چرا چند ماه پیش تهران چهره پلیسی به خود گرفته بود؟

مینا داودی
مینا داودی شنبه، ۱۴ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۰
چرا چند ماه پیش تهران چهره پلیسی به خود گرفته بود؟

استاندار تهران خبر داد که در دو سال گذشته هیچ مشکل امنیتی جدی در استان تهران نداشتیم و این نشان می‌دهد که مجموعه دستگاه‌های امنیتی و انتظامی ما موفق عمل کرده‌اند. در ادامه مصاحبه‌ای با استاندار تهران را در مورد چهره‌ی امنیتی تهران در چند ماه گذشته بخوانید.

مشروح این بخش از گفت و گوی خبرآنلاین با سيد حسين هاشمی، استاندار تهران که سابقه نمايندگی مجلس را نيز در کارنامه خود دارد را در ادامه می‌خوانید:

پيش از برگزاری انتخابات، مدتی نیروهای نظامی در سطح شهر حاضر بودند. علتش چه بود؟

حضورشان محدود به زمان خاص بود.

گفته می‌شد که در برابر تهدیدات داعش، چهره شهر نظامی شده بود. صحيح است؟

خیر. حضور آنها برای احتیاط بود. ما همیشه در زمان‌های خاص چنین عمل می‌کنیم. خوشحالم که بگویم در این دو سال ما هیچ مشکل امنیتی جدی در استان تهران نداشتیم و این نشان می‌دهد که مجموعه دستگاه‌های امنیتی و انتظامی ما موفق عمل کرده‌اند و تلاش آنها باعث شده، این آرامش در استان تهران حاکم باشد و ما نگرانی خاصی نداریم.

شما می‌گویید برای احتیاط بوده اما پیش از این شهر چنین تصویری نداشت!

چرا بوده، ما در زمان‌های خاص بنا به دلایلی حضور فیزیکی پیدا می‌کنیم. بعد از مدتی جمع شدند.

تهدید خاصی در این زمان خاص بود؟

ما بالاخره احتیاط‌هایی را در نظر می‌گیریم. فقط زمان‌های خاص را کمی جدی‌تر می‌گیریم. مثل ۲۲ بهمن یا روز قدس ما جدی‌تر عمل می‌کنیم. نفس حضور ما به دلیل پیشگیری است تا مردم آرامش بيشتری داشته باشد. این آرامش برای مردم بسیار ارزشمند است و یکی از دلایل امیدی که برای مردم ایجاد شده همین امنیتی است که در سراسر کشور وجود دارد.

چندی پیش آقای علوی گفته بودند که هشت عملیات تروريستي را در تهران شناسایی و خنثی کردند.

طبیعتا وظیفه اطلاعات همین است دیگر.

ولی جزییاتی منتشر نشد.

نباید جزئیات را بیان کنند. به نظر من موضوعات امنیتی را نباید خبری کرد. وظیفه ما این است که ایجاد امنیت کنیم تا مردم راحت زندگی کنند. در این انتخابات هم آرامش کاملا حاکم بود.

مطالب مرتبط:

دیدگاه