پرت، بزرگ‌ترین شهر استرالیای غربی و چهارمین شهر بزرگ استرالیا، در دوازدهم ژوئن سال ۱۸۲۹ میلادی توسط کاپیتان جیمز استرلینگ به‌عنوان مرکز مستعمره‌ رودخانه‌ سوان تاسیس شد و رفته رفته به‌سمت شهری تمیز، دوستانه، قابل دسترس و زیبا توسعه یافت. تقریبا هر موردی که در سفر به استرالیا انتظار دارید، در این شهر پیدا می‌شود. در ادامه با کجارو همراه باشید.

درباره پرت بیشتر بخوانید:

معرفی پرت

اطلاعات ضروری پرت

آب و هوای پرت

بهترین زمان سفر به پرت

هزینه های سفر به پرت

جاهای دیدنی پرت

معرفی پرت

دورنمایی از شهر پرت

عکس از unsplash (عکاس: Fadzai Saungweme)

پرت امروزه به میزبان مهمی برای انجام انواع فعالیت‌های تفریحی و ساحلی تبدیل شده است. این شهر در لبه‌ اقیانوس هند قرار دارد، ازاین‌رو مرکز تجارتی و گردشی مهم و رقبیب سیدنی و ملبورن محسوب می‌شود، با این وجود تا حدی می‌توان آن را دور افتاده‌ترین شهر بزرگ جهان نامید. این شهر همچنین مقصدی گران به شمار می‌رود که شاید برای بسیاری چندان مناسب سفر تفریحی نباشد، اما می‌توان با کمی دوراندیشی و قناعت، با هزینه‌ کمتر هم از سفر به این گوشه از دنیا لذت برد. مطلب پیش رو برای سفری ۳ و نهایت ۵ روزه به این شهر تهیه شده است.

اطلاعات ضروری پرت

اختلاف ساعت با تهران: ۴:۳۰+ 

زبان رسمی: انگلیسی با گویش استرالیایی

واحد پول: دلار استرالیا (AUD)

نوع برق شهری: ۲۳۰ ولت/ ۵۰ هرتز با سوکت نوع I

پریز برق I

کد کشور: ۶۱+

کد شهری: ۸

شماره اضطراری (آتش‌نشانی، آمبولانس، پلیس): ۰۰۰

شماره اضطراری از طریق موبایل: ۱۱۲

شماره دفتر اطلاعات گردشگری: ۱۱۱۱ ۹۴۸۳ ۸ ۶۱+

جهت رانندگی: چپ

فرودگاه: فرودگاه جانداکوت (JAD)

آب و هوای پرت

سواحل پرت در استرالیا

عکس از unsplash (عکاس: Lucie Marchant)

پرت شهری است که فصول مختلفی را به خود می‌بیند که هرکدام از آن‌ها عناصر مختلفی برای بازدیدکنندگان به‌همراه دارد. تابستان‌های این شهر گرم و خشک است، اما در عین حال نسیم‌هایی که از سمت دریا می‌وزد به خنک کردن هوا کمک بسیاری می‌کند. در این مدت باران به‌ندرت می‌بارد، اما هر از چندگاهی تجربه‌ طوفان‌هایی که به سرعت می‌آیند و می‌روند را خواهید داشت. ماه دسامبر تا فوریه نیز روزها طولانی‌تر است و در حالت عادی حدود ۱۴ ساعت به طول می‌انجامند که همین موضوع به شما اجازه می‌دهد تا زمان بیشتری برای گشت‌وگذار و تفریح در فضای باز در اختیار داشته باشید.

زمستان ویترینی از روی دیگر پرت را به نمایش می‌گذارد. در این مدت دمای هوا سردتر و روزها بارانی هستند. شب‌ها هوا ممکن است باز هم سردتر شود؛ بنابراین مطمئن شوید که لباس مناسب به‌همراه دارید. هم بهار و هم پاییز را می‌توان بهترین و معتدل‌ترین زمان برای سفر به این شهر در نظر گرفت که البته گاهی اوقات در ما‌های مارس و آوریل دمای هوا کمی بالاتر است.

