بزرگ ترین شهر مینیاتوری جهان را در نقشه گوگل تماشا کنید

محمد اخلاقی
محمد اخلاقی چهار شنبه، ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۰۰
بزرگ ترین شهر مینیاتوری جهان را در نقشه گوگل تماشا کنید

تماشای شهرهای مختلف دنیا در نمای خیابانی نرم افزار نقشه‌ی گوگل کاری لذت بخش است. حالا شرکت گوگل تلاش کرده است تا این تجربه‌ی شیرین را برای بزرگ‌ترین شهر مینیاتوری جهان نیز امکان پذیر کند. با کجارو همراه باشید تا از نماهای خیابانی شهر Miniatur Wunderland  لذت ببرید.

  در نرم افزار نقشه ی گوگل (google map)، بخشی با عنوان نمای خیابان یا به عبارتی استریت ویوی گوگل وجود دارد. در نقشه‌ی گوگل می‌توانستید نقاط مختلف دنیا را از بالا و به صورت عمودی مشاهده کنید، اما در نمای خیابانی این نرم افزار می‌توانید  تصاویر واقعی تهیه شده از کوچه و خیابان‌های شهر را که به صورت افقی تصویربرداری شده است، ملاحظه کنید. در حال حاضر بخش جالبی به نمای خیابانی نقشه‌ی گوگل اضافه شده که در آن از شهرهای مینیاتوری ساخته شده، پرده برداری شده است. شهرهایی که در آن همه چیز به صورت بند انگشتی و دقیق شبیه‌سازی شده است. در این سروریس جدید، می‌توانید از بزرگ‌ترین راه‌آهن مینیاتوری جهان، بزرگترین فرودگاه مینیاتوری جهان و... بازدید کنید.

google-car

سرزمین عجایب مینیاتوری (Miniatur Wunderland) در شهر هامبورگ آلمان بنا شده است. این شهر بیش از ۱۳۰۰۰ کیلومتر مسیر جاده‌کشی دارد و بیش از ۲۰۰۰۰۰ شهروند مینیاتوری در خود جای داده است. بسیاری از استان‌های کشور آلمان در این مجموعه‌ی مینیاتوری شبیه‌سازی شده اند. حتی مکان‌های معروف کشور آمریکا نیز در گوشه و کنار این مینیاتور عظیم بازسازی شده‌اند. یک فرودگاه کامل همراه با تمامی جزئیات نیز در دل این شهر بند انگشتی جای گرفته است که بزرگترین نمونه‌ی مینیاتوری جهان به حساب می‌آید.

concert

برای تصویربرداری از این دنیای شگفت انگیز، شرکت گوگل ماشین‌های کوچک شهر را به دوربین‌های بسیار ظریفی مجهز کرد تا با گشت و گذار در کوچه پس کوچه‌های شهر، تمامی جزئیات زیبای آن را ثبت کنند. همچنین روی ترن قطارها نیز دوربین‌های مشابهی سوار کرد تا تمامی خطوط ریلی به صورت کامل تصویربرداری شوند. شرکت گوگل تلاش کرده است که این شهر مینیاتوری را نیز همانند شهرهای واقعی، پوشش کامل تصویری بدهد.

capture-street

در میان مناظر تصویربرداری شده، می‌توانید لحظات بکری را تماشا کنید. تصاویری از قبیل یک مسابقه‌ی فوتبال در ورزشگاه هامبورگ، مرکز شهر سنتی واقع در بخش مرکزی آلمان، مراسم جشن و پایکوبی، یک کنسرت موسیقی در شهر بایرن که در آن نوازندگان در حال نواختن هستند، دامنه‌های مخصوص اسکی سواری در اتریش و بسیاری از مناظر بکر دیگر. همانطور که قبلا اشاره شد، مناطق زیبای کشور آمریکا از قبیل دره‌ی کنیون، شهر لاس وگاس و مناطق طبیعی و کوهپایه‌های این کشور نیز در این مینیاتور سهمی دارند. شما می‌توانید در پیچ و خم‌های زیبای دره‌ی کنیون گشت بزنید و یا نورپردازی حیرت‌انگیز شهر لاس وگاس را هنگام شب تماشا کنید.

vegas

از آنجایی که کل شهر مینیاتوری توسط دوربین‌های گوگل تصویربرداری شده است، شما می‌توانید با مراجعه به وب سایت، جزئیات بسیار زیادی را در بستر اینترنت مشاهده کنید. حتی مراجعه کنندگان حضوری شاید نتوانند چنین جزئیاتی را با دقت شما مشاهده کنند. جزئیاتی شبیه به غواص‌های زیر آب، کشاورزان در حال کشاورزی، مرد و زن جوانی در حال مراجعه به محضر و جمعیتی که در حال رقص و پایکوبی در کنسرت‌های فضای باز هستند.

runing

توصیه می‌کنیم برای دقایقی هرچند کوتاه از وب سایت شهر مینیاتوری گوگل دیدن فرمائید.

google-map

crowd

city-center

google-street

capture-railway

مطالب مرتبط:

دیدگاه