist سر بزنید و در آنجا از تجربیات کسانی بهره‌مند شوید که قبلا به مقصد مورد نظر شما سفر کرده‌اند.

۷. از تورهای مسافراتی استفاده کنید

بعضی اوقات به اشتباه تصور می‌کنیم باید تمام مراحل سفر را به تنهایی طی کنیم، اما باید گفت سفر کردن با تور می‌تواند بسیار هیجان‌انگیزتر و جالب‌تر باشد. در تور می‌توانید به راحتی دوستان جدیدی پیدا کنید که مطمینید در یک مسئله، آن هم مقصد سفر با هم اتفاق نظر دارید.

۸. یک روز را به پیاده‌روی بگذرانید

پیاده روی در سفر

می‌توانید از هتلی که در آن اقامت دارید درباره‌ی تورهای گردشی روزانه بپرسید یا اینکه خودتان یک روز را به پیاده‌روی در شهر مقصد بگذرانید و از این طریق با افراد بیشتری آشنا شوید.

۹. یک رهبر باشید

یکی از اساسی‌ترین مسائل در زمینه‌ی روانشناسی برقراری ارتباط این است که آنهایی که توانایی رهبری دارن بیشتر از سمت دیگر افراد مورد توجه قرار می‌گیرند و دوست داشته می‌شوند. به جای اینکه منتظر اتفاقات باشید، خودتان پیشقدم شوید و اتفاقات را بسازید.

۱۰. سوال بپرسید

دوستی در سفر

یکی دیگر از بهترین راه‌های ایجاد ارتباط نترسیدن از سؤال کردن است. مثلا وقتی مشغول بازدید از یک مکان هستید، می‌توانید سر صحبت را با ایجاد یک پرسش یا بیان نظرتان باز کنید.

۱۱. به مردم توجه کنید

این را همیشه در ذهن داشته باشید، مردم عاشق این هستند که راجع به خودشان صحبت کنند. تقریبا تمام آدم‌ها خودخواهانه و به صورت ناخودآگاه منتظر فرصتی هستند که راجع به خود صحبت کنند.

از این ویژگی استفاده کنید و از آنها سؤالاتی مثل "قبلا هم اینجا آمده بودید؟"، "تا الان به چه جاهایی سفر کرده‌اید؟"، "این منطقه چه ویژگی‌های جالبی دارد؟" یا اصلا یک سوال خیلی ساده و تأثیرگذاری مثل "اهل کجا هستید؟" بپرسید.

۱۲. از تجربه‌ی چیزهای جدید نترسید

تجربه جدید

یک توریست معمولی بودن بسیار ساده است، اما برای داشتن تجربه‌های بیشتر، بهتر است پس از برقراری رابطه‌ی دوستی به هر پیشنهاد بی‌خطری که دوست جدیدتان می‌دهد گوش کنید.

گاهی وقت‌ها یک پیشنهاد بی‌خطر می‌تواند به یک تجربه‌ی بی‌نظیر ختم شود.

۱۳. همیشه کاغذ و قلم به همراه داشته باشید

همیشه کاغذ و قلم همراه داشته باشید. می‌توانید با این ابزار ساده هر فرصتی را تبدیل به یک دوستی کنید. اگر از کسی خوشتان آمده است، به دنبال یک دلیل خوب برای گرفتن اطلاعات تماس او باشید. حتی می‌توانید از او بخواهید که سایت‌های شهر را به شما نشان دهد.

۱۴. از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید

می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی برای حفظ کردن روابط دوستی حتی از راه دور استفاده کنید.

۱۵. هوشمند باشید

 در آخر می‌خواهم از شما بخواهم که با هوش عمل کنید. بیشتر افراد جدیدی که سر راهتان قرار می‌گیرند می‌توانند آدم‌های خوب و بی‌خطری باشند، اما برخی هم فقط به قصد آسیب زدن به شما نزدیک می‌شوند. در واقع باید بگویم که امنیت شخصی از هر چیزی مهم‌تر است و نباید هیچ وقت و به هیچ قیمتی خود را در موقعیت‌های خطرناک قرار داد. همیشه به حس ششم خود اعتماد کنید.

مطالب مرتبط:

منبع stevescottsite

دیدگاه