بهترین زمان سفر به پرت

حیات وحش پرت در استرالیا

عکس از unsplash (عکاس: Mark Stoop)

قیمت انواع هتل های پرت، به‌طور معمول در طول تعطیلات، بهار و پاییز افزایش پیدا می‌کند. در زمان‌های دیگر، قیمت‌ها برخلاف انتظار مقداری بسیار کمی کاهش می‌یابد؛ بنابراین در هر زمان از سال می‌توانید به این شهر سفر کنید.

هزینه‌ های سفر به پرت

 هاستل (خوابگاه)

Spinners Hostel پرت استرالیا

عکس از booking (عکاس: نامشخص)

قیمت اتاق‌های اشتراکی از حدود ۲۰ تا ۳۵ دلار به‌ازای هر شب اقامت شروع می‌شود. اتاق‌های خصوصی نیز از ۶۰ دلار و بالاتر به‌ازای هر شب اقامت هزینه در بر دارند. به‌طور کلی پرت را باید یکی از گران‌ترین شهرهای استرالیا در نظر داشت و معمولا پیدا کردن اتاق ارزان در سطح این شهر مشکل است.

 اقامت در هتل

Sanno Marracoonda Perth Airport Hotel پرت استرالیا

عکس از booking (عکاس: نامشخص)

هتل‌های پرت با وجود داشتن استاندارد بین‌المللی و استرالیایی کیفیت خوبی را ارائه می‌دهند. البته این کیفیت زمانی حفظ می‌شود که از رزرو کردن اتاق در مکان‌های ارزان اجتناب کنید. میانگین قیمت انواع هتل بر اساس کیفیت و تعداد ستاره به شرح زیر است:

۱ ستاره         ۲۵ تا ۷۰ دلار استرالیا

۲ ستاره        ۳۰ تا ۱۳۰ دلار استرالیا

۳ ستاره        ۶۳ تا ۲۳۲ دلار استرالیا

۴ ستاره        ۹۸ تا ۳۰۸ دلار استرالیا

۵ ستاره        ۱۷۶ تا ۵۱۴ دلار استرالیا

متوسط قیمت مواد غذایی

برگرفروشی‌های پرت در استرالیا

عکس از وب‌سایت bigseventravel.com (عکاس: نامشخص)

صبحانه مقرون به‌صرفه: برای میل کردن یک صبحانه‌ عالی و مقداری قدم زدن صبحگاهی می‌توانید به Cappuccino Strip سر بزنید. در اینجا می‌توانید تعداد زیادی کافه را پشت سر هم پیدا کنید که بهترین منوها را ارائه می‌دهند (۶ تا ۱۲ دلار).

 ناهار مقرون به‌صرفه: در سراسر شهر می‌توانید چندین غذاخوری بیابید که غذاهای خوبی را برای ناهار فراهم می‌کنند (۸ تا ۱۵ دلار).

شام مقرون به‌صرفه: اگر از غذاهای دریایی لذت می‌برید، روی گزینه‌های محلی مانند صدف دریایی حساب باز کنید (۱۲ تا ۲۵).

اگر دوست دارید خودتان آشپزی کنید، بسته به اینکه به کدام سبک از غذای غربی یا آسیایی علاقه‌مند باشید، می‌توانید مواد غذایی مورد نیاز یک هفته‌تان را با پرداخت به‌ترتیب حدود ۱۰۶ و ۸۵ دلار استرالیا  تهیه کنید. به یاد داشته باشید محاسبه قیمت‌ها بر اساس میزان کالری استاندارد و مواد غذایی مورد نیاز یک انسان سالم و بالغ تنظیم شده است که اقلامی چون نان تازه، برنج سفید، گوشت قرمز گاوی، تخم‌مرغ، شیر (سبک غربی)، سینه‌ مرغ (پوست کنده و بدون استخوان)، پنیر محلی (سبک غربی)، سیب درختی، موز، پرتقال، گوجه فرنگی، سیب‌زمینی، پیاز و کاهو می‌شود. مسلم است که اگر مواد بیشتری نیاز دارید، باید هزینه‌ بیشتری بپردازید.

