۱۰ خلوتگاه عاشقانه در سال ۲۰۱۶

محبوبه رستمی | پنجشنبه, ۲ اردیبهشت ۹۵ ساعت ۰۹:۰۰

انسان‌های مختلف تعاریف متفاوتی از خلوتگاه‌های عاشقانه دارند. برای برخی می‌تواند تفرجگاهی لوکس در طبیعت بکر مالدیو و برای دیگران دریاچه‌ای مقدس در تبت باشد. در هر حال نقاط زیادی در این کره‌ی خاکی وجود دارد که می‌توان برای چنین مقصودی روی آن‌ها حساب باز کرد. در ادامه با کجارو همراه باشید.

۱۰. سوفیا سوئیتز، سانتورینی، یونان

سوفیا سوئیتز هتلی لوکس بالای کالدرا است که سبک کلاسیک سایکلادیک (Cycladic) را با بهترین خدمات ممکن ترکیب می‌کند. این دقیقا همان چیزی است که باعث می‌شود مردم بارها و بارها به سانتورینی سفر کنند. آپارتمان‌های این هتل درون صخره‌های آتشفشانی حفر شده‌اند. (روشی معتبر در جزیره که مربوط به ۱۵۰ سال پیش است). امروزه این سوئیت‌ها احساسی فوق‌العاده در طول اقامت به گردشگران منتقل می‌کنند. سوئیت‌هایی زیبا با نماهای بی‌نظیر رو به دریای آبی اژه و مناظر صخره‌ای جزیره که دلایل خوبی برای سفر به این منطقه هستند. مهمانان می‌توانند در استخرهای فضای بسته‌ی غاری تنی به آب بزنند، در جکوزی‌ها آرامش بیابند و از حمام آفتاب روی تراس‌ها لذت ببرند. فلسفه‌ی این هتل برمبنای اطمینان از راحتی و آسایش مهمانانی که دنبال آرامش خاطر هستند  بنا شده است.

۹. تیکسه گومپا (صومعه‌ی تیکسه)، لداخ، هند

تیکسه گومپا صومعه‌ی بودائیان تبت است که در هند قرار دارد و معماری سنتی بودایی و زیبایی را ارائه می‌دهد. این مجموعه‌ی تاثیر گذار که در ارتفاع ۳,۶۰۰ متری و در قرن پانزدهم میلادی ساخته شده است، ۱۲ طبقه دارد. تیکسه گومپا همچنین به خاطر شباهتش با کاخ پوتالا که مهم‌ترین بنا در لهاسای تبت است شهرت دارد. ابن مکان خلوتگاهی شگفت انگیز است که هرساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. با حضور در اینجا می‌توانید از معبد مایتریا و راهبان آن بازدید کنید.

۸.  هتل آتراپ ریوز (Attrap Reves Hotel)، الاوچ،  فرانسه

هتل مذکور یکی از منحصر به فردترین هتل‌های جهان است گه درون جنگل قرار دارد. این خانه‌های شیشه‌ای که در تصویر مشاهده می‌کنید همه امکانات یک هتل را ارائه می‌دهند، به‌علاوه فرصت خواب زیر ستارگان تجربه‌ای است  که نباید از دست دهید. این خانه‌های حبابی  شکل در اطراف جنگل پراکنده شده‌اند و مناظری شگفت انگیز را در اختیار مهمانان می‌گذارند. با سفر به این ناحیه و  بازدید از این هتل می‌توانید از آرامشی مثال زدنی در طبیعت لذت ببرید.

۷. ویلاهای آنانتارا کیهاوا (Anantara Kihavah Villas)، مالدیو

طولانی‌ترین استخر شنای مالدیو در این تفرجگاه قرار دارد. جزیره‌ای  که این تفرجگاه در آن واقع شده است ردیفی زیبا از درختان نخل دارد که نتیجه‌ی کشت و زرع در گذشته هستند. در ضمن خانه‌های ییلاقی روی آبی هرکدام استخری دارند که سرگرمی‌ بالایی را برای مسافران اطمینان می‌دهند. این تفرجگاه دور افتاده خدماتی عالی و محیطی بهشتی را فراهم می‌آورد. مهم‌تر از همه آب و هوا در مالدیو در تمام طول سال عالی است.

۶. آنتیگوا

آنتیگوا یکی از دو جزیره اصلی تشکیل دهنده کشور آنتیگوا و باربودا در منطقه دریای کارائیب به شمار می‌‌رود که اطراف آن را صخره‌های دریایی احاطه کرده است. از ویژگی‌های بارز این جزیره می‌توان به خط ساحلی دراماتیکی از سواحل سفید شنی و بنادر اشاره کرد. سواحل این جزیره، ملوانان زیادی را برای رویداد بین‌المللی هفته‌ی قایقرانی جذب خود می‌کند. این جزیره همچنین یکی از آفتابی‌ترین جزایر منطقه‌ی کارائیب محسوب می‌شود که در تمام طول سال آب و هوایی تابستانی دارد و معمولا باران بسیار کمی را به خود می‌بیند. علاوه بر این جزیره‌ی آنتیگوا یکی از بهترین نقاط کارائیب برای پرداختن به انواع غواصی است که علاقه‌مندان زیادی را از سراسر جهان جذب خود می‌کند.

