دانشگاه صنعتی امیرکبیر در بازسازی عتبات عالیات مشارکت می‌کند

تیم  کجارو
تیم کجارو دوشنبه، ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۵
دانشگاه صنعتی امیرکبیر در بازسازی عتبات عالیات مشارکت می‌کند

توافق‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر و ستاد بازسازی عتبات عالیات به منظور ارائه‌ی خدمات فنی و مهندسی و مشاوره پروژه‌های این ستاد در کشور عراق امضا شد.

توافق‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر و ستاد بازسازی عتبات عالیات به منظور ارائه خدمات فنی و مهندسی در قالب طراحی، نظارت عالیه و مشاوره در خصوص پروژه‌های این ستاد در کشور عراق امضا شد.

براساس این توافق‌نامه که به امضای «مهندس حسن پلارک» رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات و «سیداحمد معتمدی» رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر رسید، ارائه‌ی خدمات فنی و مهندسی در قالب طراحی، نظارت عالیه، مشاوره و ارائه خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی در خصوص پروژه‌های ستاد بازسازی عتبات‌ عالیات در شهرهای مقدس نجف اشرف، کربلای معلی، کاظمین و سامرا به دانشگاه صنعتی امیرکبیر واگذار شد.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی و تخصصی برای نیروهای شاغل در پروژه‌ها و طرح‌های عتبات عالیات، ارائه‌ی برنامه‌های آموزشی در مقاطع مختلف تحصیلی برای نیروهای معرفی شده از سوی ستاد براساس ضوابط و معیارهای دانشگاه صنعتی امیرکبیر و انجام مطالعات امکان‌سنجی، طراحی، نظارت، همکاری در اجرای طرح‌های عمرانی، صنعتی و زیست‌محیطی موردنظر عتبات عالیات نظیر احداث ابنیه زیارتی و غیر زیارتی، خط راه‌آهن، فرودگاه، بیمارستان، صنایع نساجی، صنایع بازیافت و طرح‌های مشابه از جمله خدماتی است که از طرف دانشگاه صنعتی امیرکبیر در قالب این توافق‌نامه ارائه خواهد شد.

برمبنای این توافق همچنین امکان استفاده از امکانات کتابخانه، آزمایشگاهی و کارگاهی دانشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی دانشگاه فراهم خواهد شد و کتابخانه‌ی مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای ارائه مجموعه طرح‌ها، مقالات و مستندات مربوط به فعالیت‌های ستاد بازسازی عتبات آمادگی خواهد داشت.

برگزاری همایش‌های دانشگاهی و تلاش برای جلب همکاری بیشتر و هدفمند دیگر دانشگاه‌های برتر کشور در حوزه فنی و مهندسی از دیگر خدمات قابل ارائه دانشگاه صنعتی امیرکبیر در راستای این توافق‌نامه است.

دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این توافق‌نامه متعهد شد نسبت به تامین نیروی فنی مورد نیاز ستاد، برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات فنی و مهندسی پروژه‌ها براساس درخواست معاونت فنی مهندسی ستاد و اعزام نیروهای متخصص و مورد نیاز طرح‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات اقدام کند.

از جمله تعهدات ستاد بازسازی عتبات عالیات در این توافق‌نامه می‌توان به ارائه اطلاعات مورد نیاز به دانشگاه، هماهنگی‌های لازم برای اعزام نماینده و استادان دانشگاه به عراق، پشتیبانی فنی لازم و اختصاص یک دفتر به دانشگاه صنعتی امیرکبیر در نجف اشرف برای تشکیل جلسات و پیگیری امور محوله اشاره کرد.

این توافق‌نامه به مدت سه سال اعتبار خواهد داشت و پس از اتمام قرارداد، با توافق طرفین قابل تمدید خواهد بود.

مطالب مرتبط:

منبع تسنیم

دیدگاه