هزینه‌ حمل و نقل عمومی

حمل و نقل عمومی در پرت استرالیا

عکس از وب‌سایت abc.net.au (عکاس: Andrew O'Connor)

در ادامه جدولی از هزینه‌های حمل و نقل در پرت را می‌توانید ببینید:

شاتل از فرودگاه تا مرکز شهر

۱۵ دلار

تاکسی از فرودگاه تا مرکز شهر

۳۸ تا ۵۸ دلار

اتوبوس و قطار در سطح شهر (بلیط  یک‌روزه)

۱۲.۱۰ دلار

توصیه‌هایی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها

نمایی از سواحل زیبای پرت استرالیا

عکس از unsplash (عکاس: Harry Cunningham)

در جلسه‌ یکشنبه شرکت کنید

روزهای یکشنبه، جوان‌ها و بزرگسالان در  ساحل Cottesloe جمع و مشغول برگزاری یکی از سنت‌های محبوبشان می‌شوند. مردم استرالیا علاقه‌ زیادی به نوشیدن و روزهای یکشنبه دارند. بنابراین جلسه‌ یکشنبه فرصتی عالی است تا با شریک شدن در یکی از آیین‌های سنتی مقدار پول بیشتری پس‌انداز کنید و هم‌زمان از همنشینی با مردم محلی لذت ببرید.

کار کنید

تعداد زیادی از هاستل‌ها شانس کار کردن مهمانانشان را در ازای کرایه اتاق فراهم می‌کنند. در عوض چند ساعت یا چند روز کار می‌توانید یک تخت اجاره کنید. البته اغلب هاستل‌ها شرط حداقل یک هفته کار را لازم می‌دانند.

مهمان مردم محلی شوید

احتمالا با سایت کوچ‌سرفینگ آشنایی دارید. ارزان‌ترین اتاق‌ها در پرت خوابگاه‌های اشتراکی هستند که حدود ۲۰ تا ۳۵ دلار استرالیا قیمت دارند و احتمالا دوست دارید از پرداخت چنین هزینه‌ای اجتناب کنید. خب مشکلی نیست! سایت کوچ‌سرفینگ راهی عالی برای این کار پیش روی شما قرار می‌دهد. این سایت فرصتی را در اختیار شما می‌گذارد تا  به‌جای رزرو هتل و هاستل، شب را کنار مردم بومی هر شهر و در خانه‌هایشان آن هم به‌صورت رایگان سپری کنید! عالی نیست؟ تنها کافی است از قبل در این سایت ثبت‌نام و درخواست خودتان را بفرستید تا احتمالا به‌زودی توسط شخصی دیگر از مقصد مورد نظرتان به شما پاسخ داده شود. علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها، می‌توانید دوستانی از کشورها و فرهنگ‌های دیگری پیدا کنید و به‌سادگی با سبک زندگی مردم آن منطقه آشنا شوید.

جاهای دیدنی پرت

رودخانه سوان

اگر دوست دارید کمی پیاده‌روی کنید و از تماشای اطرافتان لذت ببرید، می‌توانید به پایین جاده‌ میلز پوینت سری بزنید و در طول رودخانه‌ سوان مشغول قدم زدن شوید. در اینجا مسیرهای جداگانه‌ای برای افراد پیاده و دوچرخه‌سواران تعبیه شده است. هنگام قدم زدن می‌توانید به تماشای مناظر زیبای شهری و رودخانه‌ سوان بپردازید. اگر هم چندان علاقه‌ای به پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری ندارید، در طول تابستان می‌توانید یک قایق اجاره کنید و روی رودخانه از قایق‌سواری و تماشای اطراف از نمایی متفاوت لذت ببرید.

رودخانه سوان در پرت استرالیا

عکس از وب‌سایت clubwyndhamsp.com (عکاس: نامشخص)

مناسب برای: عاشقان طبیعت، تجربه‌ای مانند یک محلی، افراد دنبال آرامش و سکوت

نکته‌ها:

پوشیدن کفش‌های مناسب را فراموش نکنید، زیرا این مسیر چندین کیلومتر طول دارد.

همیشه حتی در طول صبح، در اطراف پرت نیاز به کلاه آفتاب‌گیر و کرم ضدآفتاب خواهید داشت. تابستان‌ها خورشید بسیار سوزان می‌شود.

اگر می‌خواهید از سرویس‌های حمل و نقل عمومی استفاده کنید، یک کشتی مسافری وجود دارد که از جنوب پرت حرکت می‌کند. می‌توانید با استفاده از این کشتی به‌سمت مرکز شهر و کینگز پارک حرکت کنید.

