معرفی جاذبه‌های گردشگری ايران در نمايشگاه گردشگری آنكارا

تیم  کجارو
تیم کجارو شنبه، ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۴
معرفی جاذبه‌های گردشگری ايران در نمايشگاه گردشگری آنكارا

جاذبه‌های گردشگری ايران در نمايشگاه گردشگری اكسپو ۲۰۱۶ آنكارا كه اولين نمايشگاه اكسپو گردشگری پايتخت تركيه است معرفی شد.

در مراسم گشايش اين نمايشگاه معاون وزير فرهنگ و توريسم تركيه، مقامات اتاق بازرگانی تركيه و آنكارا، شهرداری استان قهرمان ماراش، استاندار استان چروم، نمايندگان مجلس و ساير مقامات محلی و حسن صفرخانی، رايزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ايران حضور داشتند.

در مراسم گشايش، مدير عامل شركت آتيس، برگزاركننده نمايشگاه در خصوص برگزاری اولين نمايشگاه گردشگری آنكارا توضيحاتی ارائه كرد و هدف از برگزاری نمايشگاه را آشنایی مردم و مسئولين آنكارا و نمايندگان كشورهای خارجی با جاذبه‌های گردشگری تركيه و ساير كشورها دانست.

وی با اشاره به ظرفيت‌های آنكارا به عنوان پايتخت كشور تركيه تداوم برگزاری اين نمايشگاه و توسعه حضور شركت‌های گردشگری تركيه و ساير كشورها را مورد توجه قرار داد و از حضور ايران به عنوان اصلی‌ترين شريک نمايشگاه گردشگری تقدير و تشكر كرد.

صفرخانی تقارن بازگشایی نمايشگاه گردشگری اكسپو ۲۰۱۶  آنكارا را با ميلاد امام علی (ع) خليفه مسلمين و امام شيعيان تبريک گفت و سپس در خصوص روابط تاريخی و ارزش‌های مشترک فرهنگی ملت ايران و تركيه نكاتی را برشمرد.

وی گفت که ايران كشوری است با منابع تاريخی و ميراث فرهنگی ارزشمند و جغرافيا و جاذبه‌های طبيعی و گردشگری بسيار كه جزء ده كشور جهان است و تركيه نيز در ساليان جديد به يکی از قطب‌های گردشگری تبديل شده و سالانه قريب به دو ميليون گردشگر از ايران با علاقه‌مندی به تركيه سفر می‌كنند ولی متاسفانه مردم تركيه به دليل عدم شناخت از جاذبه‌های گردشگری به صورت محدود به ايران سفر می‌نمايند.

رايزن فرهنگی ايران با ابراز اميدواری از اينكه برگزاری اين نمايشگاه و حضور ايران در اين رويداد فرصتی برای معرفی ايران باشد، گفت که می‌خواهند با معرفی بيشتر ايران و ارائه تسهيلات لازم توسعه زير ساخت‌های گردشگری، ارائه بسته‌های مناسب گردشگری حضور گردشگران دو كشور متوازن شود.

صفرخانی در سفر اخير حسن روحانی، رئيس‌جمهوری كشورمان و معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری در روزهای اخير و گفتگو با رئيس جمهور و مقامات تركيه در خصوص توسعه همكار‌ی‌ها در زمينه گردشگری و همچنين برگزاری كميسيون مشترک دو كشور با حضور مقامات عالی‌رتبه و حضور معاون گردشگری ايران و ملاقات با شركت‌های گردشگری در آنكارا گفت که مسئولين ايرانی به توسعه روابط به ويژه در حوزه توريسم با تركيه اهميت می‌دهند.

وی افزود که ايران می‌تواند در توسعه صنعت گردشگری از تجارب ارزنده تركيه در زمينه گردشگری استفاده كرده و از حضور سرمايه‌گذاران حوزه توريسم در زمينه‌های توسعه گردشگری و ساخت هتل در ايران استقبال خواهد كرد.

معاون وزير فرهنگ و توريسم و ساير مقامات تركيه با حضور در غرفه ايران از نزديک با جاذبه‌های گردشگری و شهرهای ايران و ميراث فرهنگی كشورمان با توضيحات رايزن فرهنگی آشنا شدند.

غرفه ۱۵۰ متر مربع رايزنی فرهنگی، با استندها و بنرهای بزرگ آثار تاريخی ايران نظير تخت جمشيد، ميدان آزادی، حافظيه، طوس، سی و سه پل اصفهان و عكس‌هايی از جاذبه‌های گردشگری ايران، كتاب‌های گردشگری به زبان‌های تركی و انگليسی، صنايع دستی و هنری ايران‌زمين و پخش فيلم معرفی ايران اسلامی تزيين شده است.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه