۶ باور غلط از تنهایی سفر کردن و نقض آن‌

حامد شاه‌محمدی | پنجشنبه, ۱۹ فروردین ۹۵ ساعت ۱۳:۳۰

امروزه تنهایی سفر کردن، روندی رو به رشد را سپری می‌کند. تقریبا ۳۷درصد از جوانان  تنهایی سفر کردن را ترجیح می‌دهند. اما باور‌های غلطی وجود دارد که مردم را وادار به مسافرت با دوستان می‌کند. در این مقاله صورت راستین و حقیقی این باور‌های غلط نشان داده شده است. با ????? همراه باشید.

نقض: اگر از تنهایی قدم زدن نصف شب، در بخشی دور افتاده از شهر فاکتور بگیریم (که ما اصلا پیشنهاد نمی‌کنیم)، شما برای کنترل تنهایی خود اختیارات کاملی دارید. تقریبا همیشه افراد محلی دوست دارند با شما هم‌کلام شوند و مسافران دیگر نیز خواستار شنیدن داستان‌های شما هستند. شما می‌توانید وقتی سفری ۱۲ ساعته با اتوبوس دارید، به راحتی با شخص کناری خود هم‌صحبت شوید یا با گارسون در رابطه با صبحانه صحبت کنید. در اینکه مواقعی تنها خواهید شد شکی نیست، ولی این تنهایی برای همیشه دوام نمی‌آورد.

باور غلط: همه می‌خواهند شما را بدزدند

نقض: جدا از اینکه احتیاط شرط عقل است، این باور غلط هیچ پایه و اساسی ندارد. در مقصد مورد نظر شما، افراد بسیاری حاضر هستند که به شما کمک کنند تا شما را بدزدند. خیلی از افراد اصلا اهمیتی نمی‌دهند که شما وجود دارید. آن‌ها روز خود را سپری می‌کنند و شما نیز فقط یک مسافر دیگر بر سر راه آن‌ها هستید.

باور غلط: حتما باید یک ماجراجوی حرفه‌ای با خالکوبی درباره‌ی مسافرت باشید تا ثابت کنید که اهل سفر هستید

نقض: هر کسی می‌تواند سفر کند. شما می‌توانید به مردم بگویید که یک حسابدار ساده هستید که برای گذراندن دو هفته تعطیلات به نپال آمده‌اید. مطمئنا با این حرف کسی از شما رو بر نمی‌گرداند. اگر همراهی را دنبال خودتان نکشانید، هیچ کس نمی‌تواند به شما یادآوری کند که چه کسی هستید. می‌توانید هر کسی که می‌خواهید باشید.

باور غلط: اگر تنها باشید همه راجع‌ به شما بد فکر می‌کنند

نقض: اکثر خارجی‌ها اصلا حواسشان نیست که چه کسی هر روز از کنارشان عبور می‌کند. با توجه با افزایش مسافرت‌های تک‌نفره، ۲۴درصد مسافران به خود لقب گرگ تنها (Lone wolf) داده‌اند. دیگر وقتی زن به تنهایی مسافرت می‌کند، مثل گذشته عجیب نیست. جالب است که بدانید محلی‌ها بیشتر دوست دارند در رابطه‌های شما سرک بکشند و بدانند مجرد هستید یا خیر!. معمولا چون سطح فرهنگ و آداب و رسوم در جاهای مختلف فرق دارد، فرض می‌کنند که شوهرتان همین نزدیکی‌ها است. شما این فرصت را دارید که حقیقت را بگویید یا یک رمان خیالی تعریف کنید.

باور غلط: گم خواهید شد

نقض: البته این مورد کاملا غلط هم نیست. به هر حال این احتمال وجود دارد که گم شوید، ولی اگر به خودتان یاودآوری کنید که به یک دلیلی به مسافرت می‌روید، فکر اینکه امکان دارد گم شوید، از ذهنتان بیرون می‌رود. البته این امکان نیز وجود دارد که وقتی اشتباهی به یک خیابان می‌رسید، شاید یک کافی‌شاپ تر و تمیز پیدا کنید. حال اگر طبق برنامه پیش می‌رفتید، شاید هیچوقت آن کافی‌شاپ را پیدا نمی‌کردید. یادتان باشد، اگر خیلی خیلی گم شده بودید، به یک فروشنده اعتماد کنید و آدرس بپرسید. عموم مردم صمیمی هستند.

باور غلط: زندگی شما در خانه، شما را فراموش خواهد کرد

نقض: ما در عصر تکنولوژی زندگی می‌کنیم، پس هزاران روش ارتباطی وجود دارد. هیچ چیز مانند آزادی عمل هنگام اکتشاف، لذت‌بخش نیست؛ در شهری جدید از خواب بیدار شدن، شنیدن صداهای جدید و چشیدن طعم‌های متفاوت. اتفاقا وقتی به خانه برگردید، متوجه می‌شوید که آب از آب تکان نخورده است.

نظر شما در رابطه با این باورهای غلط چیست؟

مطالب مرتبط:

منبع Brit

دیدگاه