نمایی شبانه از رودخانه سوان در پرت

عکس از وب‌سایت aussieperthtours.com.au (عکاس: نامشخص)

کینگز پارک و باغ گیاه‌شناسی

پارک بزرگ کینگز زمینی وسیع درون شهر است که حدود ۴۰۰ هکتار مساحت دارد و از جذاب‌ترین جاهای دیدنی پرت به شمار می‌آید. می‌توانید در این پارک استراحت کنید و از یکی از زیباترین محیط‌های سبز شهری از تنفس هوای تازه و تماشای رودخانه‌ سوان و شهر پرت لذت ببرید. علاوه بر این‌ها می‌توانید مشغول دوچرخه‌سواری و بوشواک شوید. توضیح اینکه استرالیایی‌ها قدم زدن در دل طبیعت را بوشواک می‌نامند. همچنین اگر کودکی دارید، می‌تواند در یکی از پارک‌های این ناحیه مشغول بازی شود. در نهایت اگر دوست دارید می‌توانید به‌همراه خانواده‌تان از پیک‌نیک در این پارک و سپری کردن یک روز به‌یادماندنی لذت ببرید.

پارک کینگز در پرت

عکس از وب‌سایت expedia.nl (عکاس: نامشخص)

مناسب برای: افراد دنبال آرامش و سکوت، عاشقان طبیعت، تجربه‌ای مانند یک محلی

نکته‌ها:

اگر نقشه‌ کینگز پارک را به‌همراه داشته باشید، تجربه‌ راحت‌تری خواهید داشت، زیرا ممکن است گاهی در پیدا کردن مسیر دچار مشکل شوید.

یک درخت غول پیکر بوآب (Boab tree) در این پارک وجود دارد. این درخت بیش از ۳۰۰۰ کیلومتر را از منطقه‌ کیمبرلی طی کرده و به کینگز پارک آورده شده است. قدمت درخت یاد شده را بیش از ۷۰۰ سال تخمین می‌زنند.

درختان کهنسال در پارک کینگز در پرت

عکس از وب‌سایت expedia.nl (عکاس: نامشخص)

بل تاور (The Bell Tower)

بل تاور یا برج ناقوس یکی از نقاطی است که دیدن آن بر هر مشتاق تاریخی واجب خواهد بود. ۱۲ زنگوله یا ناقوس درون این برج قرار دارد که قدمتشان به قرن چهاردهم میلادی باز می‌گردد. این ناقوس‌ها بعدها در قرن شانزدهم به دستور ملکه الیزابت اول دوباره ریخته‌گری شدند. این جاذبه‌ منحصربه‌فرد در کنار رودخانه‌ سوان واقع شده است و امروزه یکی از نمادهای پرت محسوب می‌شود. این حلقه‌ تاریخی ناقوس‌ها در سال ۱۹۸۸ به‌عنوان بخشی  از جشن‌های Bicentennial ملی به مردم غرب استرالیا داده شد. یکی از این ناقوس‌ها با ۴۵۹ کیلوگرم وزن و قدمتی حدود ۴۶۵ سال (۱۵۵۰ میلادی) قدیمی‌ترین ناقوس استرالیا به شمار می‌رود.

مناسب برای: مشتاقان تاریخ، عاشقان معماری و هنر

نکته‌ها:

بهتر است به‌صورت آنلاین یا از طریق تلفن و قبل از زمان به صدا در آمدن ناقوس‌ها اطلاع کسب کنید.

شما همچنین می‌توانید سعی کنید خودتان به‌صورت دستی این ناقوس‌های تاریخی را به صدا در آورید!

بل تاور در پرت استرالیا

جزیره راتنست (Rottnest Island)

می‌توانی به‌راحتی یک روز کامل را در جزیره راتنست سپری کنید. تفریحات زیادی از جمله دوچرخه سواری، استراحت در ساحل، غواصی با لوله‌ تنفسی یا تنها پیاده‌روی  در اینجا وجود دارد که می‌توانید از انجام آن‌ها لذت ببرید. همچنین می‌توانید همراه با مردم محلی مشغول آب بازی شوید. تنها کافی است از این جزیره بازدید کنید و دنبال فعالیت‌های تفریحی موردعلاقه‌تان باشید.

مناسب برای: ساحل دوستان، عاشقان طبیعت، افراد دنبال آرامش و سکوت، سفرهای لوکس

نکته‌ها:

بهتر است بلیط سفر با کشتی را یک یا دو روز قبل تهیه کنید.

