شهرهای تماشایی فیلم ها در واقعیت

مهدی خرسندی | چهار شنبه, ۲۵ فروردین ۹۵ ساعت ۱۶:۳۰

تا به امروز فیلم‌های بسیار زیادی ساخته شده‌اند که برخی از آن‌ها به واسطه‌ی محل ضبط مجموعه، مورد توجه قرار گرفته‌اند. بسیاری از شهرهایی که در فیلم‌های بزرگ وجود دارند، پس از ساخته شدن فیلم‌ها، شناخته شدند و پس از آن نیز به محلی معروف تبدیل شده‌اند. حال در این مطلب قصد داریم به معرفی شهرهای فوق‌العاده‌ای که در فیلم‌ها مشاهده کرده‌ایم و وجود خارجی نیز دارند، بپردازیم؛ در ادامه با کجارو همراه باشید.

۱. Shire

اگر شما فیلم‌های "ارباب حلقه‌ها" و یا "هابیت" را دیده باشید، قطعا مجذوب زیبایی‌های محل فیلم‌برداری آن شده‌اید. Shire نام شهری است که افراد فیلم در آن زندگی می‌کردند و واقع در منطقه وایکاتوی نیوزلند است. پس از اتمام فیلمبرداری این فیلم، Shire  تبدیل به یک جاذبه گردشگری شد که ۴۴ خانه از فیلم و کل منطقه، دست نخورده باقی مانده است. 

shire

shire

۲. Mos Eisley

اکثر افرادی که به تونس سفر کرده‌اند، احتمالا این شهر را دیده‌اند. یکی از بزرگ‌ترین جاذبه‌های این کشور که در جزیره Djebra، واقع شده است. در فیلم "جنگ ستارگان" بود که در صحرای کنار این شهر، فیلم‌برداری بخش‌هایی از فیلم گرفته شده است. دیدن این شهر و جاذبه‌های گردشگری آن نیز خالی از لطف نیست.

Mos Eisley

Mos Eisley

۳. Pandora

در فیلم "آواتار"، نام یکی از زیباترین سیارات ساختگی پاندورا است؛ این شهر در واقع در یک پارک جنگلی درون شهر Zhangjiajie چین است و در سال ۱۹۹۰ در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شد. دلیل استفاده از پاندورا برای این فیلم را نیز می‌توان در درخت‌های فراوان، کوه‌های بلند و جاده‌های خاص و زیباش دانست.

پاندورا

پاندورا

پاندورا

پاندورا

پاندورا

۴. Silent Hill

این شهر در فیلم ترسناک eponymous که در پنسیلوانیا فیلم‌برداری شده است، به کار گرفته شده بود و با جلوه‌های خاصش، فیلم را بیش از پیش جذاب کرده بود.  در ۱۹۶۲ معادن این شهر دچار آتش سوزی شدیدی شدند و با اینکه بیش از ۵۰ سال از این واقعه می‌گذرد اما این معادن همچنان در حال سوختن هستند و احتمالا تا ۲۵۰ سال آینده نیز این اتفاق رخ خواهد داد.

Silent Hill

۵. Narnia

بخش عمده‌ای از فیلم "سرگذشت نارنیا" در نیوزلند و شهری به نام Oamaru فیلم‌برداری شده است. این شهر، زیبایی‌های فراوانی دارد و به دلیل جاذبه‌های فراوان مثل سنگ‌های خاصش، در قسمت‌های مهمی چون جنگ اسلان و جادوگر سفید به کار گرفته شده است. یکی از دلایل جذابیت این فیلم را می‌توان در انتخاب این شهر دانست.

نارنیا

نارنیا

۶. Sunnydale

اگر شما از خون می‌ترسید، Sunnydale شهری است که باید از آن دوری کنید! اگرچه اکنون در این شهر خونی وجود ندارد اما باید بدانید فیلمی چون "بافی خون آشام" در این شهر ضبط شده است و دلیل آن را نیز باید جلوه‌های طبیعی این شهر دانست.

Sunnydale

Sunnydale

۷. Canyon of the Crescent Moon

‏" دره عمیق هلال ماه" نامی است که برای محل ظبط فیلم "ایندیانا جونز" در نظر گرفته شده است. در اصل این محل در پترای اردن قرار گرفته است. تمام این شهر در کوه و تخته سنگ بوده و به رنگ گل سرخ تراشیده شده و همین موضوع نیز باعث شده که در سال ۲۰۰۷ به عنوان یکی از عجایب هفت‌گانه دنیا شناخته شود.

پترا

پترا

مطالب مرتبط:

دیدگاه