عکاسباشی: فراخوان ارسال عکس توسط تلفن همراه

عمو عکاسباشی | جمعه, ۱۰ اردیبهشت ۹۵ ساعت ۲۱:۰۰

عکاسباشی جمعه‌ی هر هفته به خانه‌های شما می‌آید تا شما را با عکس‌‌های زیبا از جاذبه‌های ایران آشنا کند. در ادامه شما را با جزئیات این بخش آشنا می‌کنیم.

کشور عزیز ما به لطف موقعیت جغرافیایی ناب و تاریخ بسیار غنی که دارد، جاذبه‌های معماری و طبیعی بیشماری را در خود جای داده است. کشوری که هر چهار فصل را می‌توان همزمان در آن مشاهده کرد و همچنین میراث بی مثالی از هنر و شکوه گذشتگان را در آن پیدا کرد. متاسفانه با وجود چنین ظرفیت‌های بالقوه‌ای تا به امروز نتوانسته‌ایم به درستی از آن در خدمت صنعت گردشگری و مهم‌تر از همه معرفی کشورمان به جهانیان استفاده کنیم. به خاطر احساس مسئولیتی که در خود دیدیم، تصمیم گرفتیم دست به حرکتی جدی بزنیم و کمی از این بار مسئولیت را با شما شریک شویم. در ادامه با کجارو همراه باشید.

امروزه، گردشگری صنعتی بسیار عظیم محسوب می‌شود، به طوری که درصد بالای تولید ناخالص ملی بسیاری از کشورها به این صنعت متکی است. هر کشوری که به درستی از ظرفیت‌های این تجارت بزرگ استفاده نکند، تا حد زیادی از چرخه‌ی اقتصادی دنیا عقب خواهند ماند. خوشبختانه ایران کشوری است که از نظر داشتن جاذبه‌ی گردشگری بسیار غنی است. ولی به دلایل مختلفی تا کنون نتوانسته‌ایم تعداد زیادی گردشگر خارجی را پذیرا باشیم. باید بدانیم که سرازیر شدن سیل گردشگران جهانی به کشور، چرخه‌ی اقتصاد را نه تنها برای دولت، بلکه برای هرکدام از ما به گردش در می‌آورد. سایت کجارو به صورتی جدی در راه معرفی جاذبه‌های ارزشمند ایران و جهان به شما عزیزان تلاش می‌کند، اما مشخص است که تیمی چند نفره، به تنهایی نمی‌تواند آنطور که شایسته است، همه‌ی جهان، به خصوص ایران زیبا را پوشش دهد. علاوه بر این، مردم بومی هر شهر، روستا، کوی و برزن، جاذبه‌های منطقه سکونت خود را بهتر می‌شناسند و همچنین برای بسیاری از ما امکان سفر به تمام نقاط ایران زمین و حتی دنیا وجود ندارد. مهمتر از همه اینکه زیبایی در چشم هر انسانی با دیگری متفاوت است و هر عکس تفسیری دوباره از جهان پیرامون ماست .هر کجا که نوری باشد شما می‌توانید عکاسی کنید.

امروزه به لطف تکنولوژی تلفن‌های همراه، بستر بزرگی به نام اینترنت، شبکه‌های اجتماعی و هنر استثنایی عکاسی، هرکدام از ما در نوع خود هنرمند محسوب می‌شویم و مانند گذشته نیازی به طی کردن مراحل دشوار و تخصصی عکاسی نداریم. عکس‌هایی متفاوت از نگاه شما با مضمون مناظر طبیعی، جاذبه‌های گردشگری، بناهای یادبود و تاریخی شهر و دیار خود و یا جایی که به آن سفر کرده‌اید. در هر جای این کره‌ خاکی هنر و حس شما با عکس ارسالیتان در آن لحظه نمایان می‌شود. موبایل‌های دوربین‌دار و دنیایی که روزانه میلیاردها بار به ثبت می‌رسد. تنها کاری که باید بکنیم این است که تلفن هوشمند خود را از جیب در بیاوریم و با رفتن به اپلیکیشن دوربین و لمس کلید شاتر، آن چه را که چشممان می‌بیند ثبت کنیم و دیگران را در لذت بردن از تجربه‌های اینچنینی شریک کنیم.

از آنجاییکه این یک فراخوان عمومی است و اغلب خوانندگان فهیم کجارو عکاس حرفه‌ای نیستند، ملاک‌های انتخاب عکس بسیار ساده است:

۱. زیبایی بصری (رنگ‌بندی، قاب‌بندی، میزان نور)

۲. گویا بودن تصویر (به خوبی در همان عکس آن جاذبه را به زبان تصویر معرفی کرده باشد)

۳. نمای تصویر (تصویر از بهترین زاویه گرفته شده باشد)

۴. خلاقیت در گرفتن تصویر

نکته: الگو گرفتن از عکس‌های آماده مانعی ندارد.

ما هر جمعه عکس‌های منتخب هفته را با نام خودتان در سایت کجارو منتشر می کنیم و ذوق و حس شما را با کاربرانمان به اشتراک می گذاریم. هنر خودتان را با آدرس ایمیل زیر برای ما ارسال کنید و منتظر نشر آن با اسم خودتان در مجله‌ی آنلاین ما باشید.

akasbash@gmail.com

هم چنین اگر نمی‌دانید برای عکاسباشی از کجا شروع کنید،‌حتما مقالات راهنمای عکاسی با موبایل کجارو را مطالعه کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه