قطاری نامریی در ژاپن ساخته شد

تیم  کجارو
تیم کجارو پنجشنبه، ۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۴۵
قطاری نامریی در ژاپن ساخته شد

یک معمار زن ژاپنی که پیش تر سازه‌ای نامریی را در موزه لوور ساخته این بار دست به ساخت یک ترن نامریی زده که از ۲۰۱۸ آغاز به کار می‌کند.

 در جشن صدمین سالگرد شرکت خطوط آهن «شرکت سیبو» از معمار ژاپنی خانم «کازیو سجیما» خواسته شد تا یک ترن نامریی را برای این شرکت طراحی کند.

این معمار شهرت خود را مدیون ساخت سازه‌های معماری از مواد شیشه‌ای کاملا متفاوت درطرح‌های معماری‌اش است. سیجما با استفاده از موادی شفاف با قدرت بازتابی بشدت بالا سازه هایی ایجاد می‌کند که از شدت شفافیت با محیط اطراف خود درهم می‌آمیزد و با بازتاب محیط پیرامون، کاملا نامریی به نظر می‌رسد.

او پیش از این با استفاده از همین مواد با خاصیت بازتابی شدید سازه‌هایی مشابه را در موزه لوور فرانسه ساخته است.

خانم سجیما دریک گفتگوی رسانه‌ای اعلام کرد:

من در این ایده این فکر را داشتم که خیلی خوب می‌شود اگر این قطار بتواند به آرامی با مناظر زیبای طبیعت اطراف خود به هم‌زیستی برسد و نمای ظاهری آن تنها انعکاسی از محیط اطراف بوده و در این مناظر محو شود.

این ترن ویژه اکسپرس با شمار محدودی مسافر در گذر از مناظر متفاوت و زیبایی از کوه‌های «چی چی بو» گرفته تا میانه شهر توکیو سفر می‌کند. انتظار می‌رود که نخستین قطار نامریی جهان کار خود را از ۲۰۱۸ درنزدیکی توکیو آغاز کند.

سجیما می گوید:

بسیار علاقه دارم که این ترن با سرعت محدود بتواند شمار بسیاری از مردم را درخود بگنجاند که در حال مسافرت و حین حرکت با آرامش کامل در آن استراحت کنند دقیقا به همان آرامشی که در اتاق نشیمن خود استراحت می‌کنند. طوری که مسافران به خود بگویند که مشتاقانه منتظرم که دوباره سوار این ترن شوم.

مطالب مرتبط:

منبع CHN

دیدگاه