زیباترین جنگل‌ های جهان

مهدی خرسندی | چهار شنبه, ۸ اردیبهشت ۹۵ ساعت ۲۱:۳۰

جنگل‌ها فضای خاص و افسونگری دارند که همه‌ی ما را مجذوب طبیعت خود می‌کنند. هوای تازه با مناظر زیبا باعث می‌شود که اغلب ما به‌عنوان یک گردشگر به جنگل‌ها سفر کنیم و برای نمایش عظمت طبیعت به تماشای درختان آن بنگریم. حال قصد داریم به معرفی زیباترین جنگل‌های جهان که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست، بپردازیم؛ پس در ادامه با کجارو همراه باشید.

۱۰- جنگل Daigo-ji، کیوتو، ژاپن

دایگو جی، منطقه‌ای زیبایی است که در بهار به واسطه‌ی درختانی پر از شکوفه‌ی گیلاس مناظر فوق‌العاده پدید می‌آورد. در پاییز نیز از زیبایی این منطقه کاسته نمی‌شود و با جلوه‌های خاص این فصل، زیباتر هم می‌شود. وجود معبد معروف دیاگوجی در این پارک زیبایی آن را دو چندان و آن را به مکان مناسبی برای مدیتیشن تبدیل کرده است.

چرا به این منطقه سفر کنیم؟

بدون شک اگر به دنبال آرامش و دیدن بخشی از زیبایی‌های خلقت هستید، جنگل دایگو جی مکان مناسبی برای شماست. همچنین سفر به ژاپن با استفاده از قطار، روشی متفاوت برای تماشای محیط زیبای اطراف است.

دایگو_جی

دایگو-جی

۹- خلیج هومبوش، سیدنی، استرالیا

در غرب سیدنی، یک کشتی ۱۰۲ ساله روی خلیج مانده است که به جنگل شناور معروف است. اکنون همه بدنه این کشتی را گیاهان فرا گرفته‌ و در طول سالیان دراز، بوته‌ها و درختان فراوانی روی آن رشد کرده‌ است. این کشتی قبلا برای حمل و نقل تدارکات نظامیان ایالت متحده به کار گرفته می‌شد، اما از سال ۱۹۷۲ به بعد، تبدیل به یک استراحتگاه ایده‌آل در خلیج هومبوش شد.

چرا به این منطقه سفر کنیم؟

در دنیا تعداد چنین مکان‌های گردشگری بسیار کم است؛ پس رفتن به هومبوش و دیدن جنگل شناور آن، علاوه بر اینکه لذت خاصی دارد،  آن را به یک جاذبه‌ی فوق‌العاده برای عکاسان تبدیل کرده است.

هومبوش

هومبوش

هومبوش

۸- نیوهمپشایر، ایالات متحده‌ی آمریکا

نیوهمپشیار در نیوانگلند، منطقه‌ای چهار فصل با رودخانه‌ها، دریاچه‌ها، کوه‌ها و جنگل‌های زیبا است که در پاییز، نمای این جنگل و برگ‌هایش، دل هر بیننده‌ای را می‌رباید و در بهار نیز شکوفه‌های درختانش شما را مجذوب خود می‌کند.

چرا به این منطقه سفر کنیم؟

جاده ماشینی واشنگتن که به قله کوهستان منتهی می‌شود، با مناظر کوهستانی‌اش از میان منطقه‌ی نیوهمپشایر می‌گذرد و همین موضوع جذابیت این منطقه را زیادتر کرده است.

نیو همپشایر

نیو همپشایر

نیو همپشایر

۷- مارامورش، کارپات، رومانی

در مسیر شمال‌شرق رومانی به سوی اوکراین، منطقه‌ای تاریخی و زیبا به اسم مارامورش واقع شده است. این منطقه، دره‌ای بسیار زیبا در احاطه‌ی کوه‌های فراوان، رودخانه‌ها و نهرها است و جنگل‌های انبوه و طبیعتی بکر دارد.

چرا به این منطقه سفر کنیم؟

مارامورش واقع در قلب قاره سبز است و به دلیل معماری‌ها و نقاط خاصش به ثبت یونسکو نیز رسیده است. غذاهای خاص، نوشیدنی‌های متفاوت و آداب و رسوم جالب از دیگر ویژگی‌های این منطقه است.

مارامورش

مارامورش

مارامورش

۶- پارک طبیعی گوربی، آلاوا و ویزکایا، منطقه‌ی باسک

سرزمین باسک، منطقه‌ای است در شمال کشور اسپانیا که پارک طبیعی محافظت شده‌ی بزرگی در آن واقع شده است. این منطقه‌ در ارتفاع ۱۴۸۲ متری قرار دارد و بدون تجهیزات خاصی می‌توان از آن بالا رفت. این پارک طبیعی، آبشارها، مسیرهای پیاده‌روی، جنگل‌های زیبا و جانوران متنوعی دارد که آن را به منطقه‌ی تفریحی و جذابی تبدیل کرده است.