سواری با کشتی گاهی اوقات ممکن است متلاطم باشد.

یادتان باشد مقدار زیادی آب آشامیدنی، ضدآفتاب و چتر مخصوص ساحل به‌همراه داشته باشید. هوا ممکن است بسیار گرم باشد و در نقاط زیادی از سواحل جزیره سایه وجود ندارد.

اگر دوست دارید ماهی‌های درون آب و مرجان‌ها را تماشا کنید، بهتر است لوله‌ تنفسی به‌همراه داشته باشید.

ساحل کاتسلو (Cottesloe Beach)

ساحل کاتسلو یکی از بهترین و شناخته‌شده‌ترین سواحل پرت است که شن‌های سفید تمیز و آب‌هایی آبی دارد. به‌علاوه اگر دوست ندارید روی شن بنشینید، چمن‌هایی در اطراف ساحل برای نشستن وجود دارد. این ساحل برای کودکان هم مناسب است.

مناسب برای: افراد دنبال آرامش و سکوت، عاشقان طبیعت

نکته:

اگر در آب‌های این ساحل شنا می‌کنید مراقب باشید، زیرا برای یک یا دو متر عمق آب کم است و پس از آن عمق زیاد می‌شود و قادر به ایستادن نخواهید بود.

ساحل کوتسلو در پرت

عکس از وب‌سایت thrillophilia.com (عکاس: نامشخص)

بازارهای فریمانتل (Fremantle Markets)

اگر دوست دارید میوه و سبزیجات تازه خریداری کنید  و در عین حال روزمرگی مردم محلی را ببینید، می‌توانید در این بازارها مشغول جست‌و‌جو شوید. همچنین می‌توانید در کافه‌های این بازار قهوه و آب‌میوه میل و سوغاتی‌های مناسبی به‌عنوان یادگار سفرتان تهیه کنید.

مناسب برای: عاشقان خرید، تجربه‌ای مانند یک محلی، خوش خوراک‌ها، سفرهای لوکس

زندان فریمانتل (Fremantle Prison)

عصر  یک روز تفریحی و قبل از اینکه به هتل برگردید، پیشنهاد می‌کنیم مدتی را در اطراف زندان فریمانتل  قدم بزنید. این زندان حدود ۱۴۰ سال فعالیت داشت و در سال ۱۹۹۲ تعطیل شد. بهتر است در یکی از تورهای راهنما شرکت کنید تا با ورود به زندان و آشنایی با تاریخ و زیر و بم آن، تجربه‌ای مناسب برایتان رقم بخورد. فریمانتل بزرگ‌ترین و دست‌نخورده‌ترین زندان ساخته شده در استرالیا و تنها بنای استرالیای غربی به شمار می‌رود که به‌عنوان میراث جهانی در یونسکو به ثبت رسیده است. اگر می‌خواهید تجربه‌ای مضاعف داشته باشید، شب هنگام در تورهایی موسوم به torchlight شرکت و جوی متفاوت را تجربه کنید.  

بنای زندان فریمانتل در پرت

عکس از ویکی‌پدیا (عکاس: Gnangarra)

مناسب برای: مشتاقان تاریخ

نکته‌:

تورهای شبانه‌ بازدید از زندان فریمانتل تنها در برخی از شب‌ها در دسترس هستند. بهتر است سایت رسمی این زندان را بررسی کنید.

کلیسای جامع سنت جورج

کلیسای سنت جورج اخیرا به حالت اولیه‌اش در دهه‌ اول قرن هجدهم میلادی بازسازی شده است. به‌محض ورودتان به این کلیسا با نورهای فیلتر شده‌ درون آن احساس آرامش به شما دست خواهد داد. همچنین در این مکان می‌توانید آثار زیبای هنری را تماشا کنید که از آن محلی رویایی ساخته‌اند. توصیه می‌کنیم در سفر به پرت حتما از کلیسای جامع سنت جورج دیدن کنید.

کلیسای جامع سنت جورج در پرت

عکس از وب‌سایت perthcathedral.org (عکاس: نامشخص)

مناسب برای: افراد دنبال آرامش و سکوت، مشتاقان تاریخ، عاشقان معماری و هنر، تجربه‌ای مانند یک محلی

نکته‌:

پیشنهاد ما این است در یکی از تورهای راهنمای مربوطه شرکت کنید.

