فراری در چین شهربازی می سازد

سعیده خلیلی‌صفا | دوشنبه, ۱۶ فروردین ۹۵ ساعت ۱۶:۳۰

هفته گذشته شرکت فراری اعلام کرد که تفاهم‌نامه‌ای را مبنی بر ساخت شهربازی در کشور چین امضا کرده است؛ این پارک سومین مورد در راستای تجارت Disneyfication این شرکت است. پیش‌تر نیز فراری نخستین شهربازی خود را در سال ۲۰۱۰ در خاورمیانه افتتاح کرده بود. طبق اعلام شرکت و برنامه‌ریزی انجام شده، مورد دوم نیز در سال جاری به‌همراه هتلی به‌شکل خودرو فرمول ۱ در اسپانیا افتتاح خواهد شد.

شرکت فراری علاوه بر حضور در عرضه مسابقه‌های اتومبیل‌رانی، در زمینه ساخت شهربازی‌هائی موضوعی در کشورهای مختلف جهان نیز فعال است.

شرکت فراری به‌تازگی تفاهم‌نامه‌ای را با گروه خودروسازی BAIC چین و شرکت تابعه Eternaland Property امضا کرده است. تاکنون درباره جزئیات این تفاهم‌نامه اطلاعات مفصلی منتشر نشده است، ولی موضوع اصلی آن ساخت پارکی در نزدیکی یکی از شهرهای طراز اول چین است و البته جای تعجبی نخواهد داشت که این پارک به بزرگ‌ترین و خاص‌ترین پروژه فراری تبدیل شود؛ زیرا کلیه پروژه‌هایی که چین در ساخت آن‌ها مشارکت دارد، از وسعت بزرگی برخوردارند!

پارک فراری

در حدود شش سال قبل نیز شرکت فراری نخستین شهربازی خود را در دبی افتتاح کرد، که در آن زمان شکل ترن‌های هوائی به‌صورت خودروهای فرمول یک سروصدای بسیاری به پا کرده بود. البته در مورد پارک جدید نیز پرسش‌ها و ابهاماتی از این دست نیزوجود دارند؛ برای مثال، شکل دستگاه‌ها و وسایل بازی مانند teacup ride چگونه خواهد بود؟ (پاسخ سوال: بله و Tyre Twist نام دارد)، آیا هدایای کوچکی ارائه خواهند شد؟ (در شهربازی خاورمیانه چنین موردی وجود ندارد). 

گفتنی است شرکت فراری هیچ شبهه‌ای در مورد ساخت پرزرق و برق این پارک ندارد. برای مثال، در دنیای فراری فعلی همانند آرمان‌شهر دیسنی، دنیایی در ابعاد کوچک را می‌توان مشاهده کرد. البته سریع‌ترین ترن هوائی دنیا به‌شکل خودروهای فرمول یک نیز جز جدائی‌ناپذیر این پارک خواهد بود. از طرفی، احداث این پارک‌ها برای شرکت فراری بسیار سودمند است، زیرا سال گذشته این شرکت توانست به‌دلیل پارک خود در دبی مراکزی مانند مرکز سرپوشیده اسکی دبی و حتی برج خلیفه را پشت سر گذاشته و عنوان بهترین جاذبه توریستی خاورمیانه را به خود اختصاص دهد. پس اگر شرکت فراری در کشور مرفهی مانند امارات توانسته به چنین جایگاهی دست یابد، در صورت سرمایه‌گذاری در کشور چین نیز دست کمی از ثروتمندان آمریکا نخواهد داشت.  

مطالب مرتبط:

منبع roadandtrack

دیدگاه