نظافت: راز کثیف هتل ها

راضیه شاهوردی
راضیه شاهوردی سه شنبه، ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۰۰
نظافت: راز کثیف هتل ها

آیا شما به نظافت هتل‌هایی که در سفرهایتان در آن‌ها اقامت می‌کنید، حتی هتل‌های مشهور و گران‌قیمت، اعتماد دارید؟ به‌تازگی سایت ردیت مطلبی را منتشر کرده که حقیقت ناخوشایندی را در این مورد برملا می‌کند. کریس ماتیشچیک که با نگاهی تردیدآمیز و زبانی تیز مسائل دنیای تجارت را بررسی می‌کند، دراین‌باره یادداشت زیر را نوشته است. با کجارو همراه باشید.

گاهی وقت‌ها شما خیلی خسته‌تر از آن هستید که به تمیزی اتاق هتل‌تان فکر کنید. شما یک روز کاری خسته‌کننده داشته‌اید. پس به اتاق‌تان در هتل می‌روید، چمدان‌هایتان را زمین می‌گذارید، ملحفه را کنار می‌زنید و به خواب فرو می‌روید.هیچ‌کس نگفته که سفر کاری چیز آسانی است. با این وجود شما انتظار دارید که هتل‌تان به استانداردهای اولیه پایبند باشد. اما شاید با خواندن این مطلب، دفعه‌ی بعد حتی در اوج خستگی هم تخت‌تان را بررسی کنید.

به‌تازگی در سایت ردیت مطلبی منتشر شده با این تیتر که : «وقتی که می‌خواستم روی تخت بخوابم، صدای خش‌خشی را شنیدم». چیزی که موجب این صدای خش‌خش شده یادداشتی بوده که در تخت قرار داشته است. روی آن نوشته شده بود: «اگر دارید این مطلب را می‌خوانید، پس مستخدم ملحفه‌های شما را تعویض نکرده است!»

این یادداشت روی کاغذ یادداشت هتل کورت‌یارد بای ماریوت نوشته شده بود، اما راهی وجود ندارد که مطمئن شویم که آیا این یادداشت واقعی است و اگر هست مربوط به هتل کورت‌یارد بای ماریوت است یا خیر.

نظافت هتلها

اما حالا واقعه‌ای را برای شما تعریف می‌کنم که خودم شاهد آن بوده‌ام. در ماه ژانویه‌ی گذشته سفری به نمایشگاه لوازم الکترونیکی لاس وگاس (CES) داشتم. از قضا یکی از دوستانم هم در همان هتلی اقامت داشت که من بودم. هنگامی که دوستم وارد اتاقش شده بود، متوجه لکه‌ی مشخصی روی ملحفه‌هایش می‌شود. این لکه‌ی قهوه‌ای نه شکلات بوده و نه لاک ناخن. فکر کنم بتوانید حدس بزنید که این لکه‌ی ناخوشایند چه چیزی بوده است.

واضح است که هر هتلی می‌تواند اشتباه کند و هر مستخدمی هم می‌تواند روز پراسترس ناراحت‌کننده‌ای داشته باشد. اما موضوع جالب در این خصوص واکنش هتل بود. هنگامی که دوستم اعتراض کرد، آن‌ها ابتدا به او پیشنهاد ۲۵ دلار تخفیف در هزینه‌ی اقامتش را دادند و هنگامی که بیشتر اعتراض کرد، به وی ۵۰ دلار تخفیف پیشنهاد شد. پس از آن وی مستقیماً به میز پذیرش مراجعه کرد و کارمند هتل به کتابچه‌ی راهنمایی مراجعه کرد که به وی می‌گفت چه چیزهایی را می‌تواند پیشنهاد دهد و چه چیزهایی را نمی‌تواند.

در تمام این مدت، حتی یک بار هم این کارمندان متعجب نشدند و نگفتند: «گفتید چه لکه‌ای؟ چقدر وحشتناک. ما واقعاً شرمساریم. لطفاً همه‌ی هفته را مهمان ما باشید».

او به‌شکل‌های گوناگون به چهار کارمند مختلف که هرکدام مقامشان از نفر قبلی بالاتر بود، شکایت کرد تا بالاخره توانست هتل را راضی کند که اقامت یک شب را با وی رایگان حساب کند. باید بگویم که این هتل، هتلی ارزان‌قیمت نبود. اما واکنش‌شان باعث می‌شد فکر کنید که وجود این لکه اصلاً برایشان عجیب نیست. ممکن است شما زیر لب بگویید که چرا از چنین چیزی در لاس وگاس تعجب می‌کنی؟ اما این فکر که مقاله‌ی سایت ردیت هم می‌تواند واقعی باشد و اینکه شاید نظافت حوزه‌ای باشد که هتل‌ها قصد دارند در آن صرفه‌جویی کنند، هم وسوسه‌آمیز و هم ناراحت‌کننده است.

شکی وجود ندارد که هتل‌ها هر کاری می‌کنند تا مانند شرکت‌های هواپیمایی بتوانند پول مشتریانشان را تا آخرین سکه بالا بکشند. آیا تمایل برای سود بیشتر به این معناست که حتی اساسی‌ترین توقعات هم از پنجره بیرون انداخته ‌شوند؟ البته اگر بتوانید پنجره را باز کنید. منظورم این است که آیا متوجه شده‌اید که امروزه چند هتل دمای اتاق شما را کنترل می‌کنند و مطمئن می‌شوند که شما نمی‌توانید پنجره‌تان را باز کنید؟ اگر نمی‌دانید باید بگویم که این به‌دلیل صرفه‌جویی هتل‌ها در پول است.

مطالب مرتبط:

منبع Inc.

دیدگاه