فضای داخلی کلیسای جامع سنت جورج پرت

عکس از وب‌سایت perthcathedral.org (عکاس: نامشخص)

لندن کورت (London Court)

خب، نوبتی هم که باشد نوبت خرید است. لندن کورت یا حیاط لندن بهترین مکان برای گشت‌وگذار، تماشای مغازه‌های قدیمی، خرید آبنبات واقعی انگلیسی، دید زدن عتیقه‌ها و تهیه سوغاتی به شمار می‌رود. ساعت قدیمی این محله یکی از بهترین جاذبه‌های آن است. علاوه بر خرید کردن، بافت قدیمی این ناحیه هم ارزش بازدید بالایی دارد. پس اگر دنبال مکانی برای خالی کردن جیب‌هایتان هستید، بهترین انتخابتان لندن کورت خواهد بود.

مناسب برای: عاشقان خرید، عاشقان معماری و هنر، مشتاقان تاریخ،

نکته‌:

روی یکی از صندلی‌های چندین کافه‌ این ناحیه بنشینید و از تماشای اطراف لذت ببرید.

سفر با کشتی کروز در پرت

رودخانه‌ سوان در پرت مکانی ایدئال برای استراحت کردن و ماجراجویی با قایق به شمار می‌رود. چنین سفرهایی معمولا توجه هر کسی را به خود جلب می‌کند و همچنین برگزارکنندگان تور زیادی وجود دارد که تجربه‌های متفاوتی از سفر با کشتی‌ کروز را برایتان رقم می‌زنند. یکی از این برگزارکنندگان Captain Cook Cruises است که می‌توانید روی خدماتشان حساب باز کنید. اگر دوست دارید ناهار را درون قایق‌های کروز روی رودخانه و هنگام تماشای شهر میل کنید، تجربه‌ چنین سفرهایی را از دست ندهید.

مناسب برای: افراد دنبال آرامش و سکوت، سفرهای ماه عسلی، سفرهای لوکس

سفر با کشتی کروز در پرت

عکس از وب‌سایت getyourguide.nl (عکاس: نامشخص)

مارگارت ریور

منطقه‌ی مارگارت ریور در ۲۷۰ کیلومتری پرت، در جنوب‌غربی استرالیای غربی و درون دره‌ای به همین نام قرار دارد که شاید فرصت بازدید از آن را نداشته باشید، با این وجود باید بدانید یکی از شناخته‌شده‌ترین مناطق توریستی این نواحی به شمار می‌رود. در این ناحیه انواع مختلف فعالیت تفریحی مانند موج‌سواری و رویدادهای فرهنگی برای گردشگران فراهم است. به‌علاوه تماشای تاکستان‌های این منطقه خالی از لطف نیست.  همچنین نوشیدنی‌های مارگارت ریور از شهرت بالایی برخوردارند. منطقه‌ی مذکور سالانه‌ پذیرای بیش از ۵۰۰,۰۰۰ بازدیدکننده است. اگر فرصت کافی دارید، این ناحیه ارزش سفر کردن دارد.

مناسب برای: سفرهای لوکس، عاشقان طبیعت، سفرهای ماه عسلی

وستفیلد ویتفورد سیتی

بهتر است سفرتان را با خرید به پایان برسانید. در آخر مکانی را معرفی می‌کنیم که بیشتر از همه بانوان عاشق آن خواهند بود. وستفیلد ویتفورد سیتی مرکز خرید بزرگی است که به دست گروه وستفیلد اداره می‌شود و در هیلاریس (حومه‌ی پرت) قرار دارد. سالانه بیش از ۷.۲ میلیون مشتری از این مرکز بازدید می‌کنند. اگر دنبال برندهای استرالیایی و اجناس لوکس هستید، احتمالا انتخابی بهتر از این مرکز در شهر پرت وجود ندارد.

مناسب برای: عاشقان خرید، خوش خوراک‌ها، سفرهای لوکس

نکته‌ها:

وب‌سایت رسمی این مرکز را برای آگاهی از تخفیف‌ها بررسی کنید.

گزینه‌های زیادی برای میل کردن غذا در این مکان وجود دارد.

نویسنده: علی نظرپور

از کجا شروع کنیم

چگونه ویزای توریستی استرالیا بگیریم؟

نقشه جاهای دیدنی، هتل‌ها و رستوران‌ها

map