چرا به این منطقه سفر کنیم؟

این منطقه با شهرهای کوچک احاطه شده است که این موضوع مردم را برای ترک شلوغی شهر کمک می‌کند.

گوربی

گوربی

گوربی

۵- جنگل تایپینگشان، تایوان

منطقه‌ی حفاظت‌شده‌ی تایپینگشان (Taipingshan) در یک منطقه وسیع کوهستانی قرار دارد و از طبیعت بکری بهره می‌گیرد. درختان وسیع و فضای سبز منحصربه‌فرد، در کنار دریاچه‌های کوچک و زیبا، این جنگل را به یکی از زیباترین مقاصد گردشگری تبدیل کرده است.

چرا به این منطقه سفر کنیم؟

این جنگل، اغلب مه و هوای بسیار پاکیزه‌ای دارد که پیاده‌روی و گردش را در آن بسیار لذت‌بخش می‌کند.

تایپینگشان

تایپینگشان

تایپینگشان

۴- جنگل بامبو، کیوتو، ژاپن

جنگلی زیبا در غرب شهر کیوتو که آراشیاما نام دارد و با درختان بامبوی بلند خود، جاذبه‌های توریستی خاصی را به وجود آورده است. علاوه بر جنگلی زیبا، این منطقه از معبد Tenriyuji و پل Tigestsukyo بهره‌‍مند است و بخش کوهستانی آن نیز نمایی خاص از جنگل و رودخانه اطراف به بازدیدکنندگان می‌دهد.

چرا به این منطقه سفر کنیم؟

بامبو در فرهنگ و رسوم شرق آسیایی‌ها نقش بسیار مهمی دارد و در ژاپن به‌عنوان محلی برای دوری از شر و بدی شناخته می‌شود.

بامبو

بامبو

بامبو

۳- پارک ملی المپیک، واشنگتن، ایالات متحده‌ی آمریکا

این پارک ملی زیبا در سال ۱۹۰۹ توسط رییس جمهور روزولت تأسیس شده است و به دلیل طبیعت بکرش در فهرست میراث جهانی ثبت شده است. این منطقه از سه بخش دامنه‌ای، ساحل اقیانوسی و جنگلی تشکیل شده است و هر یک به نوبه خود، منظره‌ی زیبایی را به نمایش در می‌آورند.

چرا به این منطقه سفر کنیم؟

در کنار درختان زیبا و طبیعت بکر، با سفر به این منطقه قادر به کوه‌نوردی و ماهی‌گیری نیز خواهید بود که تجربه‌ای جالب را برای شما رقم خواهد زد.

پارک ملی المپیک

پارک ملی المپیک

پارک ملی المپیک

۲- پارک ملی سئوراکسان، استان گانکوان، کره‌ی جنوبی

سئوراکسان (Seoraksan) بلندترین کوه کشور کره‌ی جنوبی، در رشته‌کوه‌های Taebaek است. این کوه، ارتفاعی ۱۷۰۸ متری داشته و دارای معابدی برای شکرگزاری نعمت‌های طبیعی و آبشارهایی زیبا است. مسیرهای پیاده‌روی این پارک نیز تجربه‌ای خاص را برای افراد رقم می‌زند. رفتن به سمت کوه‌های بلند حدود ۱۲ ساعت زمان نیاز دارد.

چرا به این منطقه سفر کنیم؟

 تعداد زیادی هتل و کمپ در نزدیک این پارک قرار دارد و در کنار صعود به کوه‌های بلند، در مواقع نیاز می‌توانید استراحت کنید. پس رفتن به این منطقه هیچ‌گونه مشکلی برایتان ایجاد نخواهد کرد.

سئوراکسان

سئوراکسان

سئوراکسان

۱- جنگل اتاگو، نیوزیلند

در ماه مارس، کشور نیوزلند رنگ و لعاب متفاوتی به خود می‌بیند و تازه وارد پاییز می‌شود. در این ماه، یکی از مناطق زیبای آن، به نام جنگل اتاگو با کوهستان‌ها، دریاچه‌ها و مسیرهای بکرش به منطقه‌ای بی‌نظیر تبدیل می‌شود.

چرا به این منطقه سفر کنیم؟

علاوه بر مکان‌های دیدنی، خوردنی‌های خاص هم به جذاب‌تر شدن این منطقه کمک کرده است.

اتاگو

اتاگو

اتاگو

مطالب مرتبط:

دیدگاه