جایزه طراحی زیباترین کابین هواپیما

سعیده خلیلی‌صفا | چهار شنبه, ۲۵ فروردین ۹۵ ساعت ۱۴:۳۰

شرکت B/E Aerospace به دلیل نورپردازی زیبای داخل کابین با سیستم LED برنده جایزه کریستال بهترین طراحی کابین داخل هواپیما در سال ۲۰۱۶ میلادی اعلام شد. 

طراحی کابین هواپیما یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در جلب رضایت مسافران و نیز توسعه و پیشرفت خطوط هوایی است.

 تعبیه امکانات رفاهی مانند صندلی یا تخت راحت برای مسافران حتی در بخش مسافران عادی از نخستین عواملی است که در طراحی هواپیما در نظر گرفته می‌شود؛ ولی علاوه بر این موارد دیگری نیز وجود دارند که در انتخاب بهترین طراحی کابین هواپیما در پنجم ماه آوریل سال ۲۰۱۶ در شهر هامبورگ کشور آلمان در نظر گرفته و شرکت B/E Aerospace به عنوان برنده شناخته شد. این انتخاب توسط گروه ۲۵ نفره از کارشناسان و متخصصان در حوزه طراحی داخلی هواپیما با هدف بهبود و پیشرفت در این زمینه انجام شده است. در این رابطه، مدیر شرکت هواپیمایی امارات می‌افزاید امکان بروز خلاقیت در هیچ زمینه دیگری مانند طراحی هواپیما وجود ندارد. به همین دلیل اعطای جوایزی از این دست امکان را برای تشویق و پیشرفت طراحی با تجهیزات جدید و در نتیجه ارائه خدمات بهتر به مشتریان را فراهم می‌کند.

جایزه زیباترین طراحی کابین هواپیما

آیا این طرح‌ها به مرحله اجرا در می‌آیند؟

طرح دیگر شرکت B/E Aerospace و برگزیده بخش‌ طرح‌های رویایی، طرحی بسیار متفاوت به نام Zodiac Aerospace's Lifestyle Cabin است در آن برخلاف سیستم طراحی‌های پیشین، فضای داخل کابین به بخش‌های مختلفی برای فعالیت‌های خاص از جمله برگزاری جلسه‌های کاری، خواب و استراحت تقسیم شده است.

جایزه زیباترین طراحی کابین هواپیما

 برنده دیگر این جایزه، دانشگاه تکنولوژی Delft است که در طراحی خود تلاش کرده با افزودن بالتشک‌های بالدار پشت سری امکان راحتی و استراحت بیشتری را برای مسافران بخش عادی فراهم کند.

جایزه زیباترین طراحی کابین هواپیما

ولی سوال پیش آمده این است که آیا این طرح‌ها وارد مرحله اجرایی می‌شوند؟ در پاسخ می‌توان گفت که در کلیه این طرح‌ها تلاش بر افزودن امکانات و رفاه در سفرهای هوایی است و تمام تلاش طراحان هواپیما ارائه تجربه سفر دلپذیر برای میلیون‌ها مسافر در طول روز است. گزارش تصویری طرح‌‌های برگزیده طراحی داخل هواپیما به شرح زیر است.

جایزه زیباترین طراحی کابین هواپیما

جایزه زیباترین طراحی کابین هواپیما

جایزه زیباترین طراحی کابین هواپیما

جایزه زیباترین طراحی کابین هواپیما

مطالب مرتبط:

منبع edition

دیدگاه