با واقعیت مجازی سامسونگ، رایگان سوار کشتی تفریحی شوید

سعید میرزاپور
سعید میرزاپور دوشنبه، ۱۶ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۴۵
با واقعیت مجازی سامسونگ، رایگان سوار کشتی تفریحی شوید

سامسونگ با شرکت کشتیرانی کاناوال شروع به همکاری کرده است و از طریق آن کاربران با استفاده از هدست سامسونگ Gear VR می‌توانند سوار شدن به بزرگترین کشتی تفریحی را تجربه کنند. همراه کجارو باشید.

شرکت سامسونگ با کارناوال (Carnival) که کمپانی بزرگی در زمینه کشتیرانی است، شروع به همکاری کرده و تصمیم دارند خدمات جالبی را ارایه دهند و از طریق آن، کاربران بدون نیاز به سوار شدن به کشتی، می‌‌توانند این تجربه را احساس کنند.

احتمالا تاکنون با واژه واقعیت مجازی (Virtual Reality) آشنا شده‌اید. هدست واقعیت مجازی سامسونگ که Gear VR نامیده می‌شود به همراه اپلیکیشنی قدرتمند می‌تواند تجربه‌ای منحصر به فرد از جهان را ارایه دهد. از طریق این همکاری، کاربران می‌توانند سوار شدن به بزرگترین کشتی تفریحی را با کمک هدست واقعیت مجازی تجربه کنند. این همکاری بین کارناوال، AT&T و سامسونگ انجام می‌شود و تجربه جالبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. اصلی‌ترین وسیله برای انجام این کار نیز هدست Gear VR است.

واقعیت مجازی

سال گذشته سامسونگ با خطوط هوایی استرالیا با نام Qantas شروع به همکاری کرد که در جریان آن، هدست واقعیت مجازی سامسونگ در مسیر‌های طولانی در اختیار مشتریان درجه یک قرار می‌گرفت و مسافران از طریق آن می‌توانستند تصاویر زیبایی از مناطق گردشگری استرالیا را تماشا کنند.

در هفته جاری، هدست Oculuc Rift با قیمت ۶۰۰ دلار روانه بازار شد که وسیله‌ای جدید برای سرگرمی‌های مجازی به حساب می‌آید. اوایل سال جاری، Goldman Sachs که فردی محقق است، مدعی شد که در سال ۲۰۲۵ صنعت ابزار‌های پوشیدنی ۸۰ میلیارد دلار ارزش خواهد داشت.

Josh Leibowitz، مدیر بخش استراتژی کارناوال در این خصوص می‌گوید:

واقعیت مجازی روشی عالی برای نشان دادن تجربه سوار شدن به کشتی تفریحی است و در عین حال هیچ کشتی‌ای نیز در کار نیست. بازخورد مشتریان عالی است و ما در تلاش هستیم تا در آینده اقدامات بیشتری را با واقعیت مجازی انجام دهیم.

البته همچنان افراد زیادی هستند که در خصوص آینده واقعیت مجازی شک دارند. برخی آن را دارای توان کافی برای ایجاد آینده و برخی دیگر نیز آن را نوری ضعیف در تاریکی می‌بینند. برای مثال عینک گوگل (گوگل گلس) چند سال پیش راه جدیدی را ایجاد کرد که امید برای ادامه یافتن این راه افزایش یابد.

شرکت‌های تولیدکننده دستگاه‌های واقعیت مجازی به سختی در تلاش هستند تا دیدگاه کاربران را به سمت خودشان بکشانند. در این زمینه کارناوال در تلاش است تا تجربه‌ سوار شدن به کشتی را در اختیار مشتریانی نظیر Tiecy Allen قرار دهد. وی چندی پیش در گفتگو با CNBC مدعی شده بود که دوست دارد به کشتی تفریحی سوار شود اما "اگر رایگان باشد". البته بعد از امتحان کردن تجربه مجازی کارناوال در فروشگاه AT&T منهتن دیدگاهش تغییر کرد. در حقیقت کارناوال به چنین افرادی به عنوان پتانسیل درآمدی نگاه می‌کند و سعی دارد تا آن‌ها را به سمت کشتی‌های تفریحی واقعی‌اش بکشاند – مترجم

Tiecy Allen در این خصوص می‌گوید:

بعد از تماشا کردن آن، دیدگاه متفاوتی نسبت به سوار شدن به کشتی تفریحی (کشتی کروز) پیدا کردم. توانستم تمام غذاها، نمایش‌ها و بخش‌های مختلف کشتی را به همراه اتاق اصلی ببینم و این بسیار بهتر از تماشای عکس است. شما می‌توانید تمام بخش‌ها را مشاهده کنید.

این ویدیو‌ها مربوط به سه مسیر کشتی‌های تفریحی کارناوال و مقاصد مختلف هستند. امکان تجربه استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی سامسونگ برای مشاهده نتیجه همکاری این شرکت با کارناوال از طریق ۱۳۳ مرکز AT&T وجود دارد. لازم به ذکر است که بیش از ۱۱۰۰ ویدیو برای هدست Gear VR تولید شده است.

مطالب مرتبط:

منبع cnbc

دیدگاه