۵. پارک ملی دوی اینتنان (Doi Inthanon National Park)، استان چیانگ‌مای، تایلند

پارک ملی دوی اینتنان به‌همراه تعداد زیادی آبشار، کوهستان و تنوع زیستی مثال زدنی هرساله گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند. این پارک در ارتفاع ۱,۸۵۰ متری و ارتفاعات کوهستانی تایلند واقع شده است. به‌طور کلی ارتفاعات این نواحی متفاوت و از ۸۰۰  تا ۲,۵۶۵ متر است که آب و هوایی ناموزون را رقم می‌زند. پارک یاد شده همچنین دارای غارهای زیادی است که برای گشت‌وگذار و جست‌و‌جو بسیار جالب به نظر می‌‌رسند. پارک ملی دوی اینتنان در واقع مهد فعالیت‌های تفریحی متنوع و مناظری زیبا به شمار می‌رود. مسیرهای پیاده‌روی مختلف امکان گشت‌وگذار در طبیعتی بکر و متنوع را در اختیار علاقه‌مندان می‌گذارد.

۴. دریاچه‌ی یامدراک (Yamdrok Lake)، تبت

آب‌های تازه‌ی دریاچه یامدراک که یکی از دریاچه‌های مقدس تبت است، در میان شهر لهاسا (پایتخت تبت) و شهر کوچک Gyantse واقع شده‌اند. به‌دلیل قدرت‌های معنوی این مکان، دالایی لاما (رهبر مذهبی بودائیان) و همچنین  مردم بومی منطقه از آن زیارت می‌کنند. اهمیت قداست این دریاچه به بودای دوم برمی‌گردد که مذهب بودائی را وارد تبت کرد. همچنین صومعه‌ی زنانه Samding روی یک شبه‌جزیره در وسط همین دریاچه ساخته شده است. این دریاچه در محیطی شگفت‌انگیز قرار دارد که برای تنها بودن و به آرامش رسیدن فوق‌العاده به نظر می‌رسد.

۳. مالت

مالت کشور جزیره‌ی اروپایی است که در دریای مدیترانه قرار دارد و یکی  از جالب‌ترین نقاط این کره‌ی خاکی محسوب می‌شود. تاثیرات متعدد در طول هزاران سال میراثی غنی را به جا گذاشته که هر ساله حدود ۱.۲ میلیون توریست را روانه‌ی این ناحیه می‌کند. این جزیره قبلا به خاطر حضور فنیقی‌ها، رومی‌ها و بعدها انگلیسی‌ها شناخته شده بود. علاوه بر معماری شگفت انگیز، این جزیره دارای خط ساحلی زیبا و سواحلی دوست داشتنی است که فرصت پیاده‌روی عاشقانه را در اختیار همگان می‌گذارند. . مالت جزیره‌ای زیبا است که فرهنگی منحصربه‌فرد، غذاهای عالی و هتل هایی با کیفیت را ارائه می‌دهد.

۲. تفرجگاه W Retreat & Spa Maldives

این تفرجگاه یکی از لوکس‌ترین مناطق تفریحی مالدیو است که فرصت داشتن تعطیلاتی فراموش‌نشدنی را در اختیارتان می‌گذارد. این هتل تفریحی صخره‌های دریایی فوق‌العاده، یک کلاب شبانه‌ی زیرزمینی و حتی جزیره‌ای خصوصی را ارائه می‌دهد که می‌توانید شب را بعه تنهایی در آن سپری کنید. مهم‌تر از همه کیوسک‌های کوچکی وجود در اطراف جزیره وجود دارد که هر زمانی بخواهید می‌توانید از آن‌ها تنقلات و خوراکی‌‌های مورد نیازتان تهیه کنید. در این مکان همه چیز با دقت برنامه‌ریزی و طراحی شده است. یک دی جی بهترین موسیقی‌ها را اجرا می‌کند. کارکنان در در برنامه  ریزی فعالیت‌هایتان به شما کمک می‌کنند، چشمه‌ی آب گرم عالی امکان استراحت و ماساژ را فراهم می‌اورد و در نهایت سواحل بکر و آب‌های شقاق فرصتی عالی برای کسب آرامش را مهیا می‌کنند.

۱. ل سایرنوس (use)، ساحل آمالفی، ایتالیا

ل سایرنوس در پوزیتانو (کومونه‌ای در ایتالیا)، یکی از ارزشمندترین نقاط ساحل نمادین آمالفی واقع شده است و طراحی بی عیب و نقصی را به‌همراه مناظری زیبا ارائه می‌دهد. این هتل همچنین قایقی دارد که مسافران را سوار بر آن به تورهای گردشی در اطراف ساحل دعوت می‌کند. از دیگر پیشنهادهای  این خلوتگاه جذاب امکان استراحت در سونا، ماساژ در کابین‌های مخصوص، حمام یا شنا در استخرهای رو بسته است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه