نپال؛ سفری هیجان انگیز و متفاوت

مرتضی گودرزی | چهار شنبه, ۱ اردیبهشت ۹۵ ساعت ۲۲:۱۵

نپال، کشوری است که به خاطر داشتن رشته‌کوه‌های هیمالیا و قله اورست به مقصد اصلی کوهنوردان و طبیعت‌ گردان جهان تبدیل شده است. اما در این کشور تاریخی مکان‌های فراوانی برای بازدید وجود دارد که ارزش سفر به آن را دو چندان می‌کند. با ما در کجارو همراه باشید تا این مقاصد جذاب را به شما معرفی کنیم.

نپال سال گذشته را به‌سختی گذراند، زلزله ۷.۹ ریشتری روز پنجم اردیبهشت باعث کشته شدن ۷۰۰۰ نفر و ویرانی بخش عظیمی از زیرساخت‌های این کشور شد، هنوز هم دولت این کشور در حال تلاش برای برگرداندن وضعیت عادی به نپال است، اما این اتفاق باعث نمی‌شود تا شما فرصت مشاهده‌ی مناظر بی‌نظیر این کشور خاص را از دست بدهید. در این مقاله می‌خواهیم ۸ مقصد خاص و شگفت‌انگیز را در نپال به شما معرفی کنیم که در صورت ورود به این کشور باید  از آن‌ها دیدن کنید.

خیابان گردی با وسپا در کاتماندو(Kathmandu)

تور وسپا

یک کار متفاوت و هیجان‌انگیز در نپال تور خیابان‌گردی با وسپا در کاتماندو است، با استفاده از این موتورها می‌توانید از صدها کوچه‌ تاریخی تنگ عبور کنید، به ملاقات ساختمان‌های قدیمی شهر بروید و روز پر جنب و جوشی را سپری کنید. بعد از زلزله آوریل ۲۰۱۵  این تور برای مدت محدودی لغو شد، اما خوشبختانه دوباره فعالیت خود را آغاز کرده است.

قدم زدن در کنار گنبد مقبره (Boudhanath)

گنبد مقبره نپال

این گنبد بزرگ که در ۱۱ کیلومتری شهر کاتماندو واقع شده است، یکی از بزرگ‌ترین گنبدهای باستانی جهان محسوب می‌شود که از سال ۱۹۷۹ در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده و گردشگران فراوانی را از سراسر جهان برای مشاهده این نماد بی‌نظیر بودایان به اینجا می‌کشاند.

شکوه اورست

اورست

دیدن اورست جزو جدانشدنی از سفر هر گردشگری به نپال است، پرواز با هلیکوپتر بر فراز رشته کوه‌های هیمالیا و خوردن غذا در دامنه این کوه زیبا می‌تواند از مهیج‌ترین کارهایی باشد که در طول عمرتان انجام می‌دهید. در این تور شما صبحانه را در کوه پوشیده از برف یتی (Yeti) میل می‌کنید و سپس به ملاقات کوه لوتسه (۸،۵۰۱ متر)، کوه پوموری (۷،۱۶۵ متر)، کوه نوپتسه (۷،۸۶۴ متر)، کوه چو اویو (۸،۱۵۳ متر) در دامنه رشته کوه‌های هیمالیا می‌روید

شهر باستانی باگداپور (Bhaktapur)

باگداپور

متأسفانه برخی از ساختمان‌های تاریخی شهر در زلزله آسیب فراوانی دیده‌اند، اما هنوز هم معابد، ساختمان‌ها، میادین، مجسمه ها و مکان‌های تاریخی بسیاری برای بازدید گردشگران باقی مانده است. این شهر که روزگاری جزو سه امپراتوری بزرگ نپال بوده از تاریخ و فرهنگ کهنی برخوردار است و در یونسکو نیز به ثبت رسیده است.

  قایق سواری در رودخانه کارنالی(Karnali)

رودخانه کارنالی

کارنالی؛ طولانی‌ترین رودخانه کشور نپال است که از یخچال‌های طبیعی هیمالیا سرچشمه می‌گیرد، شما ضمن قایق‌سواری مهیج در این رودخانه می‌توانید از مشاهده جنگل‌ها و مناظر طبیعی اطراف مسیر رودخانه لذت ببرید.

بانجی جامپینگ در تبت

بانجی جامپینگ

اگر اهل ماجراجوی و بالا برن آدرنالین خون خود هستید، پس بانجی جامپینگ در ارتفاع ۵۰۰ متری و با چشم‌انداز دره‌های باریک و ترسناک را به شما پیشنهاد می‌کنم. این محل که در نزدیکی مرز تپت قرار دارد، تفریحات دیگری چون سونای آبگرم در هوای آزاد دارد.

پرواز در پوخارا(Pokhara)

دریاچه پوا

کسانی که اهل پرواز با پاراگلایدر هستند، همیشه در جست‌و‌جوی مناظر دیدنی برای انجام اینکار فوق‌العاده‌اند. در منقطه پخارا که مناسب‌ترین مکان پرواز پاراگلایدر در نپال است همه چیز برای اینکار فراهم شده است، از سایت پرواز و فرود مجهز تا پرسنل آموزش دیده. با پرواز در این منطقه می‌توانید نمایی سحرآمیز از کوه و دریاچه فوا (Phewa) را زیرپای خود تماشا کنید.

تمرین یوگا در معبد بودا

یوگا

اگر می‌خواهید به اوج آرامش درونی برسید، حتما باید راهتان را به‌سمت کوهپایه‌های هیمالیا پیش بگیرید تا به یکی از معابد بودایی در پرانامایا (Pranamaya) برسید. آنجا میعادگاه یوگا و رسیدن به آرامش درونی است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه